in ear monitor op maat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

    in ear monitor op maat

    Wie van de techneuten/muzikanten gebruikt op maat gemaakte in ears.
    Merken, ervaringen, richtprijzen, service vertelt u maar!
    Zachte kanaaltip, 1/2/3/4-weg wat zijn voors en tegens etc.

  • Frankzelf
    • Aug 2005
    • 5

    #2
    Je kunt ook informeren bij: www.in-ear.nl

    Voor een goed advies ben je bij hun op de juiste plaats.

    Comment

    • berolios
      • Sep 2005
      • 1538

      #3
      Variphone is inderdaad min of meer de staandaard op dat gebied.
      De dual driver-oortjes zijn zo'n beetje de meest gebruikte (die klinken gewoon super), maar ze zijn nog niet zo heel lang geleden met triple-driver-oortjes gekomen, die heb ik nog niet getest.

      Bent u op zoek naar oordoppen voor een festival, concert, tijdens het zwemmen, slapen, schieten, motorrijden of werk? Kijk dan op Variphone.com!

      Bekijk onze muziek, werk, festival, motor, schiet, zwem en slaap oordoppen! Nieuwste technologie. Groot assortiment. Klanten wereldwijd. Meer dan 30 jaar ervaring. Typen: Gehoorbescherming, In-Ear Monitors, Communicatie, Healthy Hearing Program.


      Succes ermee!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

      Comment

      • MSS
        • Dec 2003
        • 78

        #4
        met de variphone ben ik bekend. Ik hoor veel goede reacties maar dat mag ik wel voor die prijzen. Ben benieuwd naar andere merken.

        Comment

        • earproof
          • Oct 2005
          • 5

          #5
          wij gebruiken de zachte custom moulds van sensaphonics. door de zachte siliconen blijft het oorstukje constant in contact met de gehoorgang wat de afsluiting bevorderd. wij werken met twee weg systemen die bijzonder goed klinken. dit wordt overigens bevestigd door diverse mensen uit het professionele segment.

          drieweg is een hype! drie speakers maken dat het nog harder kan (volume), en dat is juist wat wij proberen te voorkomen, in-ear is in het leven geroepen om zachter te kunnen luisteren naar hetgeen je nodig hebt om op het podium te kunnen presteren. hoe harder het "onvervormde" geluid in je oor komt, hoe eerder de kans op beschadiging.

          de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de volume knop.

          let wel, we hebben"1/2 of a cubic centimeter" te vullen met geluid, hoeveel speaker heb je daar voor nodig? drieweg systemen worden gezien in de hifi wereld en in de concert systemen. men denkt ook al gauw dat drie speakers beter zijn dan twee speakers.

          tijdens de mile2005 beurs zijn we aanwezig met diverse systemen en geven uitleg over het gebruik van gehoorbescherming en in-ear monitor.


          ik hoor je graag.
          Peter van Galen

          Step into the world of Earproof Music Earplugs! The best experience for music lovers and professionals. Enjoy Your Music - Your Way!

          Custom molded in-ear monitors (IEMs), earplugs, and hearing protection for musicians and sound engineers - both professional & amateur - and their fans, with a focus on hearing health from leading audiologists.


          Comment

          • SM
            • Oct 2004
            • 129

            #6
            citaat:Geplaatst door earproof

            drieweg is een hype! drie speakers maken dat het nog harder kan (volume), en dat is juist wat wij proberen te voorkomen, in-ear is in het leven geroepen om zachter te kunnen luisteren naar hetgeen je nodig hebt om op het podium te kunnen presteren. hoe harder het "onvervormde" geluid in je oor komt, hoe eerder de kans op beschadiging.
            <snip>
            let wel, we hebben"1/2 of a cubic centimeter" te vullen met geluid, hoeveel speaker heb je daar voor nodig? drieweg systemen worden gezien in de hifi wereld en in de concert systemen. men denkt ook al gauw dat drie speakers beter zijn dan twee speakers.
            Wat een klinkklare nonsens. Geen idee of je het wel eens gehoord hebt, maar de ES-3 van Variphone klinkt bij hetzelfde volume gewoon een stuk beter. Bij de 2-weg systemen heb je altijd last van het crossoverpunt van de drivers wat midden in je vocaal zit. Bij de 3-weg van Variphone hoor ik de definitie van de stem heel coherent met daaromheen netjes het tophoog en het laag.

            En ja, sommige artiesten weten dat soort verschillen te waarderen. (Zangeressen vooral)

            Als jouw fijne toeleverancier met een single-driver systeem kan komen wat daadwerkelijk met weinig vervorming het gehele frequentiespectrum netjes weergeeft dan is dat natuurlijk nog mooier, maar tot die tijd....

            S.

