behringer mdx-4600

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rik
    • Oct 2005
    • 13

    behringer mdx-4600

    hallo allemaal! nadat ik al enkele weken meelees durf ik vandaag m'n eerste post te plaatsen op dit forum.

    Zoals de titel al aangeeft gaat het om een Behringer-toestel. Ik las hier al veel negatieve kritiek op dit merk.

    Ik ben in de weekends DJ. Nu moet ik morgen zaterdag een zanger "mixen" over m'n installatie die muziek meebrengt op cd. Hij vroeg een SM-58 met een compressor. Die compressor wordt de MDX-4600 die een maat voor me huurde. Nu heb ik geen ervaring met dergelijke toestellen en is er ook geen handleiding bij...

    Jullie voelen mij al aankomen vrees ik [8D]. Kunnen jullie een standaard instelling geven voor een zanger op DIT apparaat? Ik heb nl gezien op internet dat dit apparaat VEEL MEER knopjes heeft dan de MDX-4400 (de voorganger).

    Ik wil morgen niet voor l*l staan dus mijn dank is alvast GROOT.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    best handig dat internet:


    pdf manual in het Nederlands...graaggedaan

    Comment

    • rik
      • Oct 2005
      • 13

      #3
      hallo ralph, op de duitse site was ik ook al terecht gekomen...

      alvast dank! Nu heb ik morgen maar een half uurtje tijd om alles op te bouwen. Heb je enkele tips hoe ik die compressor instel?

      Die zanger komt maar aan tijdens het eten en treedt op tijdens de pauze. Met hem "soundchecken" is niet mogelijk [V]

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        citaat:Geplaatst door rik

        hallo allemaal! nadat ik al enkele weken meelees durf ik vandaag m'n eerste post te plaatsen op dit forum.

        Zoals de titel al aangeeft gaat het om een Behringer-toestel. Ik las hier al veel negatieve kritiek op dit merk.

        Ik ben in de weekends DJ. Nu moet ik morgen zaterdag een zanger "mixen" over m'n installatie die muziek meebrengt op cd. Hij vroeg een SM-58 met een compressor. Die compressor wordt de MDX-4600 die een maat voor me huurde. Nu heb ik geen ervaring met dergelijke toestellen en is er ook geen handleiding bij...

        Jullie voelen mij al aankomen vrees ik [8D]. Kunnen jullie een standaard instelling geven voor een zanger op DIT apparaat? Ik heb nl gezien op internet dat dit apparaat VEEL MEER knopjes heeft dan de MDX-4400 (de voorganger).

        Ik wil morgen niet voor l*l staan dus mijn dank is alvast GROOT.
        Je moet een zanger mixen , maar je hebt er blijkbaar geen kaas van gegeten "" dat is duidelijk aan jou post ""
        Een standaard instelling bestaat niet, daarvoor moet je precies weten wat een compressor doet !!
        Dit is niet zomaar in : één twee drie uit te leggen !!
        Over welke installatie ( vermogen ) beschik je ( niet onbelangrijk )?
        Wie is die zanger, en wat is zijn repertorium ?
        sis

        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • rik
          • Oct 2005
          • 13

          #5
          probleem is dat deze nieuwe behringer instellingen toelaat die ik (waarschijnlijk) niet nodig heb: gate, limiter,... en knoppen als attack/release/... dan weer niet heeft

          die persoon brengt covers pop/rock

          aansluiten vh toestel is geen probleem (insert nr 2x jack)

          Comment

          • rik
            • Oct 2005
            • 13

            #6
            heb ondertussen alles eens aangesloten op m'n kamer en de micro werkt, dus dat is het probleem niet. Maar, aan wat ik ook draai - mijn instellingen veranderen niets aan de micro.

            (er gaan wel meer of minder ledjes knipperen, dus misschien doet t ding gewoon z'n werk zoals het hoort?)

            Comment

            • eddie
              • Nov 2004
              • 169

              #7
              Hallo, om deze comp.lim op uw mengt. aan te sluiten heb je een aux aut nodig, en dan een return om de uitput van de comp. lim terug
              naar binnen te sturen, dit staat niet op alle dj mengtafels
              bij beghringer en de meeste andere merken, als je alle knoppen
              met de pijl naar boven draait heb je een goede uitgangs positie
              ik veronderstel dat dit een 4 kanaals comp.lim is

              Comment

              • Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

                #8
                Compressor via een aux? Veel succes zou ik zeggen...

                Nee, heel eerlijk: ik heb een beetje de indruk dat Rik niet eens weet wat een compressor hoort te doen, laat staan dat ie weet hoe met zo'n ding om te gaan.

                Als je echt geen verschil hoort als je aan de knoppen draait, probeer dan eens het bypass knopje...
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                Comment

                • eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

                  #9
                  sorry, daan geen aux nodig, vanwaar komt dan de imput v/d comp.lim?

                  Comment

                  • eddie
                    • Nov 2004
                    • 169

                    #10
                    sorry, ook wel insert genoemd
                    groeten eddie

                    Comment

                    • rik
                      • Oct 2005
                      • 13

                      #11
                      ik weet WEL wat een compressor hoort te doen en ik heb de MDX-2400/4400 en de DBX al wel eens aan 't werk gezien bij een collega. Alleen staan knoppen als tresshold ed NIET op deze (nieuwe) MDX-4600 en gate-knoppen dan weer wel (die ik nu niet nodig heb)...

                      Daan, als je reageert doe het dan wel gepast. Een bypass staat er niet op - dat weet ik zelfs zo uit m'n hoofd! ik vroeg een reactie van mensen die ervaring hebben met DIT toestel.

