Multikabel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Multikabel

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een firma die mij een multikabel kan leveren voor bij mijn Yamaha O2R (met twee Behringer ADA8000's).

    Ik zoek dus een kabel met 32 inputs en 8 outputs, lengte 30/40 meter met het:
    - multikable op haspel
    - multiconnector in mixercase met aansluitspin voor 16 inputs en 8 ouputs en multiconnector voor naar externe mic preamps
    - kabel met multiconnector voor naar extrerne mic preamps
    - een los 19"stageblok met kort stukje kabel met multiconnector (zodat ik het stageblok ook zonder lange multi makkelijk kan aansluiten op de mixer)

    Iemand suggesties ?????? ervaringen en mogelijke contactinfo ???
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Je hebt een mailtje van me.
    Maar ik denk dat zo'n vraag niet hier hoort????

    Comment

    • rieuwert
      • Jul 2002
      • 211

      #3


      zeer goede ervaringen mee!

      Goede service en materialen, net soldeerwerk, eerlijke prijs.
      Lekker belangrijk.

      Comment

      • cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

        #4
        Url bestaat niet...

        Comment

        • bones2001
          • Aug 2003
          • 741

          #5
          Op een Hollandse computer wel hoor...
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

          Comment

          • Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

            #6
            op een belgische ook

            Comment

            • cowbeast
              • Jul 2004
              • 109

              #7
              Ik krijg hte bericht dat de gezochte pagina niet dan gevonden worden! Ze hebben zeker een filter op staan ^^ rasiten

              Comment

              • Boi
                • Apr 2004
                • 541

                #8
                Als je kan solderen maak je dat toch gewoon zelf, is niet zo moeilijk als het lijkt. Scheelt je ook gauw een 40% op kant-en-klaar kopen of op de kosten van een bedrijf dat in jouw opdracht dat gaat maken voor je. Je kan om te beginnen denken aan een stagewheel met stageblok er aan vast of een 10mtr kabel met los stageblok en een 40mtr kabel alles met multistekker van harting, 40parige kabel, een 128 pins harting multiplug, en dan de aansluitingen in je mixercase met eventueel een multistekker naar het rack, kan met 72pins harting. Het is even werk maar dan kan je het dus zelf exact maken zoals je het wilt hebben
                Ik wil je er wel bij helpen als het moet.
                groetjes
                Boi
                groetjes

                ___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #9
                  'k houd niet zo van multisystemen met een gezamelijke massa zoals hier boven voorgesteld word.
                  En een 128 polige multistekker ken ik wel, het zijn dan 2 64 polige contactblokken naast elkaar, een ander voorstel zou dan zijn 2 * 72 polige contactblokken naast elkaar, zijn ook kleiner.

                  Comment

                  • Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 806

                    #10
                    Boys_PC: je kan dat idd zelf maken, en dat kan zelfs fijn zijn als je graag soldeert en prutst Maar je moet ook rekening houden met het feit dat als je aan die multikabel aant prutsen bent je geen ander werk kan doen... Of dat je iemand van je werkvolk moet betalen om die multikabel te maken. Uiteindelijk zal het dus niet zo veel schelen in totaalprijs

                    Comment

                    • cowbeast
                      • Jul 2004
                      • 109

                      #11
                      Dan lijkt mij de beste oplossing 2 multikabels te maken. Je maakt een van 32 inputs en 1 van 8 outputs. Komt meschien makelijker uit voor het aansluiten gebruik van minder kabels. Ik heb van het weekend een groot podium op gebouwd en in het totaal hebben we 3 multikabels gebruikt. 2 maal input (24 chan/ elk aparte massa) En 1 x 16 output, kan je versterkers groep appart sturen en zo ver plaatsen van je stageblok met alle input. Kan een hele hoop kabels besparen.

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        Ik ben ook nog aan het kijken wat ik geschikte multiconnectors vind, ik vind het harting model voor deze hoeveelheid kanalen 32/8 nogal groot en lomp overkomen. Wat zijn geschikte, compactere alternatieven, wel met een beetje gunstige prijs bij voorkeur ??

                        Meerdere multikabels naast elkaar leggen is voor mij niet echt een optie, ik leg dan liever wat kabels naar mijn versterkerracks vanaf het stageblock.

                        Comment

                        • jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

                          #13
                          Een optie zou ook zijn een Whirlwind W3: http://www.whirlwindusa.com/multi012.html De manual staat hier: http://www.whirlwindusa.com/ftp/Conn...l/w3manual.pdf Ook dit zijn vrij grootte connectoren, maar zijn ook ERG duur.
                          (454,00 excl btw voor een chassisdeel en 585,00 excl btw voor een kabeldeel, dit zijn de soldeer versies, krimp versie is nog duurder en je hebt een duur krimpapparaat nodig)
                          Ook LK heeft mooie connectoren, zijn ongeveer net zo groot als een Whirlwind.

                          Comment

                          • Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 806

                            #14
                            Hmm ik geloof dat ik zo eens ene heb moeten losmaken. En als je die connector nog nooit gezien hebt dan ben je daar toch ff op aant sukkelen. Zelfs samen met een van de anciens van die firma vond ik dat we er nog ff over gedaan hebben om hem los te maken. Dan is harting een stuk gebruiksvriendelijker.

                            (of lag dat nu gewoon aan het manneke dat ermee werkte [:I])

                            Comment

                            • Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

                              #15
                              Harting is inderdaad een stuk makkelijker werken maar het is maar waar je de voorkeur aan geeft.

                              wie heeft het over 1 gezamelijke massa?
                              Ieder paar in een multikabel heeft zijn eigen massa, en bij een goede kabel heb je dan ook nog een massa om alles heen om zo je stekker en blok ook te kunnen aarden en alles af te schermen. Studio kabel heeft geen extra totaal massa.

                              Tja als je 's avonds/weekends geen tijd hebt of wilt maken om het zelf te bouwen dan ga je gewoon naar een bedrijf en koop je het kant-en-klaar op jouw wensen.

                              Bij 40 paren heb je niet veel keus, of harting of socapex(whirlwind),
                              van af je stage blok kan je natuurlijk wel een socapex naar je amp rack doen is makkelijk en scheelt weer een kabel hoop op/naast het podium.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

                              ___
                              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                              Comment

                              Working...