Welke versterker kopen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommes
    • Sep 2005
    • 60

    Welke versterker kopen?

    Hey gasten,

    Ik heb in verschillende onderwerpen al gezien dat er hier redelijk wat mensen met ervaring zitten, en ik hoop dat jullie mij dan ook kunnen helpen?!

    Ik ben op zoek naar versterkers en weet niet goed wat ik moet kopen.

    In de eerste plaats efkes zeggen dat ik op zoek ben naar tweedehands versterkers.

    Als tweede toch wel efkes vermelden dat ik al 11 jaar bezig ben met licht en geluid en dat ik meestal met QSC en Crown (Amcron) heb gewerkt.

    QSC gaat met de eerste prijs lopen als het om bedrijfszekerheid gaat.
    Crown heeft dan weer een stapje voor met zijn geweldige dempingsfactor (echt wel het strakste laag dat er is), maar is wel redelijk duur.

    Bij AED rent in België kan je al een QSC MX3000a kopen voor zo'n 1000€ en dit is echt wel een geweldige versterker (alleen wat zwaar) en heeft een dubbele mono uitvoering (2 voedingen,..., 2 eindtrappen).

    Maar misschien zijn er nog alternatieven?? (Crest, Carver, Ecler, EV, ...)??

    Laat maar komen :-)

    Groetjes

    (PS: natuurlijk had ik dit onderwerp direct verkeerd geplaatst, dus diegene die dit nog in zelfbouw tegenkomen mogen dit negeren :-)
    If it ain't broken, don't fix it.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    wat of welke kasten wil je er mee aansturen ??
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Tommes
      • Sep 2005
      • 60

      #3
      Hey sis,

      een versterker zou moeten dienen om (meestal) op 2ohm stereo te spelen, dus 4 speakers van 8ohm op elk kanaal en dit voor het laag (30Hz-200Hz).

      De kasten die erop komen te hangen kunnen verschillen.
      Soms zullen het disco100's zijn (indien we wat verder moeten dragen) en soms zullen het front-loaded bass-reflex kasten zijn.

      speakers zijn altijd RCF of Beyma van minstens 600w (rms natuurlijk)
      If it ain't broken, don't fix it.

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        Tommes, kijk eens in de bovenhoek rechts """ zoek """
        Typ daar eens versterkers in, dan heb je meteen leesvoer voor een heel weekend [8D]
        Er is al heel wat geschreven over versterkers !!
        Misschien vind je daar wel jou antwoord
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • Tommes
          • Sep 2005
          • 60

          #5
          Thanks, zal daar eens gaan snuffelen, zal het resultaat wel laten weten.
          Maar er mag ook nog altijd gereageerd worden hoor :-)
          If it ain't broken, don't fix it.

          Comment

          • Tommes
            • Sep 2005
            • 60

            #6
            Ben eens een keer door de verschllende o,derwerpen gegaan en heb ondertussen al veel opgestoken.

            De meeste vinden de QSC bij de beter versterkers. Voornamelijk de MX3000a komt hier als ouwe rot toch verbazend goed uit.
            Hij zou beter zijn mannetje kunnen staan dan de veel nieuwere PL4.0 maar weegt spijtig genoeg wat veel.

            Crest is ook zo'n "kopen die handel". Vooral dan de Pro200 reeks of de CA reeks maar wederom, de CA is wat zwaar.

            En dan is er LabGruppen. Om één of andere reden is iedereen hier wild over! De fP reeks lijkt mij idd ook wel een klepper van een amp, maar kan deze op tegen de Pro200 van Crest??

            Samson, RAM, Inter-M, Kind en American Audio kunnen we simpelweg over dezelfde kam scheren genaamd budget amps.

            Crown valt vanwege zijn prijs gewoon buiten beschouwing.

            Dus weeral een paar vraagjes:

            Pro200 van Crest of fP van LabGruppen?
            CA van Crest of MXa van QSC?

            Is er iemand die mij kan vertellen waar ik LaGruppen of Crest heel voordelig of tweedehands kan vinden? (mag België of Nederland zijn)
            If it ain't broken, don't fix it.

            Comment

            • Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

              #7
              Ik zou de American Audio amp's toch wel bovenaan de budgetmerken plaatsen. Erg degelijk en erg leuke bakken, zeker voor je ervoor betaald.

              Ook zou ik de RAM versterkers geen budget versterkers noemen. Zeker met de BUX-serie heeft RAM beesten van amp's neergezet.
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

              Comment

              • arie
                • Feb 2003
                • 550

                #8
                labgruppen is zeer zeker top maar er is zeker meer goed spul te krijgen, kijk en vergelijk zou ik zeggen.Vond de oudere pro series van crest wel goed maar de nieuwe blijf ik liever van af.kijk in je rijtje ook eens naar camco vortex 6(schijnt ook goed te zijn, heb hier zelf geen ervaring mee).Maargoed de versterkerkeuze kan van meer afhankelijk zijn dan alleen van wat je mooi vind klinken op jou set.Ik stond een paar maanden terug voor de zelfde keuze en ben voor lab gegaan

                1 omdat het gewoon ee goed product is
                2 omdat ht makkelijk bij te huren valt hier in de buurt

                met name het bij huren in de buurt gaf voor mij ook de doorslag.zag wel dat je kwa buget moeite had om crown op te brengen, nu kan ik je gelijk al wel vertellen dat labgruppen, camco en dat soort merken ongeveer op de zelfde prijs liggen dus dat maakt niet zo heel veel uit.De nieuwe crest pro serie is dan weer beduidend goedkoper.groeten Arjan

                Comment

                • goldsound
                  • Jan 2003
                  • 429

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Tommes


                  Samson, RAM, Inter-M, Kind en American Audio kunnen we simpelweg over dezelfde kam scheren genaamd budget amps.
                  Onderbouw je mening, KIND valt bij mij toch niet echt onder budgetamps. Zelf heel lang met de XT-serie gewerkt zonder ook maar iets van problemen te hebben gehad. De XT-serie begint bij een 1600 euro, dat ik toch niet echt budget kan noemen.
                  Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                  Comment

                  • theo
                    • Nov 2001
                    • 503

                    #10
                    Hallo wij hebben een reeks ramaudio bux serie, enne, budget toch echt niet hoor, volwassen versterkers met een pak vermogen.

