Acceptatie DBX 160A

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Acceptatie DBX 160A

    Nog niet zo lang geleden heb ik met een DBX 160A mono comp./lim. gewerkt en vond dat eigenlijk wel een fijn apparaat. Het apparaat is bruto ook niet echt dat je zegt, goedkoop. En het ding doet naar mijn mening zijn werk goed, is makkelijk te bedienen en overzichtelijk.

    Nu zit ik te overwegen om er 4 te kopen ter aanvulling op mijn fx rack(gevuld met : Klark DN370, Klark 4 way gate, TC M1, D2, Lexicon LXP15) Wil in dat zelfde rack nog een 4 way comp.(voor instumenten, wordt waarschijnlijk Klark of BSS) in hangen en dan voor de vocalen die DBX 160A.

    Nu vroeg ik me dus hoe de acceptatie is van de 160A en de ervaringen. Ik wil deze combi inzetten op kleine festivals(tot 2500 pers.) met gast mixers.
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • SM
    • Oct 2004
    • 129

    #2
    citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës


    Nu vroeg ik me dus hoe de acceptatie is van de 160A en de ervaringen. Ik wil deze combi inzetten op kleine festivals(tot 2500 pers.) met gast mixers.
    Totaal geaccepteerd en voor de meeste technici ook vertrouwd. Met name buitenlandse bands worden er altijd blij van.

    S.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Kijk dat is al fijn te weten...Nu nog eventueel wat andere ervaringen...Of wordt het nivo te hoog?[]
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        als er dbx opstaat is het goed, is de algemene mening. Net zoals Klark, TC enzo.


        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Als een act maximaal 2500 personen trekt, is hun engineer niet in een positie zijn neus op te halen voor een DBX160. Waarom zou hij ook, niets mis mee.

          EDIT: correctie...
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            citaat:Geplaatst door sparky

            Als een act maximaal 2500 personen trekt, is hun engineer niet in een positie zijn neus op te halen voor een DBX166. Waarom zou hij ook, niets mis mee.
            het gaat toch over een 160A [8D]
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Frankzelf
              • Aug 2005
              • 5

              #7
              De dbx 160A is inderdaad een zeer goede C/L.

              Heel veel grote (engelse en amerikaanse) verhuurbedrijven hebben nog racken vol met die dingen in gebruik.

              Persoonlijk heb ik veeeeel liever de 160 als bv. de Opal-range van BSS die je nog wel eens tegenkomt.... Om maar niet van alle Tehringer doosjes te spreken.

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Opal is zoiezo not done...Ik wil namelijk op dat gebied alleen nieuwe apparaten....En over dat andere merk zullen we maar zwijgen.....
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #9
                  Nou, er zijn ook genoeg 'oudere' apparaten waar menig geluidtechnieker-plassertje hard van wordt (denk eens aan die oude JBL c/l's)(UREI geloof ik) .... De 'oude' series van BSS zijn trouwens ook goed (van vóór de Opal)...

                  Verder: mijn ervaringen met 160a's zijn prima, ze doen hun werk goed en geruisloos, snelle attack, breed geaccepteerd (voor veel gastmixers zelfs dé favoriet) en misstaat echt niet in het profi insert rack.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  Working...