sx-300 of dynacord m-12

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rutvanelk
    • May 2004
    • 27

    sx-300 of dynacord m-12

    He,

    Ben op zoek naar een goede top\fullrange kast boven mijn Dynacord f8 subs ( geen geld voor Dynacord f150 ). De z-4\5 van ev waren mij opgevallen, maar ook deze zijn boven mijn budget!

    Heb gevonden de EV sx 300 en Dynacord m-12.

    Over de EV sx 300 heb ik goede verhalen gehoord maar voor sub-top van het zelfde merk is ook wat te zeggen.

    wat denken jullie van deze boxen? en welke kan ik het best kiezen?

    gr,
    Rutger
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    #2
    citaat:Geplaatst door rutvanelk

    He,

    Ben op zoek naar een goede top\fullrange kast boven mijn Dynacord f8 subs ( geen geld voor Dynacord f150 ). De z-4\5 van ev waren mij opgevallen, maar ook deze zijn boven mijn budget!

    Heb gevonden de EV sx 300 en Dynacord m-12.

    Over de EV sx 300 heb ik goede verhalen gehoord maar voor sub-top van het zelfde merk is ook wat te zeggen.

    wat denken jullie van deze boxen? en welke kan ik het best kiezen?

    gr,
    Rutger
    Die M 12 van Dynacord is vooral als monitor bedoeld dacht ik. Ik heb zo'n 2 MA-12 en ze zijn niet slecht. Wel degelijk processen anders is het een soepje.

    Ik dacht de SX300 eens gehoord te hebben. Volgens mij moet die het puur als top zeer goed doen. Excellent voor spraak zelfs.

    Mijn voorkeur tussen deze 2 als topkast gaat dan eerder naar die SX 300. Spijtig dat die niet gepowerd bestaan anders deed ik m'n MA12en weg voor zulke 2 kastjes.

    Succes nog

    Comment

    • Pino
      • Jul 2002
      • 390

      #3
      Ik heb ooit een setje gedaan met op het front 2 SX 300 's en als monitor 2 MA12's.
      Wat me opviel was dat de SX300 in het stemgebied veel dragender(meer helder) waren dan de MA12's.
      Als ik mocht kiezen ging ik voor de EV's, enkel en alleen al voor de reikweidte, wat bij de MA12 toch wat minder is; hoewel ze toch wel mooi klinken.
      Let wel: de SX300 is zéér agressief, en vraagt een flinke baskast eronder om ze te kunnen bijhouden, maar met wat EQ 'en mag dat geen probleem zijn.

      Hehroet,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Gepowerde Sx300 = SxA360

        Bestaat wel degelijk hoor.

        Comment

        • rutvanelk
          • May 2004
          • 27

          #5
          bedankt voor de snelle reacties!

          dus de sx 300 is niet geweldig fullrange of heeft iemand anders andere ervaringen?

          weet nog iemand anders toevallig een mooi setje mijn budget is 750 E( tweedehands! )


          ze moeten wel passen bij de dynacord F8 die ik al heb.

          Gr,
          Rutger

          Comment

          • peternotermans
            • Oct 2003
            • 156

            #6
            Ik heb zelf de voorloper van de SX300 (de SX200) en die klinkt fullrange erg aardig, mits je gebruik maakt van de bijbehorende controller XP200 (heb een occasion te koop, mail me maar als je interesse hebt).

            Maar nu heb ik ook wel eens gehoord dat die SX300 ook zonder controller fullrange goed zou klinken. Kan iemand dit bevestigen?
            --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

            Comment

            • Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

              #7
              citaat:Geplaatst door MarkRombouts

              Gepowerde Sx300 = SxA360

              Bestaat wel degelijk hoor.
              Inderdaad, dit wist ik niet, maar heb het gisterenavond ook gezien op de site van EV. Misschien ga'k m'n MA12en wel wegdoen voor 2 SxA360en :-)

              Comment

              • rutvanelk
                • May 2004
                • 27

                #8
                citaat:Geplaatst door peternotermans

                Ik heb zelf de voorloper van de SX300 (de SX200) en die klinkt fullrange erg aardig, mits je gebruik maakt van de bijbehorende controller XP200 (heb een occasion te koop, mail me maar als je interesse hebt).

                Maar nu heb ik ook wel eens gehoord dat die SX300 ook zonder controller fullrange goed zou klinken. Kan iemand dit bevestigen?
                ok tnks, is die xp200 controller ook voor de sx 300 bedoelt dan?
                en hoeveel man denken jullie dat ik max aan kan met 2 sx 300, 2 dynacord f8 subs en goede versterking?

                gr,
                Rutger

                Comment

                • peternotermans
                  • Oct 2003
                  • 156

                  #9
                  Ik weet niet of die XP200 controller ook bedoeld is voor de SX300 (iemand anders misschien?)

                  Zelf gebruik ik die SX200 met RX118 subs (ook EV) met Crown MT eindtrappen (400W per top en 1000W per sub) voor uitversterking van bandjes. Daar kan ik altijd zeker 150 personen mee aan, en afhankelijk van het soort feestje meer. Bruiloft van 250 personen kan bv prima.

                  De Dynacord subs ken ik niet.
                  --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                  Comment

                  • Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

                    #10
                    citaat:Geplaatst door rutvanelkDe z-4\5 van ev waren mij opgevallen, maar ook deze zijn boven mijn budget!
                    Tussen sx300 en Zx4 zit geloof ik maar 50 euro, mijn keuze zou snel gemaakt zijn, ff maandje wachten.
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                    Comment

                    • rutvanelk
                      • May 2004
                      • 27

                      #11
                      citaat:
                      Tussen sx300 en Zx4 zit geloof ik maar 50 euro, mijn keuze zou snel gemaakt zijn, ff maandje wachten.
                      maar ik kan de sx 300 tweede hands voor 350 krijgen... en de z4 nog niet denk ik..

                      Kan ook 2 nieuwe nexo ps10 toppen krijgen ( wel namaak maar wel met orginele componenten!)

                      zijn deze denken jullie beter dan de sx300 of niet?

                      gr,
                      Rutger

                      Comment

                      • Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

                        #12
                        Kijk dat veranderd de zaak. Die Zx4 zal je tweedehands nog zo snel niet vinden denk ik, zijn ze nog te nieuw voor.

                        Nexo toppen hebben toch ook de bijbehorende controller nodig?? Schijnt dat ze zonder totaal niet klinken?? Als dit zo is denk ik niet dat je veel goedkoper uitbent. Of heb je de controller al?
                        M.v.g. Sander
                        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                        Comment

                        • rutvanelk
                          • May 2004
                          • 27

                          #13
                          geen contoller maar wel


                          DBX DriveRack PA

                          Maar kan mij iemand vertellen welke beter zijn de 2 nieuwe nexo ps10 toppen ( namaak maar wel met orginele componenten!)

                          of de sx300?


                          gr,

                          Rutger

                          Comment

                          • Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

                            #14
                            Zet ze naast elkaar en luister welke het beste klinkt.
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                            Comment

                            • rutvanelk
                              • May 2004
                              • 27

                              #15
                              mm ja maar dat gaat moeilijk omdat deze persoon erg ver woont, maar ga het proberen...

                              Iemand anders die nog een oordeel heeft over de 2 Boxen?

                              Gr,

                              Rutger

                              Comment

                              Working...