Audiofunctie in Freestyler werkt niet...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • digitaloverdrive7
    • May 2005
    • 37

    Audiofunctie in Freestyler werkt niet...

    Ik heb een vraagje overfreestyler (ver 2.82). Als ik de audio-optie activeer met het knopje SZTART(met mijn geluidskaart: SBLive1024) zie ik heel even het linkerbalkje heel snel heen en weer gaan net alsof er audio is ook al heb ik geen audio aan op dat moment. Als ik daarna winamp opstart en een liedje ga draaien verwacht ik dat het linkerbalkje in Freestyler zal gaan bewegen. Dit doet hij helaas niet. Als ik dan op het STOP knopje druk en daarna weer op start krijg ik hem niet meer aan de praat maar krijg dan de volgende foutmelding: Wave input device didn't open??? Een fout dus... Weet iemand hoe ik mijn audiogedeelte in freestyler werkend kan krijgen zodat ik scenes op de maat van de muziek kan laten spelen????Ik heb binnenkort een feestje dus hoop dat het nog goed komt. Een oudere versie van Freestyler ver 2.8 heeft geen zin dit heb ik al geprobeerd.
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

    #2
    Hi DigitalOverdrive,

    Zorg er even voor dat je je "stereomix" of "wave" kanaal als audio input selecteert. (dit doe je gewoon in windows -> via volume control)

    Is het overigens nog gelukt om wat leuke sequences te maken? We hebben niets meer gehoord op je oude topic??!!

    Groeten,

    Chris
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

    Comment

    • digitaloverdrive7
      • May 2005
      • 37

      #3
      citaat:Geplaatst door Van_Diemen

      Hi DigitalOverdrive,

      Zorg er even voor dat je je "stereomix" of "wave" kanaal als audio input selecteert. (dit doe je gewoon in windows -> via volume control)

      Is het overigens nog gelukt om wat leuke sequences te maken? We hebben niets meer gehoord op je oude topic??!!

      Groeten,

      Chris
      Hoi,

      Hoe bedoel je dit precies. Bedoel je volumecontrole rechtsonderin de taakbalk? Wat moet ik dan precies selecteren. De wave output staat niet op MUTE ofzo... In welk programma moet ik deze waveoutput als audio input selecteren dan? In freestyler kan ik bij de audiofunctie alleen maar mijn geluidskaart selecteren.
      Met de sequences ben ik nog even bezig geweest en dit schijnt wel te lukken ja alleen de audio to sound functie nog niet dus

      Comment

      • Van_Diemen
        • Oct 2001
        • 189

        #4
        STAPPENPLAN:

        -dubbelklik op het luidspreker icoontje in de systemtray (rechtsonder taakbalk).
        -Je krijgt nu een fader venstertje. Dit is je OUTPUT.
        -Ga naar het menu 'options' / 'opties'
        -Kies 'properties' / 'eigenschappen'
        -Je kunt nu bovenin de juiste geluidskaart selecteren (is er waarschijnlijk maar 1)
        -Daaronder zie je 3 opties om te kiezen (Playback, Recording, Other)
        -Kies 'Recording' / 'Opname'
        -Zet een vinkje voor alle regels in het lijstje onderaan
        -OK
        -Nu krijg je je INPUT fader venster.
        -Selecteer hier je 'wavemix' / 'stereomix' / etc...
        -Probeer het nogmaals in Freestyler
        -Laat even weten of het gelukt is

        Succes ermee!

        Groeten,

        Chris
        Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

        Comment

        • digitaloverdrive7
          • May 2005
          • 37

          #5
          Hoi!
          Dankjewel voor je uitleg.
          Ik heb je hele stappenplan gevolgt en gedaan wat je zei.
          Ik kan helaas nog steeds maar 1x op START klikken in het audiovenstertje van Freestyler. Druk ik hierna op STOP en daarna weer op START krijg ik weer de melding: Wave device didn't open.
          Maargoed dat ter zijde....
          Het balkje gaat nu wel flink heen en weer maar ik heb niet echt de indruk dat dit door de muziek komt die ik aan het spelen ben (Een audioCD in mediaplayer). Bij Winamp werkt het echter wel dus ik ga nu es proberen of ik mijn sequences op de maat van de muziek kan krijgen. Even kijken hoe dit ook alweer ging in Freestyler! Eerst alvast bedankt!

          Comment

          • Van_Diemen
            • Oct 2001
            • 189

            #6
            Hey,

            Als je een audio CD afspeelt moet je niet de 'stereomix' of 'wavemix' selecteren maar de 'cd'. Dat leek me nogal logisch

            Dat je het slecht 1x aan kan zetten (waarom zou je het continue af en aan willen zetten [)])....tja....neem eens contact op met Raph (maker freestyler), hij zal er dan hoogtwaarschijnlijk wel een bugfix voor uitgeven!

            Succes met je feestje!
            Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

            Comment

            Working...