Master audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

    Master audio

    Iemand ervaring met master audio sets,dan bedoel ik complete sets met dpu versterkers en proccesor kaarten>BV MD15 met MD 181
    of MD64 met 2x MD181 of iets dergelijks,mag zo'n set testen maar ik ben op zoek naar andere gebruikers
    master-qsc en de rest
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Ha Pilot,

    Mijn ervaringen met de DPU's (2K5) zijn niet al te best.
    Ik heb er teveel in mijn werkplaats gehad met de meest vreemde mankementen o.a. als gevolg van ontwerpfouten (voedingsconcept, limiter, slechte connectoren en soldeerverbindingen, metalen (!) onderdelen van de powerswitch boven de 100V rails en meer van dat).
    Ook de insteekprintjes vind ik niet zo doordacht en kunnen een bron van storingen worden.

    Maar wellicht dat de meneren van Master de laatste tijd een waslijst modificaties en verbeteringen hebben aangebracht (ik weer ze in ieder geval uit mijn werkplaats !).

    Tot zover mijn technische bevindingen betreft de amps. Geluidstechnisch kan het "hard"; Of je het mooi vind is een tweede. Een luistertest van de diverse huidige ls systemen (ik ben een tijd geleden al van Master afgehaakt, er zijn echter mensen bij die erbij zweren !) is een goede stap !

    Succes !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      ieder heeft zijn eigen smaak.

      De nieuwe MD serie is een heel stuk vooruit gegaan.

      Als het echt troep zou zijn met veel mankementen zou het niet op diverse grote dance feesten gebruikt worden en op tv produkties.

      draai regelmatig met de MD218 subs en de nieuwe MD64 toppen en het is een goede beukset hoor.

      3X MD218 met 2X MD64 top per kant. Hiermee kun je wel eenm paar man aan hoor .......

      er zijn weinig merken die met dit hoge spl zo blijven klinken !

      De MD181 vint ik tegenvallen geef mij maar de oude MD215 baskasten en de MD218 subs de oude MD5 top is aardig maar moet heel wat ge eQ't worden die nieuwe MD64top is prima rechtstreeks op de DPU en knallen maar Hij klinkt vrij recht zonder EQ.

      De versterkers DPU3K6 zijn niet beter dan de oude DPU2K5 leveren ongeveer hetzelfde vermogen en de DPU2K5 is stabieler

      Comment

      • Janpa
        • Mar 2004
        • 70

        #4
        Tja ieder systeem heeft zijn voor en tegens met master heb ik alleen de ervaring dat het ontzettend agressief is in het midd. En als je het naar een paar jaar wil verkopen om een nieuwe set aan te schaffen je er moerlijk van afkomt. Dat je het bij TV productie's en bij dance feesten ziet heeft een andere reeden.
        problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #5
          als het geen goede klank heeft moet het wel een hele goede reden zijn dat id&T en van Praag entertainment dit nemen ( neem aan dat ze het nemen omdat het goedkoop wordt aangeboden ) als het slecht is of geen lekkere klank zouden ze het necht niet nemen hoor ondanks het goedkoop wordt aangeboden.

          Zoals ik al zei waren de oude systemen die vrij heftig klonken in het mid ( een goede geluids-man kan dit weghalen door te eq'en )

          De nieuwe toppen klinken zonder EQ of processor vrij recht ( zie je niet vaak hoor bij andere merken ) Meeste grote en dure systemen klinken alleen goed met een processor ertussen.

          Maar goed ieder zijn eigen smaak van geluid !

          Zeg hiermee niet dat Master het allerbeste is ( er zijn ook andere systemen in deze prijsklasse die goed klinken hoor )

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            citaate nieuwe toppen klinken zonder EQ of processor vrij recht ( zie je niet vaak hoor bij andere merken ) Meeste grote en dure systemen klinken alleen goed met een processor ertussen.
            Bij master maak je toch sowieso gebruik van een processor. deze zit dan wel ingebouwd in de versterker, maar het is ook een processor...
            Zonde dat je dan weer zelf niets kan afregelen aan zoiets.

            Dat master hard gaat is een feit, maar de keren dat ik het hoor klinkt het toch nooit. maargoed dat is dan ook altijd op fuiven waar er gewoon een berg bijeen gegooid wordt zonder enige vorm van afregeling of iets dergelijks.

