koorsysteem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

    koorsysteem

    Beste,

    Wij willen hier een optreden verzorgen op de gemeente met de harmonie, en een kinderkoor van ongeveer 60 kindjes.

    Bij ons in de Vlaamse opera, als we tijdens een openluchtvoorstelling een koor moeten versterken, huren zij een koorsysteem in.

    Dit zijn headsets, die verboden worden per 2 op een kanaal (voor zover ik weet). Nu wil ik dit op onze gemeente doen met dergelijk systeem.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

    #2
    echt niemand geen informatie?

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      a : heb je Haast, ofzo?
      b : utfse. reeds meerdere topics over geweest.
      c : is er budget? 60 headsets met 30 kanalen kost nogal wat, ik denk over de 3000 euri...
      d : paar goeie condensatoren kunnen ook een boel koor werk oppakken.
      e : Bij twijffel eens bellen met Hof in Haren, www.hof.nl .Doen wel vaker koortjes...

      Comment

      • giserke
        • Nov 2003
        • 456

        #4
        We zouden ze huren. We hebben daar wel een budjet voor.

        Van algemene condensator's heb ik mijn buik vol van met koren. Voor PA werk toch.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Ehrm, volgens mij heeft hij het over de huurprijs hoor. Wat dacht je zelf kwijt te zijn voor zoiets in te huren?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • cobi
            • Aug 2002
            • 1083

            #6
            headsets zou volgens mij ook de enigste manier zijn. Kinderkoortjes met condensatormic's versterken zou ik niet doen ivm het lage volume wat er over het algemeen uit die kindertjes komt (als ze zingen tenminste).

            Wat je ook kan doen is van de 60 kindertjes maar een stuk of 10 a 15 (uiteraard even de beste stemmen eruit zoeken) een headset geven. Voor de vorm, om de andere 45 kinderen niet het gevoel te geven dat ze er voor spek en bonen bij staan zou je er nog een paar condesatormicjes bij kunnen zetten, maar ik verwacht dat deze mic's weinig aan het geluid toevoegen.

            Ik zou trouwens die headsetjes wel effe allemaal een eigen kanaal geven.
            Spelingvouten onder voorbehout...

            Comment

            • giserke
              • Nov 2003
              • 456

              #7
              ik dacht, 64 headsets voor 340 euro (kablage inbegrepen zonder mengtafel)

              Ik zou een mentafel inhuren, om het groot aantal meester te kunnen. De kablage is net een trein. per wagonnetje kun je 2 headsetjes aansluiten. Ze worden wel per 2 op 1 kanaal aangesloten.

              We zouden de zaal versterking gebruiken omdat die voldoende krachtig is, en enkel de gehuurde mengtafel voor de headsets inschakelen.

              Is er kwa EQ of andere exotische toestanden iets vereist?

              PVL Sound & Light is een klasse 3 P1 audiovisueel ontwerp- en installatiebedrijf met meer dan 30 jaar ervaring.

              Comment

              • giserke
                • Nov 2003
                • 456

                #8
                We hebben ondertussen het project uitgevoerd.
                Alles perfect verlopen met die headsets en tegen een zeer betaalbare prijs.

                Alleen één probleem, de meeste kinderkopjes zijn te klein voor die headsets, bij gevolg hingen er veel scheef op hun hoofdje.
                Ook is het een helse opdracht om al die gastjes hun heatset aan te doen.
                [}]

                Ik moet wel zeggen dat dit een knap systeem is. De microfoon dicht bij de mond, dus veel minder power nodig, gevolgd door veel minder kans op feedback en toch mogelijk om boven het volledig orkest te komen. De kabel is gewoon net als een grote dikke slang die je door het koor legt van de ene kant naar de andere kant, waar om de meter een blokje met XLR pluggen aan hangen waar 2 heatsetjes kunnen worden aangesloten.


                prachtig systeem.

                Comment

                Working...