RCF 4PRO 6001-A / 8001-AS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

    RCF 4PRO 6001-A / 8001-AS

    hallo, al jaren werk ik met zelfbouw boxen, en niet dat ik hier niet
    tevreden over ben, maar als ik die prijzen zie van de RCF 4pro reeks
    voor die prijs kan ik ze haast niet zelf bouwen, en dan nog een aktief
    systeem, is veel gemakkelijker om aan te sluiten, ook geen prosessors
    af te stellen, gemakkelijk om uw systeem uit te breiden, gewoon kastje
    bijzetten en doorlinken, om dan nog maar te zwijgen van de reputatie
    van RCF
    Heeft soms iemand enige ervaring met dit systeem, wat ik ook wel raar
    vind, dit is een van de goedkoopste systemen op de markt, en dan nog
    wel gepowerd. dit steld bij mij wel enige vraag
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

    #2
    Ik heb ze eens gehoord naast een Mackie set.

    RCF:
    4PRO 6001-A / 8001-AS

    MACKIE:
    SWA-1801 / SA-1232

    Die RCF set blaast veel harder door dan die Mackie set. Zoals al eens gezegd is op het forum, die mackie set blijft "braaf" klinken. De RCF is echt héél zuiver, processor enzo ingebouwd, maar blaast echt goed door! Levert meer vermogen dan die Mackie dacht ik, en gaat ook dieper!

    Ik zou alvast weten wat gekocht... Prijzen liggen wel hoger dan Mackie...
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

    Comment

    • eddie
      • Nov 2004
      • 169

      #3
      even een idee geven van de prijs waarvoor ik ze kan kopen
      voor 8 baskasten en 4 toppen een goede 18000€, dus een geluidset
      van 2 x 5000w

      Comment

      • outvorst
        • Jul 2005
        • 84

        #4
        Wij hebben onze SF Technology P.A. met2x2Kw, (is er iemand op dit forum die ooit met dit spul gewerkt heeft?) uitgebreid met 2 x RCF 4PRO 8002-AS subs en die klinken bijzonder goed, zeker gezien de prijs die we ervoor hebben moeten betalen. Binnenkort gaan we experimenteren met de 4PRO 6001 en verwachten daar nogal wat van. Als de resultaten vergelijkbaar zijn met de indruk die de subs op ons maakten (naast RCF ook met H&K en AD getest) dan zouden we wel eens een hele nieuwe set kunnen gaan aanschaffen.

        Groeten,
        Hans

        Comment

        • Hansound
          • Apr 2006
          • 832

          #5
          ERvaring 4Pro

          Hoe zijn inmiddels de ervaringen met de 4Pro serie van RCF.
          Zijn er al mensen die hier wat meer over kunnen vertellen?

          Comment

          • arieO
            • Feb 2007
            • 16

            #6
            Heb afgelopen weekend 3 x met de volgende set gedraaid: per kant 4pro 6001/8001/8002. Deze set heeft de importeur als demo set meegegeven.
            Set is gebruikt voor disco, 2x in tent met 500/700 man en 1x buiten voor 750man. 6001 kast is een medium throw tot zo'n 40 meter, verder nog wel verstaanbaar maar te weinig spl. Door z'n medium throw straald de kast ook nog breed, 80 graden, wat toch heel prettig is. In een definitieve setting zou mijn keus denk ik wel per kant 2x de 8001 zijn, gaat lager dan 8002. Ik ben zeer te spreken over de prestaties van deze set.
            Klinkt goed, makkelijk mee te werken, goed te stacken, topkast heeft zelfs een tilt adapter. Als deze gakanteld staat staat hij toch nog heel stevig.
            Echt een plug en play set zonder gepiel aan processor ed.
            Overigens de importeur verleent een goede service, set kan zo een week uitgeprobeerd worden en wordt zelfs thuisbezorgt! Kunnen vele importeurs een voorbeeld aan nemen.

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              Prima spul, maar erg ondergewaardeerd.
              Helaas denken veel mensen dat RCF alleen maar de plastic Art serie maakt,
              Ze hebben echter ook grotere systemen en ook een line-array.
              Kom het al iets vaker tegen, het is ook niet te duur en RCF gaat niet snel stuk.

              Comment

              • Max
                • Feb 2003
                • 680

                #8
                [FONT=Calibri]Om dit topic even nieuw leven in de blazen;[/FONT]
                [FONT=Calibri]Wij maken op dit moment, met veel plezier, gebruik van de ART 325A topkasten in combinatie met de Pro 8002AS Subwoofers. De ART325A word vaak los gebruikt als DJ monitor, zangmonitor, achtergrond set of op een klein feestje. Indien het wat steviger moet gebruiken we de Pro8002AS subs erbij. Kortom: Een prima set, veelzijdig en makkelijk![/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]
                [FONT=Calibri]We hebben destijds bij een collega de 8001 en de 8002 naast elkaar gehoord en de 8002 kwam net wat beter uit de verf (aldus mijn gehoor). Nu willen we graag de set uitbreiden, zodat we ook grotere feesten kunnen doen met deze RCF set. Momenteel gebruiken we voor de grote feesten een Bell VPS 400 systeem. [/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]
                [FONT=Calibri]Nu heb ik al op de RCF website zitten kijken, maar het is me niet geheel duidelijk welke set-up nu ideaal is voor grotere feesten. Is het nu verstandig om een extra 8002 sub per kant te gebruiken, of tóch een 8001 zodat we en een basreflex en een bandpass baskast per kant gebruiken. En welke topkast zou dan aan te raden zijn? Zag op de RCF-site de 6001A en de 7001A.[/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]
                [FONT=Calibri]Wie kan me advies geven welke kasten ik het best kan gebruiken, en vooral waarom?[/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]
                [FONT=Calibri]Als laatste: Zijn er in Nederland dealers waar de verschillende kasten/combinaties te luisteren zijn?[/FONT]

                Comment

                • eddie
                  • Nov 2004
                  • 169

                  #9
                  hallo, wij spelen dus per kant met 2-8001 en 2-8002 plus 1 - 7001, het beste
                  resultaat wanneer de baskasten gemengd zijn, de bandpas gaat iets dieper
                  en 1db meer rendement, en de br draagd iets verder, de 7001 vind ik wel beter dan de 6001, het laagmidden is dan ook met 2 x 15" ipv 2 x 10", wij spelen regelmatig in een zaal van iets meer dan 40 x 20meter, en met mijn vorige set vroegen ze dikwijls om harder te spelen, nu komen ze regelmatig vragen om steller te gaan, processors werken ook uitstekend, moest je nog iets willen vragen ?? mvg eddie

                  Comment

                  • sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

                    #10
                    neem eens contact op met Konitech in Malden. zij zijn importeur en hebben een showroom waar eea te zien/horen is.

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      Als je voornamelijk discofeesten doet, zou ik 2 x de 8001 per kant nemen, die komen lager en verder.
                      Voor life gig's is de combi 8001/8002 een aanrader, je hebt dan iets meer punch.

                      Zeer fijne sets, kom net terug uit Eventron met de set en heb er weer van genoten, veeeeeeeeel beter dan die EV meuk die daar hangt

                      Comment

                      Working...