MBO theatertechniek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joost de bot
    • Oct 2005
    • 1

    MBO theatertechniek

    vraag: ik wil een opleiding theatertechniek gaan doen. Wie weet waar ik het beste naar toe kan gaan ?

    Joost
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    #2
    Nou, getuige recente foto's in een ander onderdeel van dit forum kun je beter een andere opleiding zoeken!

    Misschien even handig om te vermelden waar je die opleiding wilt gaan doen, in welk deel van het land?

    Comment

    • Lj_Mouzer
      • Jan 2005
      • 125

      #3
      Grafisch lyceum bied opleiding theatertechniek MBO niveau 3 (3jaar) met uitbreiding naar niveau 4 (extra jaar)
      Ik zit er zelf ook
      Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

      Comment

      • Vervallen

        #4
        citaat:Geplaatst door (iCe)

        Nou, getuige recente foto's in een ander onderdeel van dit forum kun je beter een andere opleiding zoeken!

        Misschien even handig om te vermelden waar je die opleiding wilt gaan doen, in welk deel van het land?
        IS dit niet zijn eerste post dan?

        Comment

        • Jugfire
          • Oct 2004
          • 91

          #5
          Foto's in het betreffende topic ging over een opbouw van een stand die door "theatertechniek"-studenten werd uitgevoerd.
          Hierin waren enkele onveilige situaties te zien die, door een school die theatertechniek of AV achtige opleiding niet moeten worden toegelaten.
          Een school is bedoeld om bekwaamheid te leren en moet daar ten tijde van opleidingstraject op toe te zien.
          Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

          Comment

          • wallie
            • Dec 2004
            • 51

            #6
            theatertechniek is nog wel te doen,
            av techniek, dat is pas onzin, zeker in rotterdam op het graf.. lyceum...
            ~~
            Ewald

            "...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              @Wallie:
              Mag het wat vriendelijker/ minder sarcastisch? Was er niet zoiets als: de pot verwijt de ketel...?


              @Joost:
              Om te weten wat voor opleiding geschikt zou zijn voor jou, is het belangrijk welke vooropleiding je hebt en wat voor opleiding je zoekt. Zoek je een 'cursus' van een paar weken of een volledige opleiding van een x-aantal jaren? Dat zijn twee totaal verschillende benaderingen die totaal verschillende afwegingen met zich meebrengen.

              In welk deel van het land zoek je jouw school?

              In mijn ogen is het verder belangrijk te kiezen voor een opleiding die geaccrediteerd is door het ministerie van onderwijs (dus mét officieel MBO / HBO diploma en mogelijkheid tot StudieFinanciering) óf algemeen geaccepteerde opleidingen zoals bijvoorbeeld SAE (maar dat is dan weer mee studio-gerelateerd).
              Dergelijke accreditatie hóeft niet per sé te betekenen dat die school/opleiding dan ook béter is dan anderen (in technisch opzicht), maar aan bepaalde zaken als bijvoorbeeld: onderwijs/opleidings-niveau, het opleidings curriculum (vakken die je volgt en de tijdsverdeling daartussen) diplomering en continuiteit zijn wel strenge eisen gesteld. Met andere woorden: jij (en dus ook potentiele werkgevers later) weet wat dit diploma waard is en waar je aan toe bent --> Niet dat je dadelijk een periode x aan een opleiding hebt gewijd en daar vervolgens helemaal niks mee kan omdat werkgevers er niks in zien.


              Veel succes ermee, ik wacht op je antwoorden....



              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE!!!

                Er is op dit forum al veel te veel aandacht besteed aan dit onderwerp en het komt altijd weer op hetzelfde uit.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • stefan90kauw
                  • Jun 2005
                  • 189

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Lj_Mouzer

                  Grafisch lyceum bied opleiding theatertechniek MBO niveau 3 (3jaar) met uitbreiding naar niveau 4 (extra jaar)
                  Ik zit er zelf ook
                  Dan zal ik je waarschijnlijk nog wel tegenkomen
                  Ik wil er ook heen. Tis andere naam geworden geloof ik. Podium techniek.

