Van Powerlight 2.0HV naar CP2200?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

    Van Powerlight 2.0HV naar CP2200?

    Na een jaar met twee Wharfedale set's te hebben rond gespeeld vinden wij het weer tijd voor een nieuw systeem.

    Wij zijn afgelopen week naar MJ in Breda geweest voor een Demo van de EV ZX serie. Deze set beviel ons uitermate goed omdat we deze Topkasten ook kunnen gebruiken als Monitor. Ons plan is dan ook 4 van deze topkasten te gaan aanschaffen met twee bijpassende Sba 760+ baskasten, zodat we alle mogelijke opstellingen kunnen maken.

    Nu raadde de verkoper ons de CP2200 van EV aan voor de ZX 5 topkasten. Nu heb ik momenteel twee QSC Powerlight 2.0HV versterkers en vroeg me af of ik er dan ook echt op voorruit ga? Is het slim om meteen te investeren in goede bijpassende versterkers of ga ik er dan op achteruit?

    Momenteel hebben we twee sets namelijk: 2x Wharfedale Lix C15 tops + 2x Wharfedale Lix 18SB met hierop twee QSC Powerlight 2.0HV versterkers incl. JBL M552 Crossover.
    De tweede set bestaat uit 2x Wharfedale Lix C15 tops + 2x Wharfedale Lix 18SB met hierop een Yamaha P7000s + Yamaha P5000s + DBX Driverrack PA®.

    De reden waarom we een stapje terug willen gaan is dat het voor ons niet rendabel is om een groot systeem te kopen, en dan kunnen we voor de groter klussen beter een RX set huren dan dat we deze aanschaffen. Doordat we ook veel kleine feesten doen (denk hierbij aan bijv. Bruiloften en Verjaardagen) leek het ons een goede keuze om voor de ZX serie (met sub) te gaan.
  • handyman
    • Oct 2005
    • 5

    #2

    Heeey,

    Ik heb zelf ook de nieuwe ZX 5'jes, en ze klinken heel vet!

    IK heb zelf ook de RX set staat en een QRX set, maar de ZX'jes zijn voor een klein zaaltje ideaal.

    Zowieso heb je een processor nodig voor de ZX FOH, omdat je hoog en laag gaat scheiden. Je processor zal de sofware voor de ZX'jes nodig hebben.
    Zelf ben ik heel erg te spreken over de DX 38, goed voor zijn prijsje, en kwaliteit.
    Ik heb zelf de ZX 5'jes op een P3000 gedraaid en dat kunnen ze hebben!
    Ik zou voor een P2000 gaan, omdat deze net iets beter is dan de CP serie.
    Probeer de merken zoveel mogelijk bij elkaar te hebben, zo klinken ze gewoon het vetst.!

    En voor het geluid, je zaal mixer is ook van groot belang voor je zaalgeluid, en nog maar niet te spreken over je randapparatuur!
    Dus kijk niet alleen naar de versterker en PA, maar ook naar de rest, een tipje maar!

    Veel suc6 en geniet van je ZX'jes!

    Comment

    • Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

      #3
      Ik ben al eens wezen luisteren naar de zx 1, 4 en 5. Ik vind persoonlijk de zx 4 beter klinkt dan de zx5 er zit net ff wat meer laag in de zx4 dan in de 5, vind ik dan. Zit behoorlijk druk in die zx4. De P2000 is een heel net ampje als ik de spec's zo bekijk evenals de cp2200.

      Ik ben zelf van plan de zx1 te gaan kopen voor thuis gebruik en hele kleine feestjes, eventueel in combi met een 12" of 15" subje.

      Denk dat je, welke keuze je ook maakt, een hele goeie set heb aan die zx-jes.
      M.v.g. Sander
      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

      Comment

      • Max
        • Feb 2003
        • 680

        #4
        Dat van die ZX 4 heb ik inderdaad al meer gehoord. Heb ze zelf ook naast elkaar gehad mar persoonlijk vondt ik de ZX 5 net wat strakker op het hoog klinken. Echter stonden beide kasten toen op een Q66 aangezien de CP2200 uitverkocht was.

        De ZX1 heb ik ook beluisterd, en ondanks zijn formaat komt daar toch een dijk van een geluid uit.

        Comment

        • handyman
          • Oct 2005
          • 5

          #5
          Heey Speakert,

          Kvin de ZX4 ook net ff wat lekker, en het is inderdaad een feit, de ZX4 met sub is gewoon heel lekker!

          Wil je echt wat, dan zou ik voor de grotere set van EV gaan, wel de RX

          suc6 met de keuze!

          Comment

          • Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

            #6
            Ik ben met Max eens dat de zx5 wel lekkerder in het hoog is, dat hoor je zeker. Zelf hebben wij ook uiteindelijk gekozen voor de zx4 (terwijl we zx5 in eerste instantie wouden aanschaffen) omdat deze stukken beter full range te gebruiken zijn. De zx5 doen net ff onder in het laag voor fullrange toepassingen.

            Wat ik jou trouwens aanraad Max, en dat is net even wat duurder, om te kiezen voor de SxA360. Kan je die QSC's wegdoen. Deze passen prima bij de subs en klinken minstens even lekker. Zo heb je alles actief en is het een kwestie van een powercon/xlr kabeltje door te lussen van bas naar top ipv apparte xlren, powercons, speakons, etc te gaan trekken.

            Comment

            • Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

              #7
              Beste even enkele versterkers uitproberen op die boxen want het kan zijn dat bijvoorbeeld een hele goeie versterker toch minder klinkt op een bepaald type speaker.

              Succes nog

              Comment

              • Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

                #8
                citaat:Geplaatst door Max

                Dat van die ZX 4 heb ik inderdaad al meer gehoord. Heb ze zelf ook naast elkaar gehad mar persoonlijk vondt ik de ZX 5 net wat strakker op het hoog klinken. Echter stonden beide kasten toen op een Q66 aangezien de CP2200 uitverkocht was.

                De ZX1 heb ik ook beluisterd, en ondanks zijn formaat komt daar toch een dijk van een geluid uit.
                De Q66 is eigenlijk een beetje te ligt voor de Zx4 en 5. Je kan er makkelijk het dubbele achter zetten. De P2000 lijkt mij een heel goed ampje, betaal je dan ook voor en je moet ermee willen slepen, want het gewicht is wat aan de hoge kant.

                Die zx1 heeft echt een top geluid, er zit zelfs laag in en dat voor een 8" laag/mid speaker !!! Ik heb getwijfelt tussen de zx1 en 4, maar door ruimte gebrek is de keuze eigenlijk al gemaakt.
                M.v.g. Sander
                Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                Comment

                • Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

                  #9
                  Zijn er ondertussen al vernieuwingen?
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                  Comment

                  Working...