alesis zapper

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

    alesis zapper

    Wie heeft gebruikers ervaringen met dit ding.
    Ik wil het gebruiken om live de zang uit een cd te halen.
    De zanger in kwestie voelt zich heel onzeker zonder de zang dus treed hij nog steeds op, jawel met cd. Nu wil ik voor de zaal de zang eruit halen. Nu komt dit niet zo vaak voor, 2 a 3 keer per jaar, dus ik zit niet op een grote investering te wachten.
    Voor jullie beeldvorming, hij treed op in bejaardenhuizen en bekenden en wil geen orkestbanden kopen. O.k. alles ver van ideaal maar de vent in kwestie heeft een leuke avond en het publiek ook.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Als het materiaal inderdaad bejaardentehuizenspul is. Heb je een grote kans dat het ding niet gaat werken. De meeste van dit soort goedkopere 'voicekillers' werkt door het middenstuk uit het stereobeeld te verwijderen. (plus wat toonregeling enz)

    Als die bejaarde heer Mono opnames gebruikt. Of mono opnames die goedkoop 'pseudo stereo' zijn gemaakt doet zo een apparaat vrijwel niets.

    Als het recenter repertoire is, dan zal het in ieder geval iets aan de zang doen.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • jans
      • Feb 2003
      • 869

      #3
      Ik ben persoonlijk bang dat er weining van het origineel overblijft.
      Om een misverstand weg te nemen, de zanger is een jonge twintiger en het repertoir is Frans Bauer.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

      Comment

      • Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

        #4
        Er zit in bepaalde audio editors een voice-killer, misschien kan je daar eens mee gaan spelen. Als je de tracks inlaad op je comp, en er wat mee probeerd zie je vanzelf of het resultaat acceptabel is.
        De groeten => Micha

        Comment

        • jans
          • Feb 2003
          • 869

          #5
          citaat:Geplaatst door Ibvee

          Er zit in bepaalde audio editors een voice-killer, misschien kan je daar eens mee gaan spelen. Als je de tracks inlaad op je comp, en er wat mee probeerd zie je vanzelf of het resultaat acceptabel is.
          Klopt,

          Ik heb al even geexperimenteerd met Cool edit maar het resultaat viel mij tegen.
          Omdat het klusje slechts 3 a 4 maal per jar voorkomt en niet altijd dezelfde nummers worden gezongen dacht ik het met de zapper te kunnen doen. Maar voor ik het aanschaf was ik nieuwschierig naar gebruikerservaringen.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Ik denk dat die zapper volgens hetzelfde principe (1 kanaal fasedraaien en dan een mono-som maken) werkt, dus ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het met die alesis beter gaat klinken... tenzij het ding natuurlijk volgens een revolutionair ander principe werkt...

            Het klinkt natuurlijk weer cliche, maar het blijft waar; ga het zelf eens beluisteren en vel je oordeel...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              meende toch dat bijna het gehele repertoire van dhr. Bauer c.s. op internet als karaoke te verkrijgen is... En voor die paar euro un je geen voicekiller krijgen...

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #8
                citaat:Geplaatst door **************

                meende toch dat bijna het gehele repertoire van dhr. Bauer c.s. op internet als karaoke te verkrijgen is... En voor die paar euro un je geen voicekiller krijgen...
                Probleem is dat hij met zang op de cd mee wil zingen en ik de originele zang liever niet over de PA heb.Ik heb al eens aangegeven dat hij orkestbanden o.i.d. moet aanschaffen waardoor het een stuk beter wordt maar dat wil hij niet.
                Toevallig zag ik de zapper op de alesis site en ben op zoek naar gebruikerservaringen maar ik ben bang dat die er maar weinig zijn.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Cheap & nasty:

                  Mogelijkheid is om zo een karaokeversie mono strak te leggen naast een orgineel. orgineel mono links karaoke versie mono rechts. en dan gewoon mono te werken. (orgineel kantje op monitors, karaoke kantje op de mains) hij blij, jij blij. publiek blij.

                  Frans Bauer is drumcomputerwerk bij veel nummers, dus bij een goede karaokeversie moet je (eventueel met wat timestretch) de boel synchroon genoeg kunnen krijgen.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • whiteman
                    • Oct 2005
                    • 3

                    #10
                    als het goedkoop moet, dan kan ik je maar 1 ding aanbevelen:
                    op de menger draai je inderdaad 1 fase om, een goedkope oplossing,daarmee is alles gezegd.
                    als de artiest dan in de monitor de muziek en de zang wil van de cd geef je hem alleen het linker of het rechter kanaal+ zijn micro.

                    groetjes whiteman

                    Comment

                    Working...