                  Maar goed ik weet cker dat ik het wereldje van licht en geluid in wil

                  Comment

                  • rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

                    #10
                    Tja, ik ben aan het overwegen om gewoon elektro te gaan doen (met printplaatjes e.d.) Omdat ik van mening ben dat wat ik daar leer de 1e 2 jaar al beheers, en wat er evt. extra wordt gegeven wel op het werk kan leren. Dus als je een alternatieve opleiding zou willen doen, denk ik dat je het beste kunt kiezen voor elektro (Am I right?) Bovendien, aan een papiertje heb je in deze branche toch niks, je hebt meer aan goede ervaringen en goede referentie's...!
                    Licht is altijd zwaar.

                    Comment

                    • Lj_Mouzer
                      • Jan 2005
                      • 125

                      #11
                      citaat:Geplaatst door stefan90kauw

                      citaat:Geplaatst door Lj_Mouzer

                      Grafisch lyceum bied opleiding theatertechniek MBO niveau 3 (3jaar) met uitbreiding naar niveau 4 (extra jaar)
                      Ik zit er zelf ook
                      Dan zal ik je waarschijnlijk nog wel tegenkomen
                      Ik wil er ook heen. Tis andere naam geworden geloof ik. Podium techniek.

                      Maar goed ik weet cker dat ik het wereldje van licht en geluid in wil
                      Het grafisch lyceum is in ieder geval een goede plek voor een licht/geluid opleiding.
                      Veel beter dan andere wanna be => wil wel maar kan niet <= scholen zoals zadkine etc [xx(]
                      Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

                      Comment

                      • rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Lj_Mouzer
                        Veel beter dan andere wanna be => wil wel maar kan niet <= scholen zoals zadkine etc [xx(]
                        wat moet ik me bij 'zadkine' voorstellen
                        [- afgezien dan van de beeldhouwer?]
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Over de kwaliteit van opleidingen is veel gesproken elders op het forum. Feit blijft dat je ook binnen een studie zelf verantwoordelijk bent voor bepaalde aspecten. Binnen je stages kun je enorme uitdagingen vinden, en makkelijker contacten leggen dan vanuit een "lege" basis. Mocht je nog absoluut niet werkzaam zijn in het (professioneel) licht en/of geluid, is het zeker een prima opstap.

                          veel succes (en plezier) met je keuze,

                          grtz. AJB
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • Lj_Mouzer
                            • Jan 2005
                            • 125

                            #14
                            citaat:Geplaatst door rinus bakker

                            citaat:Geplaatst door Lj_Mouzer
                            Veel beter dan andere wanna be => wil wel maar kan niet <= scholen zoals zadkine etc [xx(]
                            wat moet ik me bij 'zadkine' voorstellen
                            [- afgezien dan van de beeldhouwer?]
                            Jah das een school die ook hun eigen licht geluid opleidingen starten zonder enige ervaring of eisen.
                            De overheid heeft bij het grafisch lyceum een aantal eisen van wat je allemaal moet leren.
                            kortom bij het grafisch lyceum weten ze wat ze je leren en wat je moet weten in de praktijk en bij het zadkine kopen ze wat showtroep en dap en doen ze maar wat.
                            Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

                            Comment

                            • lampie_01
                              • Apr 2005
                              • 55

                              #15
                              Deltion College Zwolle Grafisch Lyceum

                              Werkt met:
                              Tannoy PA
                              Grooth for Sound
                              Dynacord Monitoring
                              Midas Venice/verona
                              Carver
                              Audix
                              Shure
                              Sennheiser
                              MA-Dimmers
                              Zero88 Fat Frog
                              Mac250 kryptons
                              Thomas Par64
                              Div Fresnell en Profielspots
                              30-30 Triangle Eurotruss

                              Opzich voor een school best aardig
                              Powerrrrrrrrr...

                              Comment

                              Working...