Aansluitingen randrack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

    Aansluitingen randrack

    Ik ben bezig om al mijn effect apparatuur in te bouwen in een randrack. ik wil het gehele rack aansluiten met een of meerder multikabels, is hier en standaard connector voor. Ik zag bij Purple sound en andere grote bedrijven ( focus, rentall )dat zij werkten met altman/binder connectoren wat is hiervan eventueel de pen bezetting van en is dat dan een standaard connector.

    Groetjes

    Tjeerd

  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Ik heb mijn effectenrack met een 36 parige multikabel gekoppeld met ILME connectoren. Het is een kloon van de Harting stekker, 108 polig.
    Ik gebruik de NOB norm(?) voor het aansluiten, die is met de search hier wel te vinden.

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      Zoals je zelf al aangaf: Ackermann pluggen (13 parig 3 polig) worden hier veel voor gebruikt. Zijn lekker goedkoop en voldoen goed.
      Wel een gepruts om er een 12 aderige multi in te frotten hoor!![V]

      Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        SocaPex en Link ook dat wordt veel gebruikt. Ik gebruik zelf SocaPex, naar alle tevredenheid. Dit is wel een duurdere stekker.
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • zjeten
          • Mar 2003
          • 331

          #5
          hallo

          heeft er iemand de volgorde van de nob norm bij een harting 108p?
          Ik heb de ampco norm staan in een schema maar niet de nob/flashlight norm of is deze hetzelfde? Ik heb een schema van de nob norm voor een 16 polige lichtkabel maar niet voor audio signaal

          is de nob norm zo?
          kanaal 1 : 1- ,2+ , 3 massa
          kanaal 2 : 4 massa,5 + 6 -
          kanaal 3 : 7- ,8+ , 9 massa

          met vriendelijke groeten
          jeffrey

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            socapex vind ik onhandig om te solderen, link schijnt makkelijker te zijn (heb ik zelf nooit gesoldeerd) en is een heel erg stevige connector. Ackerman kost echt niks, namelijk niet veel duurder dan een neutrik XLR tegen de prijs van socapex, link en Harging die minstens 10x zo hoog is.

            Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Ackerman.

            Wat trouwens ook handig kan zijn is dat je het in de norm maakt van de bedrijven waar je spullen inhuurt. Dan kan je jou effecten in ieder geval makkelijk en snel aan hun mengtafels hangen.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

              #7
              nob norm = ampco norm
              bel engine (onderdeel van tm ) krijg je alle schema's
              ook de standaard norm voor waar wat zit (inserts en fx send/return enz)
              Last edited by martijn verkerk; 17-05-06, 21:53.

              Comment

              Working...