geluid naar andere etage

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

    geluid naar andere etage

    wij moeten in een discotheek een 2e verdieping voorzien van hetzelfde geluid dan beneden, de huidige bekabeling is alleen rot, de eigenaar vroeg of dit niet draadloos kon, ik heb met de zoekfunctie geen bevredigend antwoord kunnen vinden omdat dit een vaste installatie is, als dit kan en aan te raden is, wat kost dit ongeveer en welk merk is hiervoor het beste,
    het gaat dus om ene simpel links rechts signaal
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc
  • KS
    • Oct 2005
    • 23

    #2
    Je kan toch gewoon en snoertjes omhoog leggen, desnoods via het raam?

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Een standaardkabeltje voor niet-gebalanceerde overdracht (zeg maar cinch-cinch) is toch niet zó dik. Ik zou toch gaatje boren voor kabel en aan de andere kant stekkertjes er even DEFTIG aan solderen of dit laten doen en dan ben je zeker van een goede en betrouwbare oplossing. Wil je die troep toch via een raam langs de buitenkant doorvoeren: leg de kabel dan wel even in een buisje want anders ben je twee winters later niets meer met je kabel.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

        #4
        In-ear systemen zou je kunnen misbruiken voor dit soort toepassingen. Ik weet niet hoe hoog de kwaliteits eis is?

        Want zelfs DAP (jaja) heeft een goedkoop systeem compleet voor rond de 275 euro incl. Alleen is het bereik niet heel breed geloof ik, 50-15KHz? Nogmaals, ik weet niet hoe hoog de eisen gesteld zijn. Voor hetzelfde geld hangen er 6 DAP topjes ofzo Uiteraard zijn er ook duurdere in-ear systemen.

        Toch raad ik je ook aan om toch een nieuwe kabel te gaan trekken. Absoluut [u]niet</u> met ongebalanceerd gaan verlengen, aangezien de kabel toch wel door wat kabelgootjes zal gaan. Zet er desnoods een DI tussen.

        Comment

        • reflection
          • Mar 2002
          • 413

          #5
          ja ik vrees dat het di's worden met een xlr lijn eraan...
          Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            en misschien kun je ipv gewone xlr bekabeling wel montage microfoon kabel gebruiken, dit is dunner dan normale microfoon kabels
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Weet niet wat het budget is maar je zou ook kunnen kijken naar Ethersound ES220/ES220-L (http://www.ethersound.com/products/g...eprod_key=1800). Een UTP kabel naar de andere etage en daar weer verder met je signaal. Ook leuk voor eventueel uitbreiding in de toekomst.

              Comment

              • Vervallen

                #8
                maar volgens mij moest het perse draadloos zijn. Ik denk alleen niet dat daar een perfecte oplossing voor te vinden is.

                Comment

                • cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Overdrive

                  In-ear systemen zou je kunnen misbruiken voor dit soort toepassingen. Ik weet niet hoe hoog de kwaliteits eis is?
                  Als het iets snel stoort dan is het wel in-ear zenders. Is ook geen diversisty dus verwonderlijk is het niet. Als het om een andere verdieping gaan waar je met eenkabel al niet makkelijk bij kan komen denk ik niet dat de ontvangst van een in-ear setje het trekt om zonder storing dit signaal door te geven.

                  Ik zou dan nog eerder gaan voor een instrument beltpackje (is in de meeste gevallen wel diversity) maar of dit de gewenste geluidskwaliteit opleverd valt ook te betwijvelen.

                  Gewoon een draadje, ik zou het wel geballanceerd doen met eventueel een trafo er tussen.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Tasker heeft heel nette platte 2x2 afgeschermde kabel (dus als stereo gebalanceerd te gebruiken. Perfect voor lijn niveau's
                    Rolletje van 100 M halen en lekker trekken zou ik zeggen.
                    Is toch het meest betrouwbaar en betaalbaar.

                    Met de bestaande draadloze systemen zoals beltpacks begin je weer met het batterijenverhaal.
                    Plus de kans dat -bijv. als er eens een bezoekend bandje komt spelen, of een feesttent op het plein voor je zaak- dat je een andere zender op je ontvangertje binnenkrijgt.
                    Niet echt leuk natuurlijk[V]

                    Misschien eens spelen met de draadloze zooi die je voor 29 euro kunt halen en waarmee je het video en stereo audio naar je slaapkamertje kunt transporteren? (2,5 GHZ band)

                    Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

                      #11
                      Ik hoop dat de huidige mixer een gebalanceerde uitgang heeft. Dan is het makkelijkst gewoon twee XLR'en trekken en klaar.

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        En anders gewoon een DI'tje ertussen, is ook niet zo'n probleem volgens mij.

                        Waarom het draadloos zou moeten is mij niet duidelijk, zeker als het om een vaste verbinding gaat heeft dat toch gewoon helemaal geen zin.

                        Comment

                        • Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

                          #13
                          Ik vind het verhaal maar vaag hoor, voor een discotheek zeuren om kabels te trekken?? En of die vermogens door zo'n platte kabel kunnen (normaal voor HiFi doeleinden) vraag ik me ook sterk af, te zwijgen over draadloos.
                          Mit freundliche grube,

                          Edie

                          Comment

                          • kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

                            #14
                            citaat:Geplaatst door SPS

                            Tasker heeft heel nette platte 2x2 afgeschermde kabel (dus als stereo gebalanceerd te gebruiken. Perfect voor lijn niveau's
                            Zeg eddie, lees bovenstaand nog eens een keer en antwoord dan nog eens. Als we het over lijnsignalen hebben, aan wat voor vermogens denk jij dan?
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                            Comment

                            • Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

                              #15
                              citaat:Geplaatst door kokkie

                              citaat:Geplaatst door SPS

                              Tasker heeft heel nette platte 2x2 afgeschermde kabel (dus als stereo gebalanceerd te gebruiken. Perfect voor lijn niveau's
                              Zeg eddie, lees bovenstaand nog eens een keer en antwoord dan nog eens. Als we het over lijnsignalen hebben, aan wat voor vermogens denk jij dan?
                              Ah[:I] Dan wel ja.
                              Mit freundliche grube,

                              Edie

                              Comment

                              Working...