Behringer Eurorack mixers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petervdzwet
    • Aug 2005
    • 1

    Behringer Eurorack mixers

    Ik heb het volgende probleem, met een behringer mixer EURORACK UB2222FX-PRO, deze gebruiken we in een oefenruimte van een band, er komen diverse signalen op binnen, microfoons, keys, ed. dat is allemaal geen probleem, maar als ik de geluidskaart van de computer aansluit op het mengpaneel op een van de line ingangen gaat het meestal goed maar af en toe gaat het geluid van de computer erg vervormen en valt bijna weg, als je dan de jack pluggen er even uit haalt en er weer in doet gaat het weer een tijdje goed. Dit probleem doet zich niet altijd voor maar af en toe.
    Nu wil het geval dat ik van nog een aantal mensen dezelfde klacht heb gehoord, bij andere Behringer mangtafeltjes, zijn hadden dan bijvoorbeeld een tv aangesloten of een videorecorder.

    Is dit probleem bij iemand bekend en is er een oplossing voor????

    Peter van der Zwet.
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    Ha Peter,

    Heb je dit op alle kanalen (dwz als je je PC output op de andere kanalen steekt) ?
    Zo ja zou er een kans kunnen zijn dat het in de aarding zit.
    PC en Eurorack dienen geaard te zijn. Ik meen dat die Euroracks ook een externe voeding hadden (zonder randaarde) maar weet het niet zeker meer.
    Je PC dient in ieder geval ge-aard te zijn om evt. foutstromen af te laten vloeien en de noodzakelijke aarding van het ingebouwde netfilter te waarborgen.

    Ook de andere klachten wijzen op aard-problemen gezien TV's en videorecorders vaak ook ongeaard zijn. Span anders een aardkabeltje van het frame van je mixer naar een schone aarde (samen op en met de aardaansluitingen van de overige apparatuur) om het te testen.

    Succes !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    Working...