UPJ van Meyer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    UPJ van Meyer

    Zijn er al ervaren gebruikers van de UPJ-1P op dit forum, en zo ja , wat zijn de reakties?

    Ben zeer benieuwd naar praktijkervaring.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    ben ik soms de eerste met de UPJ???

    Comment

    • mertens
      • Mar 2001
      • 53

      #3
      zo ver ik weet heeft jasper nog niet eerder UPJ's verkocht, maar kan mij vergissen.
      er zullen niet veel gebruikers zijn. heb hem zelf ook alleen nog maar bij wat demo's gehoord

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        Dan heb ik dus de premiere... gaaf...

        Ik vind ze namelijk nogal heftig klinken, vooral naast de UPA-2P. Beter stereo beeld, en vooral spraak/koor/stemwerk komen er mooi vanaf. Maar ik was eigenlijk benieuwd naar de mening van anderen, en dan met de UPA-1P, of een Nexo ps10, oid.

        Als die er nog niet zijn zal ik m zelf maar op slot gooien, anders krijgen we dat weer...

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          Sorry, Joe,

          citaat:

          Ben er nu mee op klus en heb ze met de sim cursus gehoord en gemeten met sim.
          Ik vind ze ok (zo als de meeste Meyer speakers) als je ze wil horen ze hangen op dit moment op de IBC op de sony stand.

          Groeten,
          Marco

          Comment

          • giserke
            • Nov 2003
            • 456

            #6
            de meeste schouwburgen en zalen die ik zie zijn uigerust met Meyer sound.
            Is dit nu zo een topmerk?

            Comment

            • Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

              #7
              citaat:Geplaatst door giserke

              de meeste schouwburgen en zalen die ik zie zijn uigerust met Meyer sound.
              Is dit nu zo een topmerk?
              Wel, ik hoorde ook altijd iedereen zo'n drukte maken over Meyer Sound, maar ik heb't nu ondertussen zelf al een paar keer gehoord en ik vond het echt slecht. Lag het aan de technieker of aan Meyer Sound zelf, ik weet het niet, maar't het was echt ni zo super hoor.

              Groeten

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Zal wel aan de technicus gelegen hebben, Meyer is eerlijk, wat je er in stopt komt er genadeloos ook weer uit.

                Maar het ging om de UPJ, de 10" ultra, en daar ben ik nou mee aan t stoeien.

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  heb hier in de buurt ook een aktief setje Meyer gehoord en was ook niet onder de indruk ervan [V]

                  ..en het lag NIET aan de technieker, die is redelijk bekend in 't wereldje

                  Comment

                  • jans
                    • Feb 2003
                    • 869

                    #10
                    citaat:Geplaatst door luc2366

                    heb hier in de buurt ook een aktief setje Meyer gehoord en was ook niet onder de indruk ervan [V]

                    ..en het lag NIET aan de technieker, die is redelijk bekend in 't wereldje
                    Waar was je niet van onder de indruk, klank; geluidsdruk; spreiding; vertel eens meer.
                    Ben redelijk bekend met meyer en weet dat het gewoon goed kan klinken als het op de juiste wijze toegepast wordt en de tech. weet wat waar hij mee bezig is. Ken een verhaal, uit zeer betrouwbare bron die hoorde twee bands over dezelfde M2D, eentje met de tech. die de installatie leverde ( samen met een digico )en eentje van een gast tech. die zijn O3D inprikte. Bij de laatste band, gast tech. stond het geluid als een huis terwijl de eerde optredens beroerd klonken.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      UPJ, graag. Dat Meyer rotzooi levert, slecht klinkt, flubberzooi bouwt, etc weten we allemaal.

                      Comment

                      • nielsjanssennl
                        • Aug 2004
                        • 101

                        #12
                        Hey audiovrienden, het ging hier om UPJ luidsprekers van Meyer Sound, toch ?!?!?
                        Ben het met Joe (Marco) eens, heb deze ook gehoord en gemeten met SIM 3 op Gran Canaria. Het plaatselijke verhuurbedrijf heeft daar een set van in combinatie met USW's (dubbel 15inch bassreflex subwoofer van Meyer Sound). De set in deze combinatie klinkt echt oke. En zij doen daar erg veel klusjes mee.
                        En wil je ze ook eens horen: het nieuwe theater in Alphen aan de Rijn (Castelum als ik mij niet vergis) heeft deze UPJ's als frontfill. Main PA is daar CQ-1 (4x) en 2x700Hp, maar dat terzijde.
                        @mertens: Jasper (Audio Electronics Mattijsen) heeft ze dus zeker wel verkocht. Hoeveel weet ik persoonlijk niet, dat is niet mijn zaak, dus de enige die daar het juiste antwoord op weet is Jasper zelf en de mannen en vrouwen van AEM.

                        Comment

                        • Audios
                          • Sep 2005
                          • 3

                          #13
                          Ik heb reeds 5x met deze kastjes gewerkt en moet zeggen fenominaal geluid uit deze
                          compacte kastjes. Even eq ertussen en dan 4k -1.5db en klaar.
                          Echt een aanrader voor gitaarklank.

                          Comment

                          • Audios
                            • Sep 2005
                            • 3

                            #14
                            Sorry even voorstellen Jeffrey Krans van MJ sound

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              citaat:Geplaatst door **************

                              UPJ, graag. Dat Meyer rotzooi levert, slecht klinkt, flubberzooi bouwt, etc weten we allemaal.
                              Mac, je weet dat ik een meyer fan ben, tot mijn grote spijt heb ik dit leuke kastje nooit mogen beluisteren !!
                              Ik wil wel even tot bij jou komen om dit te vergelijken met een : JF100e van EAW [8D] ook een 10 "sertje ( wel passief )
                              Je zegt het maar , maak ik er dan even een vakantie van in Nijmegen !! of is het Enschede ?? Shit ik ken Nederland niet [:I][B)][V]
                              Maar jij zorgt voor de frieten hé
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...