multi insert kabel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

    multi insert kabel

    Hallo,

    Ik wil deze week een multi maken voor een klein effecten rack.
    Nu vraag ik me af hoe jullie uitsplitsen in het rack.
    Aangezien ik met 3-aderig (per kanaal) vertrek vanop de insert-jack en moet uitsplitsen naar ofwel 2x Jack of 2x XLR, en dus op elke XLR de GND nodig heb (dus 2x 2 is 4 aders).
    Hoe doen jullie dit, waar splitsen jullie de GND? Gaan jullie van de ene XLR naar de andere met de GND-ader of vertrekken jullie vanuit de console 4-aderig?

    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    wat ik heel veel zie is wanneer er een jack/xlr in fx-je steekt dat dan de signaal en de ground door de ene loopt en de ground word dan ook weer opgesplitst naar de 2de jack/xlr.

    beetje moeilijk uitgelegd, komt hier op neer

    beide jack/xlr die je in je comp/gate/whatever steekt geef je gewoon signaal maar de ground lus je ook gewoon door. (dit zie ik heel vaak)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

      #3
      Simpelste manier is van af de eerste XLR/jack door naar de tweede XLR/jack.

      Wat je dus doet is in de (meestal send) eerste connector soldeer je aan de groud en de return een nieuw kabeltje. Deze gaat door naar je return plug.

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Je kunt ook gewoon met 4 aders vertrekken vanuit je insert-jack, waarbij je dus twee keer de GND aansluit en die kun je dat eenvoudig aansluiten aan de andere kant. als je dan een soort van audio tweelingsnoer neemt dan is het splitsen naar de twee jacks/xlren ook heel eenvoudig

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #5
          citaat:Geplaatst door MarkRombouts

          Je kunt ook gewoon met 4 aders vertrekken vanuit je insert-jack, waarbij je dus twee keer de GND aansluit en die kun je dat eenvoudig aansluiten aan de andere kant. als je dan een soort van audio tweelingsnoer neemt dan is het splitsen naar de twee jacks/xlren ook heel eenvoudig
          Leuk bedacht maar niet handig; dat wordt gepruts.
          De uitleg van Mathijs is de meest praktische en voorkomende insert.
          Life is what you make it

          Comment

          • Staaf
            • Feb 2003
            • 398

            #6
            Hallo,

            Ben er nu mee begonnen, maar volgens mij doe ik iets niet goed. Ik gebruik aan de ene zijde (insert kant) een gebalanceerde plug waar ik 3 aders op soldeer.

            Aan de andere kant heb ik twee ongebalanceerde jacks waarop ik:

            - aan de send-jack twee aders laat arriveren (Send en GND)
            - De GND doorlus
            - aan de return-kant twee aders soldeer (Return en GND)


            Is dit correct? Volgens mij niet aangezien ik in dit geval in mijn jack één ader van 0.22 en de GND laat binnenkomen. Dit lijkt me niet al te zeer road proof.

            mvg
            Nobody is a virgin; life fucks us all!

            Comment

            • cobi
              • Aug 2002
              • 1083

              #7
              Je moet ook effe via een stukje kabel doorlussen naar de 'Return Jack', als ik jou goed begreep heb je nu de kabel 10cm gestript en daar heb je nu je jacks aan hangen. Bij de send moet je wel 2 kabels naar binnen proppen maar dat past wel (als je tenminste niet van die dikke microfoonkabel gebruikt). In de send soldeer je de send aders van de twee kabels op mekaar en daar doe je een krimpkousje omheen. De Ground van de kabeltjes twist je bij mekaar en soldeer je op de plug. De Return plug spreekt voor zich.
              Spelingvouten onder voorbehout...

              Comment

              • Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

                #8
                Ik heb even een tekeningetje in elkaar geflanst. Hopelijk schept dit enige duidelijkheid:




                citaat:Je kunt ook gewoon met 4 aders vertrekken vanuit je insert-jack
                Beetje zonde van je paartjes []

                Comment

                • Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

                  #9
                  Ok bedankt,

                  Ik ga het proberen, dus; kort samengevat, drie aders de send jack in, twee solderen aan de jack, en dan een kabeltje vanuit de send jack naar de return jack met twee aders.

                  Right?

                  Nobody is a virgin; life fucks us all!

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Staaf

                    Ok bedankt,

                    Ik ga het proberen, dus; kort samengevat, drie aders de send jack in, twee solderen aan de jack, en dan een kabeltje vanuit de send jack naar de return jack met twee aders.

                    Right?

                    Precies!
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11



                      en dus voor maar liefst de prijs van nog geen cola-whisky kant en klaar te verkrijgen.

                      Comment

                      Working...