Soundcraft Venue 2VS Midas Venice

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    Soundcraft Venue 2VS Midas Venice

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide tafels? Is er een verschil in geluidskwaliteit? Naar welke tafel gaat jullie voorkeur uit?

    Alvast bedankt voor de reacties

    Kristof
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    #2
    Niemand ervarign met beide tafels? Ikzelf heb een Midas en krijg zo'n beetje de indruk een miskoop te hebben gedaan. De Soundcraft heb'k nog wel niet gehoord, maar de geruchten wel.

    Comment

    • Rv
      • Feb 2001
      • 1086

      #3
      Sja, ikzelf heb ook altijd zo'n midas gehad en was er ongeloofelijk enthousiast over. Maar dat is in andere topics wel te lezen. Een echte vergelijking kan ik niet maken ...
      ____
      Rv.
      ____

      Comment

      • Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

        #4
        citaat:Geplaatst door Rv

        Sja, ikzelf heb ook altijd zo'n midas gehad en was er ongeloofelijk enthousiast over. Maar dat is in andere topics wel te lezen. Een echte vergelijking kan ik niet maken ...
        Je zegt "heb gehad". Welke tafel heb je nu dan? Overgeschakeld naar Soundcraft?

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          citaat:Geplaatst door Tofke78

          Niemand ervarign met beide tafels? Ikzelf heb een Midas en krijg zo'n beetje de indruk een miskoop te hebben gedaan. De Soundcraft heb'k nog wel niet gehoord, maar de geruchten wel.
          Als je er van af wilt : kom maar op.

          serieus, het zijn allebei a-merk tafels. Qua klank en samenbrenging doen ze elkaar neit veel. Ik ben Midas-fan omdat er iets meeer gebeurt als je aan een knopje draait/schuift, is dus wat gevoeliger.
          Maar ook de Soundcrafts kom je overal tegen, en die doen het ook al jaren prima.
          De Venue is overigens uit productie bij Soundcraft, in mijn herinnering was dat een grote broer van de Delta. En was nieuw ook iets duurder, volgens mij. Wel weer modulair, dat dan weer wel.
          En nog een onder voorbehoud : de opvolger is de MH3 ???(correct me if...) met wel een iets ander budget.

          Comment

          • Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

            #6
            citaat:Geplaatst door **************

            citaat:Geplaatst door Tofke78

            Niemand ervarign met beide tafels? Ikzelf heb een Midas en krijg zo'n beetje de indruk een miskoop te hebben gedaan. De Soundcraft heb'k nog wel niet gehoord, maar de geruchten wel.
            Als je er van af wilt : kom maar op.

            serieus, het zijn allebei a-merk tafels. Qua klank en samenbrenging doen ze elkaar neit veel. Ik ben Midas-fan omdat er iets meeer gebeurt als je aan een knopje draait/schuift, is dus wat gevoeliger.
            Maar ook de Soundcrafts kom je overal tegen, en die doen het ook al jaren prima.
            De Venue is overigens uit productie bij Soundcraft, in mijn herinnering was dat een grote broer van de Delta. En was nieuw ook iets duurder, volgens mij. Wel weer modulair, dat dan weer wel.
            En nog een onder voorbehoud : de opvolger is de MH3 ???(correct me if...) met wel een iets ander budget.

            Ok, superbedankt voor je uitleg.

            Vriendelijke groeten


            Kristof

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              Nou Kristof,

              In principe doen beide tafels inderdaad gewoon hun werk. Ik bedoel: je moet het wel in perspectief plaatsen: we praten hier niet over touring-tafels, maar over (kleine), algemeen inzetbare, club-tafels. Persoonlijk vind ik de Venice toch wel beter dan de Venue. Een tijd terug heb ik voor een paar club shows een Venue mee gehad voor FOH (ik kan me wel niet herinneren of het nu een Venue I of II was), maar ik was eerlijk gezegd niet echt onder de indruk. An sich klinken de pre-amps wel oké (ik had wel graag wat meer headroom gehad), de EQ vond ik minder, je moet redelijk draaien voordat er wat gebeurt. Vergeleken met de Venue vind ik de pre-amp van de Venice nét wat warmer, met vooral wat meer head-room, maar ze klinken alletwee lekker 'engels'. De EQ van de Venice is naar mijn mening wel beter dan die van de Venue, je hoeft geen gekke dingen te doen om eruit te krijgen wat je zoekt. Dit betekent dat je ook wél 'gekke' dingen kúnt doen met de Venice (serieuze boost/cut voor 'speciale gelegenheden'). Verder kun je de bussen van beide tafels redelijk goed met elkaar vergelijken (ook op dit punt heeft de Midas wat meer headroom).

              Zoals Mac al zei: beide tafels zijn goed geaccepteerd, hoewel de Midas naar mijn inzicht de voorkeur zal hebben bij de meeste mixers en eigenlijk een beetje de 'standaard' is in die toepassings/budget- range.

