powermixer onbelast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emeraldx1
    • Sep 2005
    • 3

    powermixer onbelast

    Hoi, ik ben in het bezit van een Behringer PMH1000 powermixer. Helaas zit er geen schakelaar om de versterker apart uit te schakelen, maar er zijn situaties, waarbij ik eigenlijk allen gebruik wil maken van het mixer/effect gedeelte. Ik vraag me dus af of ik de versterker zal beschadigen als die aanzet zonder boxen aan te sluiten....

    groetjes, Jan
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Iedere moderne versterker zal absoluut geen last hebben van 'onbelast' draaien hoor

    Behringer is hier geen uitzondering op.

    Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • emeraldx1
      • Sep 2005
      • 3

      #3
      Dank je,Paul. Ik ging er zelf ook wel een beetje vanuit dat het geen probleem zou zijn, maar kon dat nergens bevestigd vinden in omschrijvingen en gebruiksaanwijzingen.

      Jan

      Comment

      • John Smits
        • Nov 2001
        • 111

        #4
        Als je de eindtrap echt plat wilt leggen, kun je in de poweramp inserts twee stereojackpluggen steken, eventueel met de ring geaard. Het signaal van de voorversterker kan op die manier nooit bij de eindtrap komen. Overigens zal onbelast geen probleem opleveren. Wellicht bij heel zware clip, maar ik denk van niet.

        mvg John
        Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

        Comment

        • Andree
          • Aug 2001
          • 119

          #5
          Super,

          Gisteren geprobeerd. Ik heb een Peavey powermixer van 2 x 210 watt en een losse versterker van 2 x 400 watt. Nu dus de FOH laten lopen via deze versterker een de monitor via een kanaal van de powermixer. Ging heel goed.

          Groet

          Andree
          Het kan in Almere

          Comment

          Working...