aanschaffen geluidsinstallatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bennie123
    • Oct 2005
    • 1

    aanschaffen geluidsinstallatie


    We willen voor een nieuw op te richten band in ons jeugdcentrum een geluidsset kopen.we hadden de volgende geluidssets op het oog.
    hk elias px
    2* sub 400w rms
    2* mid/hoog 400w rms

    hk powerworks monitors 120 wat

    graag wat reactie over deze geluidsset, of alternatieve voor deze set.

    bennie
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

    #2
    Bennie123, goede keuze die elias . Vroeger de vorige reeks gehad met dubbele 10" topjes. Nieuwe elias met 12" toppen klinkt veel steviger.
    Ik heb ook enkele van die powerworks 12" monitors, niet slecht voor zijn geld. Maar moest uw budget het toelaten, luister dan toch ook even naar de FAST van HK. Dat is de meerprijs zeker waard qua klank en zeker qua power.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      2x JBL eon naar de zaal is in mijn ogen beter dan per se een system met sub.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

        #4
        Denk dat dat nogal persoonlijk is, ik heb ook met EON's gewerkt, was er niet zo weg van, en geloof zeker niet dat het dezelfde prestaties kan leveren als deze Elias set. Maar misschien als je gaat luisteren en vergelijken kom je meer te weten. Het setje lijkt leuk, maar als er hier verder niet bepaald nadelen worden genoemd is het voor mij meestal toch de klank die de doorslag geeft, en in dat geval is zelf luisteren toch een must.
        De groeten => Micha

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Ik ben zelf ook zeer geïnteresseerd in het HK Elias PX setje.
          Ben er al naar gaan luisteren en was ook daarover zeker tevreden.

          Zijn er ondertussen al meer mensen die met deze set werken of ervaringen hebben opgedaan ?
          Wel graag van de nieuwe PX versie, want die is volgens mij totaal niet te vergelijken met de vorige versie.

          Comment

          • edgard
            • Apr 2004
            • 33

            #6
            wij hebben 4 fast monitoren en zijn er erg tevreden over. Altijd genoeg power hoewel er geen echte bas is zit. voor de zaal hebben we 2 lr118 sub's en 4 pr115 tops. Wij zijn erg blij met HK. Prijs kwaliteit dan.............

            Comment

            • eddie
              • Nov 2004
              • 169

              #7
              hallo edgard, je moet wel weten dat uit een monitor geen laag mog komen
              daar heb je alleen problemen mee op het podium, ik doe zelfs een lowcut
              van 100hz op iedere monitor lijn
              groeten en succes eddie

              Comment

              • ronny
                • Dec 2002
                • 2139

                #8
                hoe doe jij dan je drums en je basgitaar?

                mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Drums met drumfill (Is dus geen gewone monitor) en basgitaar:
                  Die heeft toch z'n backline van ca 400 watt achter zich staan?
                  Als die nog iets uit de frontwedge wil, is de aanslag van de snaar meer dan genoeg ondersteuning. En niet de grondtoon erbij.

                  Althans zo doe ik het... En nog meer mensen denk ik zo.

                  Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • S500D
                    • Feb 2003
                    • 215

                    #10
                    Ja hoor doe ik ook dipje 100Hz kill en 3.15 tot 5k dippen en dan ben ik redelijk blij.
                    bas gitarist moet het doen met het horen van zijn baslijn en de wind komt wel uit zijn basamp.

                    Gr Ronnie.
                    U draait, Wij vragen.

                    Comment

                    • ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

                      #11
                      citaatrums met drumfill (Is dus geen gewone monitor) en basgitaar:
                      Die heeft toch z'n backline van ca 400 watt achter zich staan?
                      jagoed drumfill, maar die kill je dan niet vanaf 100hz. Vandaar mijn opmerking eigenlijk. En kwa basgitaar, ben toch al veel(beginnende) groepjes tegengekomen die echt wel wat in de monitor wensen... Ook hierom weer mijn reactie.

                      maargoed ik begrijp je manier van werken wel, je sluit zo al een hoop problemen uit[^]

                      mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

                      Comment

                      • pacosound
                        • Nov 2005
                        • 44

                        #12
                        Merk van PA speakers is geen probleem, er zijn immers weinig slechte producten. Maar om de juiste keuze te kunnen maken tussen al dat moois moeten we eerst wat meer gegevens hebben van de lokatie. Omder andere afmetingen van de zaal, hoogte, construktie materiaal (hout,beton enz..)
                        Doelstelling zal wel disco zijn, af en toe een bandje denk ik?

                        Merk is niet zo'n probleem, is vaak afhankelijk van het budget.

                        Paco
                        \"Lekker onder de zon...\"

                        Comment

                        • bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

                          #13
                          citaatoelstelling zal wel disco zijn, af en toe een bandje denk ik?
                          citaat:We willen voor een nieuw op te richten band in ons jeugdcentrum een geluidsset kopen.we hadden de volgende geluidssets op het oog.
                          eerst effe lezen [}]

                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Ik heb zelf sinds kort de HK Elias PX en ben zeer positief over de klank die dit systeem voortbrent. Zelfs met de Eq flat is het zeer aangenaam om naar te luisteren. Ook het geluidsvolume van dit toch nog zeer compacte systeem is boven mijn verwachtingen.

                            Binnenkort wordt het serieus getest in Live-situatie, dan laat ik nog wel wat meer weten, als ik er aan denk.

                            Comment

                            Working...