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #11
                      Alle versterkers in een beetje een serieuze prijsklasse zijn goed
                      De vraag is eigenlijk : wil je een rackje van 90 Kgr of een rackje van 27 Kgr met hetzelfde vermogen !!
                      Ik weet het
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

                        #12
                        citaat:Geplaatst door sis

                        Alle versterkers in een beetje een serieuze prijsklasse zijn goed
                        De vraag is eigenlijk : wil je een rackje van 90 Kgr of een rackje van 27 Kgr met hetzelfde vermogen !!
                        Ik weet het
                        sis
                        Precies!
                        2 stuks CP3000S van EV in gebruik sinds een half jaar.
                        Zeer strak geluid en.. 2 keer 2x1200W in 4 ohm = ca. 5KW met maar 17 kg gewicht pfff. Ik weet het ook![)]

                        En probleemloos langdurig op 2 ohm te belasten (is dan 1600W per channel = 6,4 KW totaal met 17kg. JaJa!)

                        Paul.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Tommes

                          Ben eens een keer door de verschllende o,derwerpen gegaan en heb ondertussen al veel opgestoken.

                          De meeste vinden de QSC bij de beter versterkers. Voornamelijk de MX3000a komt hier als ouwe rot toch verbazend goed uit.
                          Hij zou beter zijn mannetje kunnen staan dan de veel nieuwere PL4.0 maar weegt spijtig genoeg wat veel.

                          Crest is ook zo'n "kopen die handel". Vooral dan de Pro200 reeks of de CA reeks maar wederom, de CA is wat zwaar.

                          En dan is er LabGruppen. Om één of andere reden is iedereen hier wild over! De fP reeks lijkt mij idd ook wel een klepper van een amp, maar kan deze op tegen de Pro200 van Crest??

                          Samson, RAM, Inter-M, Kind en American Audio kunnen we simpelweg over dezelfde kam scheren genaamd budget amps.

                          Crown valt vanwege zijn prijs gewoon buiten beschouwing.

                          Dus weeral een paar vraagjes:

                          Pro200 van Crest of fP van LabGruppen?
                          CA van Crest of MXa van QSC?

                          Is er iemand die mij kan vertellen waar ik LaGruppen of Crest heel voordelig of tweedehands kan vinden? (mag België of Nederland zijn)
                          Wat bedoel je dat de PL 4.0 zijn mannetje niet kan staan tegenover die oudere QSC die ze al lang niet meer maken?

                          Comment

                          • Tommes
                            • Sep 2005
                            • 60

                            #14
                            Dag mannekes,

                            Blijkbaar toch nog wat mensen die iets te zeggen hadden.

                            Allereerst, waarom ik RAM, American audio Inter-M beschouw als budget.
                            Er moet een reden zijn waarom deze merken zoveel vermogen bieden voor relatief weinig geld.
                            Volgens mij is de belangrijkste reden de gebruikte componenten en soms ook setup van de versterkers.

                            Bijvoorbeeld QSC maakt dikwijls gebruik van een volledig dual mono setup, in de klassieke (met transfo's) versterkers zelfs een dubbele voeding.

                            Maar er zullen nog wel meer redenen zijn waarom QSC, Crest, LabGruppen, ... (veel) meer kosten voor hetzelfde vermogen.

                            Ten tweede even een rechtzetting over Kind.
                            Volgens mij lijkt de XT serie zelfs verdacht veel op de QSc MXa reeks.
                            Waar ik dus mijn bevinding heb gehaald is hier in het forum en op het net, veel gebruikers van van Kind zijn niet echt tevredenn zelf heb ik hier nog niet mee gewerkt, maar veel negatieve reacties willen toch wel iets zeggen.

                            Te derde nog even de vergelijking tussen de PL4.0 en de MX3000a.
                            Deze twee heb ik zelf wel kunnen testen en voor mij persoonlijk is de oudere en minder krachtige MX3000a gewoon de betere versterker. De PL4.0 komt er gewoon zwakker uit (MX3000a lijkt gewoon krachtiger). Misschien heeft de MX3000a gewoon een betere voeding.

                            Iemand toevallig ervaring met MC²?
                            If it ain't broken, don't fix it.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              Onthoud bij alles wat je doet met versterkers ff 1 ding : alle waar is naar zijn geld.

                              De meeste amp-bouwers hebben een aantal lijnen, met een hoofdzakelijke scheiding tussen de Tour, en de Installatie-lijn. De tour-lijnen zijn over het algemeen wat heftiger uitgevoerd, en dit ga je weervinden in dikte's van prints, solderingen etc. De installatie-series worden vaak budget genoemd, maar die zullen in een flightcase achterin een ouwe vrachtwagen nog wel een keer problemen kunnen geven. Alhoewel er genoeg mensen touren met een installatie-amp...En vice versa...

                              Comment

                              Working...