Dilemma: LX7 of GL2400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TVV
    • Aug 2004
    • 73

    Dilemma: LX7 of GL2400

    Ik zou binnenkort een nieuw mengtafeltje willen kopen.

    Nu viel mij oog op een Soundcraft LX7 of een A&H GL2400. Iemand enige ervaring hiermee. Graag pro en contra's...

    Eigen inbreng mag ook. Het belangrijkste is: klein en licht, handig in gebruik, 24 kanalen, 6 aux.
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

    #2
    LX7 zijn hier op het forum al verschillende dingen over geweest, en heb er zelf ook ervaring mee, LX7 is niet zo road-proof. Weet niet of de nieuwe versie LX7II (?) net zo is..
    Over de GL2400 zeer veel positieve reacties altijd gehad! Vind het zelf ook een fijne tafel, en kwa mogelijkheden ook beter dan de LX7: veel handiger op monitoren te gebruiken!

    [Edit:] Zojuist even gekeken, en de nieuwe GL2400 heeft volgens de site nog veel meer extra opties, buiten dat het handiger op monitoren is te gebruiken! Ik vind de LX7 fijn mixen, maar als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor de GL2400 gaan!
    De groeten => Micha

    Comment

    • MSSS
      • Jul 2003
      • 365

      #3
      Dan heb ik ook nog een vraagje tussendoor: hoe zit het met de geluidskwaliteit van de beide tafels?
      oleole ik heb EV :)

      Comment

      • sound world
        • May 2005
        • 5

        #4
        Ik zou uit deze keuze voor de A&H gaan, meer road proof. DeLX-7 is ook een leuke tafel, maar verdient nmm niet de naam soundcraft. Mocht je toch een soundcraft willen neem dan een GB-4 kan je jaren en jaren mee vooruit zonder dat je er spijt krijgt.

        Comment

        • TVV
          • Aug 2004
          • 73

          #5
          GB4 is zeker een leuke tafel, maar een stuk duurder en met veel contructiefouten...

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Ik heb nog geen constructiefouten kunnen ontdekken. Over welke fouten heb je het dan?

            Comment

            • TVV
              • Aug 2004
              • 73

              #7
              Inserts doe omgekeerd aangesloten zitten
              Op 1 van de 3 lampen zitten de polen omgekeerd

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                #8
                Van de inserts is algemeen bekend bij bepaalde Soundcraft mengtafels, staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing.
                Ik heb een 24 kanaals versie, de lampen doen het en mij maakt het niet uit dat de de polariteit van een lamp verkeerd is: branden doen ze dan toch wel.
                Wat de inserts betreft: hier is een lijst wie Tip-Send/Ring-Return / Tip-Return/Ring-Send:

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan ooit. Heb toen de GL2200-424 (voorganger van de 2400 zonder matrix, die was er toen nog niet) gekozen.

                  Ben naar een leverancier gegaan om ze naast elkaar te proberen. LX7 werkte op zich lekker maar de flexibiliteit van de GL2200 gaf voor mij de doorslag. Daarnaast vind ik de GL er robuster uitzien. Het is erg flexibel dat je de aux/bus kan omdraaien op de faders, alle 6 of een combinatie van deze (omschakelen gaat per 2). Verder kun je kanalen 15/16 (25/26-27/28) zowel de mono als de stereo gelijktijdig inzetten (weliswaar niet beide op de fader maar kan soms toch handig zijn, hebben wel beide eigen gain en aparte routing naar L-R op 25/26-27/28). De GL heeft ook fantoom per kanaal en de LX per 4. Ik ben heel tevreden over deze tafel.

                  Comment

                  Working...