Aansluiten van powermixer aab ander systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronald1977
    • Oct 2005
    • 5

    Aansluiten van powermixer aab ander systeem

    Ik heb zelf een powermixer met 2 luidsprekers maar dit is niet genoeg om alleen te gebruiken ik ga dus ook de installatie gebruiken van het cafe waar ik moet optreden ( mengtafel, md speler, dubbele cd speler, versterker en bass en hoge tonen luidspreker)

    Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen wel wil ik 2 microfoons via de powermixer laten lopen omdat deze de beschikking over effecten heeft.
    de uitleg graag in het normaal nederlands want ik heb er echt geen verstand van.

    alvast bedankt.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

    #2
    Misschien is het even een idee als je het merk en type van de mixer geeft.
    Als je er geen verstand van hebt kunnen wij je wel dingen vragen zoals: Zit dit of dat erop, maar dat heeft dan geen zin. Als je even het merk en type doorgeeft kan iemand hier vast wel vertellen wat je precies moet doen
    We're ready to party, are you?

    Comment

    • niesten
      • Aug 2004
      • 115

      #3
      Als eerste welkom op het forum.

      Als ik ervan uit ga dat je alles met je eigen mixer doet en alleen het eindvermogen wilt opkrikken door de installatie van het cafe te gebruiken, kun je dat als volgt doen:

      Zet alles op en sluit alles aan als normaal.
      Waarschijnlijk heeft je powermixer ook een uitgang die aftakt VOOR de (ingebouwde) versterker. Hierop sluit je dan een kabel aan, die je ook aansluit op een vrije aansluiting van de mengtafel van het cafe (Als er geen input meer vrij is, trek je iets uit wat die avond toch niet gebruikt wordt).
      Dan de gain van het kanaal op de mengtafel van het cafe zodanig afstellen dat deze ongeveer 0db aangeeft als je ook 0db uit je eigen mixer stuurt. En tot slot nog de fader van het cafe-mengpaneel opengooien zover het nodig is.