Aansluiten van powermixer aab ander systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronald1977
    • Oct 2005
    • 5

    Aansluiten van powermixer aab ander systeem

    Ik heb zelf een powermixer met 2 luidsprekers maar dit is niet genoeg om alleen te gebruiken ik ga dus ook de installatie gebruiken van het cafe waar ik moet optreden ( mengtafel, md speler, dubbele cd speler, versterker en bass en hoge tonen luidspreker)

    Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen wel wil ik 2 microfoons via de powermixer laten lopen omdat deze de beschikking over effecten heeft.
    de uitleg graag in het normaal nederlands want ik heb er echt geen verstand van.

    alvast bedankt.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

    #2
    Misschien is het even een idee als je het merk en type van de mixer geeft.
    Als je er geen verstand van hebt kunnen wij je wel dingen vragen zoals: Zit dit of dat erop, maar dat heeft dan geen zin. Als je even het merk en type doorgeeft kan iemand hier vast wel vertellen wat je precies moet doen
    We're ready to party, are you?

    Comment

    • niesten
      • Aug 2004
      • 115

      #3
      Als eerste welkom op het forum.

      Als ik ervan uit ga dat je alles met je eigen mixer doet en alleen het eindvermogen wilt opkrikken door de installatie van het cafe te gebruiken, kun je dat als volgt doen:

      Zet alles op en sluit alles aan als normaal.
      Waarschijnlijk heeft je powermixer ook een uitgang die aftakt VOOR de (ingebouwde) versterker. Hierop sluit je dan een kabel aan, die je ook aansluit op een vrije aansluiting van de mengtafel van het cafe (Als er geen input meer vrij is, trek je iets uit wat die avond toch niet gebruikt wordt).
      Dan de gain van het kanaal op de mengtafel van het cafe zodanig afstellen dat deze ongeveer 0db aangeeft als je ook 0db uit je eigen mixer stuurt. En tot slot nog de fader van het cafe-mengpaneel opengooien zover het nodig is.

      Ik hoop dat dit 'nederlands' genoeg is :-)
      Success ermee.

      Groeten,
      Roger
      Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

      Comment

      • jans
        • Feb 2003
        • 869

        #4
        citaat:Geplaatst door niesten

        Als eerste welkom op het forum.

        Als ik ervan uit ga dat je alles met je eigen mixer doet en alleen het eindvermogen wilt opkrikken door de installatie van het cafe te gebruiken, kun je dat als volgt doen:

        Zet alles op en sluit alles aan als normaal.
        Waarschijnlijk heeft je powermixer ook een uitgang die aftakt VOOR de (ingebouwde) versterker. Hierop sluit je dan een kabel aan, die je ook aansluit op een vrije aansluiting van de mengtafel van het cafe (Als er geen input meer vrij is, trek je iets uit wat die avond toch niet gebruikt wordt).
        Dan de gain van het kanaal op de mengtafel van het cafe zodanig afstellen dat deze ongeveer 0db aangeeft als je ook 0db uit je eigen mixer stuurt. En tot slot nog de fader van het cafe-mengpaneel opengooien zover het nodig is.

        Ik hoop dat dit 'nederlands' genoeg is :-)
        Success ermee.

        Groeten,
        Roger
        Je kunt nu je eigen luidsprekers als monitor gebruiken, of in ieder geval de versterker van je powermixer. Vaak worden dergelijke voorbeelden wel in de handleiding van je powermixer genoemd.



        In deze handleiding op blz.30 vind je mzo'n voorbeeld

        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

        Comment

        • ronald1977
          • Oct 2005
          • 5

          #5
          Ik ben al een stukje wijzer geworden door jullie informatie alvast bedankt daarvoor het is in iedergeval makkelijker dan ik gedacht had.
          maar toch ben ik er nog niet helemaal uit.
          het merk van mijn powermixer is: t.mix PM802D (natuurlijk niet het beste maar voor thuisgebruik goed genoeg) maar in dit geval in het cafe niet optimaal.
          T.mix PM802D
          Omschrijving
          2x 150W / 4Ohm, 4 Mic (XLR) Line (TRS)-inputs, 2 Stereo-Line-channels,3-band EQ perchannel, Phantom power, 7-band master-EQ, digitale effecten.

          Helaas zitten hier alleen maar knopen op en het regelen van geluid en mixen gaat makkelijker met gewone schuiven vandaar dat ik het geluid wil regelen op het syseem van het cafe maar de zang over mijn mixer ivm. de effecten voor de microfoons.
          ik wil het geluid zowel over de luidsprekers van het cafe en over me eigen luidsprekers de zaal in knallen en dit met genoeg power dus wil ik gebruik maken van de versterker van het cafe en die van mijn powermixer gebruiken.
          ik hoop dat jullie nu ik wat meer informatie heb gegegeven er een duidelijk beeld van kunnen maken.

          alvast bedankt.
          Ronald.



          Comment

          • ronald1977
            • Oct 2005
            • 5

            #6
            he vergeten!!!!

            dit zijn de plugins op mij powermixer:
            left send
            right send
            left return
            right return
            monitor
            aux in (stereo)
            rec out (tulup aansluiting)
            eff. send
            eff. return
            Nu is het helemaal duidelijk.

            Comment

            • Funkmaster
              • Dec 2004
              • 204

              #7
              Ollright...
              Als je je left/right send inplugt, wordt de signaallijn dan onderbroken?
              Indien ja, kun je zo te werk gaan:
              Mic inpluggen op je powermixer, fx instellen op powermixer, en dan via left/right send ga je naar een stereo kanaal op de mixer van het cafe. Van hieruit kun je de mix maken inclusief mics via powermixer.
              Je geluid gaat dan vanuit het systeem van het cafe naar de boxen van het cafe. Als die tafel nog een master uitgang overheeft, kan je die niet gebruikte uitgang naar de Left/right return op je powermixer laten gaan om daar naar je poweramp te gaan.
              Anders kun je ook gebruik maken van 2 Y-kabeltjes: de L/R uitgangen op het systeem van het cafe splitsen naar twee uitgangen: een voor naar je powermixer, de ander voor naar het systeem van het cafe.

              Hopelijk geraak je hier wat aan uit...
              It's nice to be important, but it's important to be nice...

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                ik weet niet de kwaliteit van je rec out, anders kun je eventueel die doorkoppelen naar de mixer van het cafe, hoef je alleen maar de juiste kabels te hebben. De output van je rec is normaal gesproken hetzelfde als het signaal dat naar je ingebouwde versterker word gestuurd maar als ik me niet vergis is de rec out wel zwakker, Dat betekend dan dat je de mixer van het cafe wat harder zult moeten zetten/gainen (iets boven de 0db)
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                Working...