Cerwin Vega L36 PE

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    Cerwin Vega L36 PE

    hallo, heb 4 stuks CV L36 PE basskasten gekocht maar heeft iemand hier ook ervaring mee, enig idee van vermogen, en andere specificaties?
    weet alleen dat ze 4 ohm zijn en retestrak en hard gaan. De dakpannen stonden te springen op de schuur terwijl de speakers allemaal buiten stonden!!
    Nu nog een paar bijpassende toppen, want mijn beyma's met 2" driver houden ze niet bij!! de eerste 20 meter wel maar deze kasten klinken ook nog strak op 60/ 80 meter openveld!

    heb ook nog 4 stuks br18 met B&C pzb 46 iemand enig idee hoe deze te crossen zodat ik ze als mid-bass zou kunnen gebruiken?
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2


    We hebben hier de voorganger gehad....Veel hoem over veel meters....
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

      #3
      ja op de site was ik al geweest maar ik heb dus oude types en die staan hier niet vermeld. wel dat er opvolgers zijn van de b36 en de sl ik heb dus de L36 PE het zijn de grote kasten van 95 bij 95 bij 65 cm ongeveer!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

      Comment

      • oversound
        • Dec 2003
        • 218

        #4
        Zoek je ook nog info van de SL36 want daar vind ik hier in een oude catalogus wat info van terug, tevens staat er nog de T-36/750 in. Kan de L36 PE niet in terug vinden.
        Als je iets aan hebt laat maar weten dan typ ik het stukje even over.
        Groet,
        emiel
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

        Comment

        • Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

          #5
          miss dat het dan toch de sl36 is? de verkoper dacht L 36 PE maar kan nix terug vinden op de speakerkasat, de luidsprekers zijn wel van het type: E189 PE als ik mij niet vergis.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

          Comment

          • Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

            #6
            dus goede ervaringen met deze kasten ??? Wil er ook gaan kopen !

            Ben van plan om de junior earthquake te kopen kan ze krijgen voor 715,00 p/st

            deze zijn 500W 8ohm !

            Wil ze gaan gebruiken onder een dubbel 15 top

            Maar twijfel nog ......

            Comment

            • test12
              • Jan 2003
              • 901

              #7
              De originele spec's van de L-36PE zijn:
              Useble Frequency Response: 30Hz-300Hz
              EIA Power Handeling Capacity: 400Watts
              1m SPL @ 1W: 104 dB
              1m SPL @ Rated Input: 129 dB
              Nominal Impedance: 8 Ohms
              Speaker: CV 189JE 18" Cone, 3" VC
              Gebruiken zelf 2x4stuks achter fp6400 gaat en is gewoon goed.
              Hebben ook wel T36 deze hebben een hoger rendament maar persoonlijk vind ik de L36 beter (minder bijgeluiden, cleaner).

              gr. Herman
              ________________________
              Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

              Comment

              • arie
                • Feb 2003
                • 550

                #8
                hoi Herman

                Je set staat nu in de feestend in borculo of niet?wanneer ben je er kom ik even langs, heb zelf namelijk ook labs en heb soms nog wel eens de behoefde om wat bij te huren dus misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen?groeten Arjan Schuurman

                Comment

                • test12
                  • Jan 2003
                  • 901

                  #9
                  Dat is een set met 2x3 L36 en 2x2 T250 aangestuurd door 2xlab2000. Komt wel bij ons weg.
                  De 2x4 L36 laag en 2x3MA15 van AD aangestuurd door 1xfp6400 en 2x lab2002 stond bij de SEN in Neede.
                  PS. ben net weer thuis, heb Bonnie nog gehoord en ben toen naar huis gegaan.

                  gr. Herman
                  ________________________
                  Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                  Comment

                  • arie
                    • Feb 2003
                    • 550

                    #10
                    Hoorde inderdaad dat het gezellig was geweest bij de Sjonies in Neede.Is toch wel handig zo'n forum, als ik nu eens een extra lab nodig heb weet ik hem te vinden, hoef ik teminste niet meer helemaal naar Almelo.Groeten Arjan

                    Comment

                    • Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

                      #11
                      ok bedankt, dus valt nog mee met vermogen, heb er nu 800 watt per kast op staan en gaat goed, nu ben ik alleen nog benieuwd naar de crossover frequentie, heb zelf het idee dat hij tot 90 hz goed presteert en daarboven erg rommelig wordt. in spec. staat dat hij tot 300hz gaat maar vind ze dan nergens meer naar klinken.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                      Comment

                      • test12
                        • Jan 2003
                        • 901

                        #12
                        Cross freq tussen 80 en 120 Hz kan goed. De hoornlengte is zodanig dat bij 100Hz de fase 180 graden is. Als je een delay mogelijkheid hebt is dat natuurlijk niet van belang anders is een crossfreq. van 100 Hz de meest gunstige. Hoe stijler des te beter.

                        gr. Herman
                        ________________________
                        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                        Comment

                        • Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

                          #13
                          ok bedankt ga vandaag dan maar eens Zieuwent op zn kop zetten! bij de eerste tests was het duidelijk te horen op een afstand van ander halve kilometer, moet er wel bij zeggen dat ik buitenaf woon dus niet veel last van buren zal hebben.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                          Comment

                          Working...