                      Als de micro verkeerd is aangesloten werkt die gewoon niet, dus dat is m'n probleem momenteel niet. Dat de "streepjes naar boven" een standaard is voor Behringer wist ik al. Toch bedankt! Tenminste iemand die positief wil helpen.

                      @SIS "kaas van gegeten"... flauwe belgen-mop. Wij gaan tenminste naar het WK!

                      Comment

                      • Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

                        #12
                        citaat:Als de micro verkeerd is aangesloten werkt die gewoon niet, dus dat is m'n probleem momenteel niet.
                        En eerder zeg je:
                        citaat:heb ondertussen alles eens aangesloten op m'n kamer en de micro werkt, dus dat is het probleem niet. Maar, aan wat ik ook draai - mijn instellingen veranderen niets aan de micro.
                        en dat in combinatie met:
                        citaat: ik weet WEL wat een compressor hoort te doen en ik heb de MDX-2400/4400 en de DBX al wel eens aan 't werk gezien bij een collega.
                        maakt dat Daan de indruk krijgt dat jij er niet mee kunt werken.
                        Als jou compressor goed is aangesloten, en jij weet hoe dat ding werkt, dan moet je dat ongetwijfeld kunnen horen. Een compressor kan het signaal namelijk dusdanig verkloten dat er bijna niets van overblijft.
                        Dus dan blijven er voor mij 2 opties over: of de compressor is verkeerd aangesloten, of jij bent niet in staat het apparaat in te stellen omdat je niet hoort wat je aan het doen bent.

                        Verder zeg je nog:
                        citaat: ik vroeg een reactie van mensen die ervaring hebben met DIT toestel.
                        Als jij zou weten hoe een compressor werkt, dan weet je ook dat dit verder weinig uitmaakt, aangezien elke compressor hetzelfde werk doet, alleen de een iets beter dan de ander, en de een met iets andere knopjes dan de ander. Iemand heeft ook al verwezen naar de manual, dus de verschillen in knopjes zou je daaruit af kunnen leiden.

                        Om dan uiteindelijk nog even antwoord te geven op jou vraag: nee, een compressor limiter heeft geen standaard instelling, zo'n ding heeft een andere instelling nodig per zanger(es) en hangt ook af van de andere instellingen die je maakt. Om zo'n ding in te stellen moet je dus je oren gebruiken. Omdat jij geen ervaring hebt met dit soort dingen kan ik je 2 dingen aanraden:

                        - gebruik het bypass knopje, en houd de zanger goed in de gaten, en probeer het zelf een beetje bij te houden met de fader (voorzichtig), een goede zanger heeft zoiezo geen comp/limiter nodig, die maakt gebruik van een goede microfoon techniek, en maakt uithalen op de juiste plaatsen waar de muziek het heel goed kan hebben. En goed gemixed kunnen sommige uithalen helemaal niet zoveel kwaad.

                        - Zorg dat je leert wat de knopjes doen, lees op internet (bijvoorbeeld hier: http://www.rane.com/library.html ) documentjes over compressie, probeer ergens een stukje digitaal ruw zang materiaal te bemachtigen (of zing zelf wat), download/koop een audio editor (zoals cool edit, misschien weet iemand nog een gratis editor met compressor?), laad het stukje zang erin en ga lekker spelen met de compressor die erin zit, in je hoofd houdend hoe je gewone compressor werkt en wat je gelezen hebt.

                        veel succes!
                        De groeten => Micha

                        Comment

                        • GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

                          #13
                          lijkt me sowieso al beetje lastig met een compressor om dat ene beetje compressie toe te voegen ( meer mag je niet verwachten van de Behringers ) aan de zang op een dj mixer..
                          lala..

                          Comment

                          • rik
                            • Oct 2005
                            • 13

                            #14
                            @IBVEE: alles is aangesloten en de micro werkt. Stereo-jack op insert, 2 mono-jacks op in/out. De groene en rode ledjes heb ik afgeregeld dat ze even ver uitsturen. Maar ik hoor niet wanneer het toestel werkt (compresseert) wanneer ik praat of roep in de micro.

                            Verder heb ik gezegd dat ik weet wat een compressor hoort te doen, niet dat ik weet hoe ik ermee moet werken (t is de eerste keer dat ik zo 'n toestel in m'n handen heb). Ik weet dat een instelling van zanger tot zanger verschilt en er een verschil is tss man en vrouw (qua stem [8D]), maar als ik al van een goede basis zou kunnen vertrekken maakt dat de klus morgen makkelijker. Ik heb helemaal niet de bedoeling dit dagelijks/wekelijks te gaan doen...

                            ik heb m'n eerste post rond de middag geplaatst en ben sindsdien nog niet van 't internet afgeweest dus doe wel degelijk m'n best om ZELF een oplossing te vinden.

                            Ik had gehoopt hier wat bij te leren, maar blijkbaar houden de "pro's" liever hun kennis voor zichzelf [V]

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              citaat:Geplaatst door rik


                              @SIS "kaas van gegeten"... flauwe belgen-mop. Wij gaan tenminste naar het WK!
                              Zeg, het zal wel gaan zeker [)]

                              Wil je nou geholpen worden of niet ???
                              Jou citaat is :

                              "" Die compressor wordt de MDX-4600 die een maat voor me huurde. Nu heb ik geen ervaring met dergelijke toestellen en is er ook geen handleiding bij... ""


                              HIER zeg je zelf dat je geen ervaring hebt met dergelijke toestellen !
                              Dus kan je hier uit concluderen dat je geen ervaring hebt met compressors, laat staan aansluiten

                              Er zijn hier forumleden die jou willen helpen, en wat doe je ......

                              Vul de puntjes zelf maar in !!

                              Sorry moderator, maar zulke opmerkingen zijn alles behalve leuk !!
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...