Advies wat te doen pa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    Advies wat te doen pa.

    Goededag,
    Ben momenteel bezig om een andere set aan te schaffen, om er kwa geluid op vooruit te gaan.
    Toepassing:live bands tussen de 500 en 1500 man publiek in meestal een tent of grote zaal.
    Mijn vorige set was Dasaudio compact 2 met st218 bassen. die zijn inmiddels bijna allemaal verkocht (heuff bedankt).
    Nu heb ik de optie:
    4 x meyersound msl-4 met 2x hp700 bass (later 4x hp700)(Mac bedankt voor de indrukwekkende demo).
    Dynacord cobra set de 4 uitvoering.
    D&B c4 subs tops met de b1 per kant eronder.
    Welke zou voor mijn toepassing het best voldoen en waarom?
    bvd theo
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Misschien eens demo's aanvragen bij de desbetreffende merken!!
    Persoonlijk vind ik de keuze tussen deze topmerken moeilijk .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      citaat:Geplaatst door sis

      Misschien eens demo's aanvragen bij de desbetreffende merken!!
      citaat:Geplaatst door theo

      ...(Mac bedankt voor de indrukwekkende demo)...
      Wil ze graag nog eens naast elkaar zetten, voor t geval dat...

      Comment

      • Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

        #4
        Of ..... je kan jezelf de moeite eens nemen om naar de set te komen luisteren waar we het een paar weken geleden via mail over hadden. Speel je meteen alle voornoemde sets met gemak naar huis (en niet alleen kwa SPL) en hou je nog wat centen over om moeder de vrouw eens lekker te verwennen.
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Wellicht nuttig ( lees: absolute must!) om hier te vermelden welke sets het over gaat. Alleen referen aan een mailtje, reageer dan niet!
          Zo kunnen anderen ook hun gebruikservaringen plaatsen!

          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

            Speel je meteen alle voornoemde sets met gemak naar huis (en niet alleen kwa SPL)

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Ik zou de keus tussen die 2 ook lastig vinden....Kijk, Meyer heeft 40? gr(kan er iets naast zitten..) en Dynacord Cobra 120....Voor de inzetbaarheid is Meyer makkelijker te gebruiken. Cobra moet min. 3 meter uit elkaar staan, en 1,5 meter van een muur vandaan...En die afstraling is niet te regelen...Das bij ons een hekelpunt geweest destijds...En daarom afgevallen...Meyer en EAW lagen met de prijs iets te hoog voor ons, anders hadden we waarschijnlijk 850 gehad...En bij Meyer MSL4 met die 700 subs...Het probleem is, het is beide goed..alleen Meyer heeft meer naams bekendheid..
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #8
                Als ik als moest kiezen? Moeilijk.
                D&B, lekker licht maar je bent wel een dubbele set nodig en een, als je het goed wilt doen, infill.Die B2 beukt wel lekker hoor.

                Meyer MSL4, als je dit moet stacken dan wordt je niet vrolijk, ook hier geldt, 2 x MSL4 per kant = infill gebruiken.JE kunt de MSL4 onder verschillende hoeken stacken wat bij 2 stuks per kant max.70 graden horizontale spreiding opleverd. Persoonlijk vind ik de MSL4 het prettigst werken als ze gevlogen worden en dan een UPA als infill.

                Hoewel ik meyer beter vind klinken denk ik dat ik qua handelbaarhied voor D&B zou gaan maar dan een combinatie van C4 en C7 dan ben je wat flexibeler in kleinere ruimtes.

                Met de Cobra heb ik geen ervaring.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  de mooiste afstraalhoek vind ik altijd nog de 90 graden, en das net ongeveer 2 msl-4en naast elkaar.
                  En die EAW-kf850, daar zijn er in de wereld misschien wel net zoveel van verkocht als van de msl4- maar die 850's zijn alleen niet te tillen, en een keer zo groot, en de msl4 valt dan weer mee. (850 is zonder versterker bijna 115 kg, msl4 = 82 kg incl amp))...lang leve de sportschool....

                  Verder halen ze allebei de 140dB-peak, volgens dezelfde norm. De opening van de 850 is 55 graden, dus ook net te weinig voor een 90-hoek...

                  Comment

                  • theo
                    • Nov 2001
                    • 503

                    #10
                    Handelbaarheid is volgens mij bij en de msl en de c4 niet zo verschillend,Moet bij de D&B 1 b2 2x c4 bas en 2xc4 top per kant wegzetten.
                    Bij meyer 2xmsl4 per kant en een hp700 per kant.
                    En later upa erbij voor infill of de kleinere klussen.
                    Dus gaat mij echt om het stacken(vliegen). En het belangrijkst de klank en de headroom.
                    bvd theo

