regelmatig met een geluidset in het zwembad

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

    regelmatig met een geluidset in het zwembad

    Hoi

    Ik heb de volgende vraag, vorige week zaterdag hebben we voor de opening van het waterpolo seizoen onze geluidset met licht in het zwembad geplaatst.Dit doen we normaal gesproken 1 a 2 keer per jaar, nu was de vraag van de club gekomen of we elke wedstrijd onze geluidset in het zwembad zouden willen zetten (dus zonder licht).Nu is mijn vraag eingelijk of dit op de langere termijn (zou dan om 14keer in het jaar gaan)geen extra slijtage aan de gebruikte apperatuur zou opleveren.Geluid set bestaat dan uit 4 das st218 bassen 4 st215 toppen, labgruppen versterkers 2x fp6400 en 1x fp3400 met proccessors, mixer cd speler en microfoon.Als dit extra slijtage op zou leveren in hoevere moet ik dan een meerprijs berekenen?Zit zelf eingelijk te twijfelen of we dit wel moeten doen.groeten Arjan
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    #2
    zou wel kunnen, doen het zelf al een aantal jaren met aantal plastic kasten. maar wat wel eens een probleem oplevert is het oxideren van contacten, en problemen van beslaan en ontstaan van vocht doordat je van een koude naar een warme ruimte gaat. heb nu zelfs een vaste installatie gekocht en die daar ook staan, welleswaar in een andere ruimte als het zwembad maar wel zelfde omgevings temperatuur.

    verder is er natuurlijk kans op waterschade, spochtplekken en dergelijke.

    jorrit
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      is al veel over geschreven en uiteindelijk waren de meesten het er over eens dat het inderdaad extra slijtage met zich mee kan brengen. Denk maar aan de extreem hoge luchtvochtigheid... Dit kan alle mogelijke electronische aparatuur aantasten. condensvorming in aparatuur doordat ze ineens in een zeer vochtige en warme omgeving komen...

      als je het toch wil doen, probeer dan van alleen de luidsprekerkasten in de zwembadhal te plaatsen en de rest in de cafetaria/kantine ofzo.
      Uiteraard de kasten op een verhoog plaatsen en eventueel extra luidsprekerdoek ervoor of van dat doek wat ze ook bij festival podiums gebruiken om de sidewings toe te dekken...


      Voor dat alles zou ik dan ook zeker een meerprijs vragen of reken het in als een waarborg of iets dergelijks...

      mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • MMD
        • Feb 2005
        • 53

        #4
        Je hebt buiten de hierboven genoemde zaken ook nog te maken met "chloride spanningscorrosie". Dat is een soort roestprocces, bekend geworden door daken en ventilatiekanalen in zwembaden die naar beneden gekomen zijn. In hoeverre je hier last van zult hebben weet ik niet.
        Groet André

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          ik heb toch al een paar versterkers uit een zwembadomgeving mogen repareren en meestal zijn pootjes van onderdelen aangevreten door de chloordampen. Koper verroest tot groene kristallen en transistorpootjes worden donkerbruin (diepe roestkleur) tot zwart en breken als je ze ook maar even verplooit. Niet aan te raden dus.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • arie
            • Feb 2003
            • 550

            #6
            het eindrack zou buiten het bad kunnen blijfen, maar de speakers met cd speler en mixer zullen wel naar binnen heen moeten.zit ook nog even te dubben met de prijs, hoeveel % zouden jullie meer schrijven voor zo'n klus, en wat zouden jullie hier uberhaubt voor vragen?Alvast bedankt groeten Arjan

            Comment

            • arie
              • Feb 2003
              • 550

              #7
              Op wat voorn termijn zou zo'n lab en of de speakers het kunnen begeven dan, als ik hem pak hem beet 14 keer per jaar in het zwembad gebruik?Ze staan bij ons natuurlijk maar een paar uurtjes in het bad, en geen heel jaar achter elkaar.Groeten arjan

              Comment

              Working...