Sennheiser E815s of Shure PG58

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PascalTP
    • Aug 2005
    • 2

    Sennheiser E815s of Shure PG58

    Ik ben van plan een mic te kopen, maar aangezien dit mijn eerste mic word, en ik het voornamelijk voor privé gebruik ga gebruiken, ben ik opzoek naar een betaalbare mic. Meer dan 50 a 60 euro wil ik er niet voor uit geven. Nu zag ik deze 2 mic's, en sta ik dus voor een dilemma. De Shure is iets duurder, maar is hij ook zoveel beter? Ik wil de mic vooral voor zang/rap gebruiken. Ik wilde ook even weten of ik een dergelijk mic gewoon op een laptop kon aansluiten.
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

    #2
    Meestal zijn de aansluitingen voor microfoons op een laptop niet super, maar met de nodige verloopjes kan het wel. Als je wilt weten welke microfoon beter voor jou is moet je eens kijken of je ze allebei een keertje mag uitproberen in de muziekwinkel, dan weet je zelf wat het verschil is, en of je dat verschil ook wilt betalen.
    De groeten => Micha

    Comment

    • PascalTP
      • Aug 2005
      • 2

      #3
      Ja dat begrijp ik, maar ik lees in andere topics dat er wel degelijk verschil is tussen mic's uit dezelfde prijsklasse. Vandaar ook dat ik graag wil weten welke iig beter is qua specs.

      Comment

      • Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

        #4
        qua specs kan je zelf checken, ze zullen ongeveer hetzelfde zijn. Veel verschil in specs zit er meestal alleen tussen condensator en dynamische microfoons. De grote verschillen in prijs worden meestal veroorzaakt door de klank van een microfoon, maar ook in mike's van dezelfde prijsklasse zit klankverschil, en dat moet de reden zijn waarom je voor een mike kiest (ervanuit gaand dat ze beide netjes stevig zijn). En om erachter te komen welke mike jij het mooist vind klinken, (evt icm jou eigen stem) kun je ze het best zelf uitproberen. Veel mensen kunnen er dingen over zeggen, maar de meeste ervaring en inzicht krijg je door gewoon zelf te proberen (en om het toppic af te sluiten je bevindingen hier nog even neerposten).
        De groeten => Micha

        Comment

        • Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

          #5
          heb zeer slechte ervaringen met pg serie, hebben ze gehad voor een band maar zeer snel kapot, kunnen geen pieken hebben. Maar een EV cobalt dan?? heb nu een aantal c07 in gebruik en voldoen prima!! je zou evt kunnen gaan voor een c05 ligt ook rond dezelfde prijsklasse.
          succes, en ja proberen is het beste.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

          Comment

          Working...