              Hopelijk heb je iets aan mijn mening.
              Veel succes verder!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #8
                citaat:Geplaatst door berolios

                Nou Kristof,

                In principe doen beide tafels inderdaad gewoon hun werk. Ik bedoel: je moet het wel in perspectief plaatsen: we praten hier niet over touring-tafels, maar over (kleine), algemeen inzetbare, club-tafels. Persoonlijk vind ik de Venice toch wel beter dan de Venue. Een tijd terug heb ik voor een paar club shows een Venue mee gehad voor FOH (ik kan me wel niet herinneren of het nu een Venue I of II was), maar ik was eerlijk gezegd niet echt onder de indruk. An sich klinken de pre-amps wel oké (ik had wel graag wat meer headroom gehad), de EQ vond ik minder, je moet redelijk draaien voordat er wat gebeurt. Vergeleken met de Venue vind ik de pre-amp van de Venice nét wat warmer, met vooral wat meer head-room, maar ze klinken alletwee lekker 'engels'. De EQ van de Venice is naar mijn mening wel beter dan die van de Venue, je hoeft geen gekke dingen te doen om eruit te krijgen wat je zoekt. Dit betekent dat je ook wél 'gekke' dingen kúnt doen met de Venice (serieuze boost/cut voor 'speciale gelegenheden'). Verder kun je de bussen van beide tafels redelijk goed met elkaar vergelijken (ook op dit punt heeft de Midas wat meer headroom).

                Zoals Mac al zei: beide tafels zijn goed geaccepteerd, hoewel de Midas naar mijn inzicht de voorkeur zal hebben bij de meeste mixers en eigenlijk een beetje de 'standaard' is in die toepassings/budget- range.

                Hopelijk heb je iets aan mijn mening.
                Veel succes verder!
                Tuurlijk, ook jij superbedankt voor je uitleg! Nu het enige waar ik misschien toch over struikel is het woordje "budget". Zo goedkoop/budget waar die Venice niet hoor :-)

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #9
                  Nou, dat weet ik wel, maar als je praat over touring tafels heb je het toch echt wel over een serieus budget (€ 90.000,- voor een XL-4 of zo) en dan krijg je pas écht goed klinkende tafels. Ik wilde gewoon illustreren dat we geen appels met peren moeten vergelijken. Maar het Venice-ke doet gewoon goed zijn werk en is in zijn toepassingsgebied wat mij betreft het beste wat er op dit moment te krijgen is, je betaalt in vergelijking met andere merken misschien wat meer, maar daar krijg je ook zeker veel voor terug!
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  • Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

                    #10
                    citaat:Geplaatst door berolios

                    Nou, dat weet ik wel, maar als je praat over touring tafels heb je het toch echt wel over een serieus budget (€ 90.000,- voor een XL-4 of zo) en dan krijg je pas écht goed klinkende tafels. Ik wilde gewoon illustreren dat we geen appels met peren moeten vergelijken. Maar het Venice-ke doet gewoon goed zijn werk en is in zijn toepassingsgebied wat mij betreft het beste wat er op dit moment te krijgen is, je betaalt in vergelijking met andere merken misschien wat meer, maar daar krijg je ook zeker veel voor terug!
                    Zo begrijp ik het :-) Bij mij dient de tafel maar voor een 2persoons orkestje hoor :-)

                    Groeten

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      @Tofke:

                      Je zegt trouwens in het begin van dit topic dat je het gevoel krijgt dat een miskoop heb gedaan met de Venice: hoezo? Ben erg benieuwd...
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

                        #12
                        citaat:Geplaatst door berolios

                        @Tofke:

                        Je zegt trouwens in het begin van dit topic dat je het gevoel krijgt dat een miskoop heb gedaan met de Venice: hoezo? Ben erg benieuwd...
                        Ikzelf heb een Midas, maar het kwam doordat kennissen zulke Soundcraft gekocht hebben in de plaats van hun Midas en me vertelden dat dit zooooooveel beter klonk dan de Midas. Dus vroeg ik het me nu af.

                        Bedankt voor de reacties

                        Kristof

                        Comment

                        • Bass_en_Co
                          • May 2005
                          • 87

                          #13
                          Tofke, je moet niet teveel van anderen uitgaan, maar geloven in jezelf!

                          Tot op heden ben ik nog nooit een slechte midas tafel tegen gekomen.
                          Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen om voor de midas te zijn gegaan.

                          Gr


                          citaat:Geplaatst door Tofke78

                          citaat:Geplaatst door berolios

                          @Tofke:

                          Je zegt trouwens in het begin van dit topic dat je het gevoel krijgt dat een miskoop heb gedaan met de Venice: hoezo? Ben erg benieuwd...
                          Ikzelf heb een Midas, maar het kwam doordat kennissen zulke Soundcraft gekocht hebben in de plaats van hun Midas en me vertelden dat dit zooooooveel beter klonk dan de Midas. Dus vroeg ik het me nu af.

                          Bedankt voor de reacties

                          Kristof
                          [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

                          Comment

                          • thaike2
                            • Jun 2004
                            • 44

                            #14
                            Reeds verschillende mengtafels gehad , maar de Midas Venice 160 is voor mij de best klinkende mengtafel Het enige wat mij spijt is,dat ik niet het grotere model heb genomen)
                            maar misschien komt dat nog wel.
                            - Warme klank.
                            - Goede toonregeling.
                            Gegroet Thaike2

                            Comment

                            • berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Bass_en_Co

                              Tofke, je moet niet teveel van anderen uitgaan, maar geloven in jezelf!

                              Tot op heden ben ik nog nooit een slechte midas tafel tegen gekomen.

                              Nou, een slechte Midas-tafel: ooit wel eens met een Legend gewerkt ??!! De grootste misser die Midas ooit gemaakt heeft, je komt ze niet voor niks op elke hoek van de straat in de uitverkoop tegen! Maar goed, dat heeft niks met dit topic te maken....
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                              Comment

                              Working...