            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • pilot
              • Nov 2003
              • 267

              #7
              ik heb zelf al 2 dpu3k6 versterkers en deze bevallen mij tot nu toe goed,maar ik wil mijn zelfbouw set wegdoen en ik zat aan master te denken.MD 64 vind ik een mooie top maar voor de feesten die ik draai te groot.Baskasten weet ik nog niet.Maar zal me nog verder orienteren
              master-qsc en de rest

              Comment

              • S500D
                • Feb 2003
                • 215

                #8
                Ik draai al jaren met plezier met een MD4, dus 2x md218 bas en 2x md222 top en deze set kan enorm goed klinken.
                Ik heb veel gast mixers gehad redelijke grote acts en die waren allemaal erg sceptisch in het begin maar tijdens het schuiven draaiden ze allemaal bij.
                Mijn bassen zijn geladen met beyma's de 18G50 volgens mij en de toppen zijn geladen met 2x B&C 12L100 (voorloper van de PS100) en 2x DE25 drivers. Dus aan de componenten kan het liggen.
                Ik ga wel deze set binnenkort met een LEM prossecor testen en dan 3weg actief maken en als dat bevalt gaan de prossecorkaarten er uit en draait ie op kant van de 3K6 op bas en een kantje van de 3K6 op de 2x 12" en een kantje van de dl800 op de 2 drivers.

                Gr Ronnie
                U draait, Wij vragen.

                Comment

                • bertinthefik
                  • Jun 2005
                  • 26

                  #9
                  De mensen die op onze jeugd fuif de muziek verzorgden hadden een dubbele md4 set bij met DPU3K6 amps erachter en bij 1 van die MD218 kasten was er een luidspreker gewoon uitgebrand. Eventjes open moeten breken en blussen maar.

                  Comment

                  • loos_wim
                    • Jun 2004
                    • 11

                    #10
                    Dat zal dan de jungle-party geweest zijn denk ik ?
                    Wij hebben nu de LINE ARRAY van master,Wel wat werk om hem goed te laten klinken maar geloof me die klinkt reuze en gaat loeihard

                    Comment

                    • coen
                      • Jun 2004
                      • 8

                      #11
                      die 9 van de 10 op deze jungele party gaat staan dan hebben we zeker genoeg geluid . en hoe dat het komt dat er brand uit de speakers komt dat weet ik niet . wie weet het wel

                      groetjes

                      Comment

                      • bertinthefik
                        • Jun 2005
                        • 26

                        #12
                        Inderdaad, Jungleweekend.
                        Ben dan ook leider van de chiro

                        Comment

                        • dabassman
                          • May 2003
                          • 172

                          #13
                          Ik werk bijna elke dag wel met master. (loop stage bij rsl) Vind het echt prima speakers. Vooral die nieuwe md64 kasten lekker ligt maar een power dat eruit komt. Als ik jou was zou ik daar ook voorgaan. De md15's zijn ook leuke kastjes maar is natuurlijk gelijk een maatje of 2 kleiner als de md64. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken voor de md218. Dat is de dubbele 18 inch sub van master.
                          De md 4 kasten zijn ook erg fijn. Bij Frequence outdoor hadde we er 4 per kant staan en 8 of 10 md215 subjes eronder. Echt een bangelijke set. Line-array is ook een mooi systeempje. Alleen beetje duur en te groot voor jou feesten pilot.
                          Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

                          Comment

                          • pilot
                            • Nov 2003
                            • 267

                            #14
                            Ik ben op zoek naar een set die ik normaal gesproken bij bruiloften kan gebruiken,moet wel een redelijk set zijn want mijn vaste klant heeft een feestzaal voor zo'n 700 personen,Md 64 kan die per stuk per kant gebruikt worden.Ik hoef niet onztetten breed te stralen,want ik heb nog ander kasten ook.De zaal is ongeveer 50 meter lang en daarachter nog 2 x 10 meter.Maar daar hoeft het niet hard.Ik heb een drive in dus de boxen staan mestal zo'n 6 meter uit elkaar.Zou dat gaan met een md 64 per kant?
                            master-qsc en de rest

                            Comment

                            • S500D
                              • Feb 2003
                              • 215

                              #15
                              Ik denk wel dat je aan twee md-64toppen genoeg hebt maar ze zijn 4ohm en dat vind ik een nadeel van die toppen want als je een keer iets groter wilt en er twee bijhuurd of koopt zit je ook al aan een extra amp vast.
                              Maar kun je niet beter in zo'n diepe zaal een delay stackje maken dan hoef je voor in die zaal niet zo dom hard te draaien.

                              Gr Ronnie.

                              U draait, Wij vragen.

                              Comment

                              Working...