            Comment

            • MSS
              • Dec 2003
              • 78

              #7
              dus SM je prefereert 3 weg of een fullrange driver?

              Comment

              • SM
                • Oct 2004
                • 129

                #8
                citaat:Geplaatst door MSS

                dus SM je prefereert 3 weg of een fullrange driver?
                Ik vind persoonlijk de ES3 momenteel het mooiste, maar daar komt vast wel weer eens iets beters voor. Theoretisch is single-driver altijd het beste (vgl puntbron in PA), maar in de praktijk zijn single-drivers niet in staat om het gehele frequentiebereik netjes op voldoende volume weer te geven. Daarom hebben we zowel in PA's als in in-ears multi-speaker systemen.

                Wat ik echt wil is dezelfde oortjes als de personen op het podium. :-)

                S

                Comment

                • MSS
                  • Dec 2003
                  • 78

                  #9
                  ik ga er toch vanuit dat de variphone es3 dicht in de buurt zal komen.
                  citaat:Geplaatst door SM

                  citaat:Geplaatst door MSS

                  dus SM je prefereert 3 weg of een fullrange driver?
                  Ik vind persoonlijk de EM3 momenteel het mooiste, maar daar komt vast wel weer eens iets beters voor. Theoretisch is single-driver altijd het beste (vgl puntbron in PA), maar in de praktijk zijn single-drivers niet in staat om het gehele frequentiebereik netjes op voldoende volume weer te geven. Daarom hebben we zowel in PA's als in in-ears multi-speaker systemen.

                  Wat ik echt wil is dezelfde oortjes als de personen op het podium. :-)

                  S

                  Comment

                  • earproof
                    • Oct 2005
                    • 5

                    #10
                    inderdaad klopt dat een single driver unit niet het volledige spectrum kan weergeven, bij hogere volumes loopt de single driver vast in het laag. We werken met twee speakers in onze oortjes. door de constante afsluiting komt er een bijzonder mooie laag weergave in de oren terecht.

                    quote "Klank
                    De earproof iem II klinkt zeer homogeen. Alle frequentiegebieden zijn in verhouding aanwezig. Ook de lage frequenties zijn er, iets wat met de meeste oordopjes niet het geval is. Ook is het laag ongekleurd en strak"

                    ik zal later onthullen welk magazine dit heeft gepubliceerd.

                    ps. ik ben ervan overtuigd dat de variphone & de ultimate ears goed zijn.

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      citaat:Geplaatst door SM

                      citaat:Geplaatst door MSS

                      dus SM je prefereert 3 weg of een fullrange driver?
                      Ik vind persoonlijk de ES3 momenteel het mooiste, maar daar komt vast wel weer eens iets beters voor. Theoretisch is single-driver altijd het beste (vgl puntbron in PA), maar in de praktijk zijn single-drivers niet in staat om het gehele frequentiebereik netjes op voldoende volume weer te geven. Daarom hebben we zowel in PA's als in in-ears multi-speaker systemen.

                      Wat ik echt wil is dezelfde oortjes als de personen op het podium. :-)

                      S
                      Precies! Dat is dus precies wat ik ook wou zeggen. Het gaat er niet om dat het mooi is wat je hoord, het gaat erom dat je hoord wat de artiest op het podium hoord.

                      Ik heb laatst geinformeerd voor een ultimate twee-weg systeem wat me ergens rond de 680 euro ex zou kosten. Ik werk met verschillende artiesten/muzikanten met allemaal verschillende eartjes (varierend van 'universele schuimpjes' tot 3-weg systeempjes, je hoord dus eigenlijk nooit precies wat de muzikant hoord. Ik heb dus besloten gewoon lekker op mijn sennheiser HD25 koptelefoontje af te luisten en dat bevalt me prima.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • SM
                        • Oct 2004
                        • 129

                        #12
                        citaat:Geplaatst door cobi

                        citaat:Geplaatst door SM

                        citaat:Geplaatst door MSS

                        dus SM je prefereert 3 weg of een fullrange driver?
                        Ik vind persoonlijk de ES3 momenteel het mooiste, maar daar komt vast wel weer eens iets beters voor. Theoretisch is single-driver altijd het beste (vgl puntbron in PA), maar in de praktijk zijn single-drivers niet in staat om het gehele frequentiebereik netjes op voldoende volume weer te geven. Daarom hebben we zowel in PA's als in in-ears multi-speaker systemen.

                        Wat ik echt wil is dezelfde oortjes als de personen op het podium. :-)

                        S
                        Precies! Dat is dus precies wat ik ook wou zeggen. Het gaat er niet om dat het mooi is wat je hoord, het gaat erom dat je hoord wat de artiest op het podium hoord.