                    Comment

                    • jans
                      • Feb 2003
                      • 869

                      #11
                      citaat:Geplaatst door theo

                      Handelbaarheid is volgens mij bij en de msl en de c4 niet zo verschillend,Moet bij de D&B 1 b2 2x c4 bas en 2xc4 top per kant wegzetten.
                      Bij meyer 2xmsl4 per kant en een hp700 per kant.
                      En later upa erbij voor infill of de kleinere klussen.
                      Dus gaat mij echt om het stacken(vliegen). En het belangrijkst de klank en de headroom.
                      bvd theo
                      Ik neem aan dat je de specs. van de verschillende fabrikanten bekeken hebt.
                      Ik betwijvel, weet het eigenlijk wel zeker, of je aan één C4 per kant genoeg hebt. Als je dan toch twee toppen op elkaar wilt plaatsen dan zou ik een C7 met een C4 keizen.
                      Wat de handelbaarheid van de MSL4 betreft, deze weegt maar liefst 82kg terwijl de C4 58kg weegt( C7 52kg.) en we mogen van de arbo slechts 25 kg( ik heb al geruchten gehoord van 20 kg.) tillen. Hier komt nog bij dat je de combinatie HP700 en 2xMSL4 niet kunt stacken, met 2x HP700 per kant wordt het natuurlijk anders.
                      Als je gaat wilt gaan vliegen dan heb je een paar stevige wind-ups nodig, maar dit is wel een hele mooie optie en verdient zeker mijn voorkeur maar dan wel met een UPA als in-fill.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        citaat:Geplaatst door jans
                        Hier komt nog bij dat je de combinatie HP700 en 2xMSL4 niet kunt stacken, met 2x HP700 per kant wordt het natuurlijk anders.
                        700 HP plat op de rand vh podium, en klaar is klara.

                        en die kilo's : in vergelijking tot andere systemen valt die msl reuze mee, ook al als je weet dat de gemiddelde amp-racks ook al boven de 100 kg zitten.

                        Volledigheidshalve moet vermeld dat Theo geen 3-assige oplegger heeft, en dus ook in de vrachtwagen ruimte en gewicht wil besparen. En gezien de geluidsdruk is dan zijn keuze niet zo heel erg verkeerd. Of zoals ze het in the States uitleggen: High size to SPL-ratio.

                        Comment

                        • jans
                          • Feb 2003
                          • 869

                          #13
                          citaat:Geplaatst door **************

                          citaat:Geplaatst door jans
                          Hier komt nog bij dat je de combinatie HP700 en 2xMSL4 niet kunt stacken, met 2x HP700 per kant wordt het natuurlijk anders.
                          700 HP plat op de rand vh podium, en klaar is klara.

                          en die kilo's : in vergelijking tot andere systemen valt die msl reuze mee, ook al als je weet dat de gemiddelde amp-racks ook al boven de 100 kg zitten.


                          Volledigheidshalve moet vermeld dat Theo geen 3-assige oplegger heeft, en dus ook in de vrachtwagen ruimte en gewicht wil besparen. En gezien de geluidsdruk is dan zijn keuze niet zo heel erg verkeerd. Of zoals ze het in the States uitleggen: High size to SPL-ratio.
                          Mac,

                          In je verhaal zit zeker een kern van waarheid echter blijf ik erbij dat twee MSL4én en één 700HP gestacked op een podium te laag is, uitgaande van eeen tent podium. Daarbij komt dat het op een podium tillen van een 700HP, ik heb ervaring met 650P, geen kattepis is. Als je genoeg mansschappen hebt, een stuk of 4, dan lukt het wel.
                          De d&B set kun je vanaf de grond stacken en gedeeltelijk vanaf het podium . Ben met je eens dat je met meyer minder volume meeneemt maar blijf erbij dat je het in deze configuratie beter kunt vliegen.

                          Ik ben niet eigenwijs of zo, gewoon niet zo sterk.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            citaat:Geplaatst door **************



                            Ik ben niet eigenwijs of zo, gewoon niet zo sterk.
                            ik pak die 650's alleen als het moet.

                            Maar de optie was dus ook (voor de goeie lezer) op 2 700's per kant. Rechtopstaand, wegens dezelfde frontbreedte zit je al mooi op hoogte. (krap 120, vrachtwagen breedte)-'t systeem waar ze nu mee draaien werkt ook vanaf die hoogte.

                            En natuurlijk kun je beter vliegen, das per definitie zo. Maar dan moet er weer een deftig groundsupport mee, ANDERS WORDT RINUS BOOS. En das het laatste wat we willen...

                            Verder lijkt me dit systeem best klant-specifiek bedacht, ook al omdat ik ongeveer weet hoe Theo zijn systeem verstouwen moet.
                            En ja, er zijn lichtere syetemen, en beter te stacken systemen, en meer spl-to-power-systemen, en goedkopere systemen en meyer is KUT, hadden we al gelezen in een ander topic. Maar Theo heeft een stelletje msl-4-en op t oog voor een wel zeer nette prijs, (niet via mij, voor de duidelijkheid..) en ik ben ervan overtuigd dat-tie binnen het jaar al gaat uitbreiden naar een 2e set, en snel daarna de derde.

                            Comment

                            • Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

                              #15
                              citaat:ik pak die 650's alleen als het moet.
                              Maar de meeste kennen jou niet... En als de ballast zwaarder is dan het te tillen product....
                              Olaf Duffhuës

                              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                              Comment

                              Working...