                        Ik heb laatst geinformeerd voor een ultimate twee-weg systeem wat me ergens rond de 680 euro ex zou kosten. Ik werk met verschillende artiesten/muzikanten met allemaal verschillende eartjes (varierend van 'universele schuimpjes' tot 3-weg systeempjes, je hoord dus eigenlijk nooit precies wat de muzikant hoord. Ik heb dus besloten gewoon lekker op mijn sennheiser HD25 koptelefoontje af te luisten en dat bevalt me prima.
                        Sinds ik geswitched ben van HD25 naar single-driver generics en een set ES3's (afhankelijk van de artiest van de dag) merk ik wel dat mijn mixen vooruit zijn gegaan en zangeressen lekkerder zijn gaan zingen. D'r zitten toch nog wel grote verschillen tussen, met name naar hoe erg het vastloopt in het middengebied en hoeveel of hoe weinig tophoog er uit het dingetje komt. (Ziedaar ook de HF-boost op PSM600 en PSM700 beltpacks die je dus echt NOOIT moet gebruiken bij custom-made echte oortjes.)

                        Mijn tip: doe vooral eens een setje generics in je koffer en gebruik het een half jaar. Kun je daarna altijd nog met verse schuimpjes voor de helft van het geld verkopen.

                        S.

                        Comment

                        • earproof
                          • Oct 2005
                          • 5

                          #13
                          grappig, daar een bevriend monitor engineer het vergelijk trok met de hd25 & de sensaphonic oortjes.

                          het is waar dat het moeilijk sound maken is als iedereen wat anders gebruikt.

                          in vergelijk hebben we laatst fantastisch geluid op de in-ears maar moesten we het laag corrigeren op de oren van de drummer. die droeg een one fits all product.

                          Comment

                          • SM
                            • Oct 2004
                            • 129

                            #14
                            citaat:Geplaatst door earproof

                            grappig, daar een bevriend monitor engineer het vergelijk trok met de hd25 & de sensaphonic oortjes.

                            het is waar dat het moeilijk sound maken is als iedereen wat anders gebruikt.

                            in vergelijk hebben we laatst fantastisch geluid op de in-ears maar moesten we het laag corrigeren op de oren van de drummer. die droeg een one fits all product.
                            Mag dit geleuter afgelopen zijn?
                            Een koptelefoon met de speakers buiten je oren en een mini-speakertje geinjecteerd in je oor maken al een wereld van verschil. Als ik met een drummer zou moeten steggelen over meer laag dan betekent dat waarschijnlijk dat hij iets verwacht wat sowieso niet uit oortjes komt: een stomp in je maag.
                            Ik hoop dat de mede-monitortechniekerts hier zo onderhand toch ook wel meer doen dan alleen luisteren naar hoeveel hoog of laag ergens uit komt? Ruimte-suggestie, definitie, vervorming, transient-weergave en dat soort dingen zijn allemaal van wezenlijk belang. Ik kan me mateloos ergeren aan in-ear mensen die whatever galm op de oortjes flikkeren. NEE, NEE, NEE: die galm moet passen bij het podium waar je staat (groot, klein, intiem of niet) en het soort muziek.
                            En dan die combi van oortjes en floors waarbij de floors knalhard staan met een bandmix en het laag van de stem: donder op, ga vis bakken. Als een artiest de muziek wil voelen moet hij geen 20dB dempers in z'n oren douwen. Menig zaalmix naar de gallemiezen horen gaan door dit soort praktijken. Die floors voorop bij zangers met in-ears zijn om op terug te vallen als de wireless het eens begeeft. En anders niet.

                            En dan hebben we het nog niet over de klankverschillen tussen PSM 600, 700, Sennheiser E100 t/m 5000, etc.

                            In Nederland kunnen we dat niet: oortjes mixen. Althans: d'r zijn maar verrekte weinig collega's bij wie het enigszins klinkt. (moet je eens doen: beltpackje meenemen en dan frequenties afscannen: met een beetje geluk luister je de hele band af.)

                            Het grootste probleem bij in-ears is dat niemand anders de mix hoort als de tech en de artiest. Dat is dus verrekte lastig als je mekaar wilt helpen in beter worden. Ik heb het meest geleerd van dagen dat je het met 2 man doet of eens meeluisteren met bezoekende technici als dat mag. Maar dat zijn dan altijd buitenlanders want Nederlanders hebben hun ego altijd te groot.

                            (Shit, zit ik weer te schuimbekken)

                            S.

                            Comment

                            • earproof
                              • Oct 2005
                              • 5

                              #15
                              het is goed om te lezen dat iemand zoveel passie met zijn werk heeft. ik vind het overigens geen geleuter. ik vindt het wel boeiend.

                              Comment

                              Working...