KV2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

    KV2

    Goede avond allemaal,

    Ben zojuist bij het bedrijf Prime Time in Cuijk geweest, en deze hadden sinds kort nieuwe geluidssetjes van het merk KM2 staan. Volgens hen was dit en nieuw merk dat ontworpen is door twee ingenieurs die voorheen bij D&B gewerkt hebben.
    Het ging om een aktief systeem bestaande uit 4 subs en twee tops wat rond de € 3500,- zit, en volgens de eigenaar van deze systemen klonk het geheel erg goed. Het gaat om een geheel nieuw merk.

    Nu wilde ik graag weten of er meer mensen ervaring met dit systeem of merk hebben? En waar ik hier meer info over kan vinden.

    Alvast Bedankt,
    Max
  • ST
    • May 2005
    • 32

    #2
    Bedoel je niet KV2 Audio ? Dit is ontworpen door ontwerpers die voorheen bij Mackie en RCF hebben gewerkt. Dus niet bij D&B (want die produceren ook geen actieve systemen) De systemen zijn waarschijnlijk van "PA Geluid" waar "Prime Time" sinds kort mede- eigenaar van is.

    Er zijn in Nederland helaas nog niet veel bedrijven die met KV2 Audio werken maar het is zeker een veelbelovend groeiend topmerk.
    Op deze site vindt je meer http://www.kv2audio.com/
    Moet dat nou ?

    Comment

    • Max
      • Feb 2003
      • 680

      #3
      Bedoelde inderdaad KV2 [:I] Geen wonder dat ik er niets over kon vinden. Bedankt voor de link!

      Indien er nog mensen met meer info en/of gebruikservaringen en/of prijzen zijn, hoor ik dit uiteraard graag .

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        citaat:Geplaatst door Max

        Bedoelde inderdaad KV2 [:I] Geen wonder dat ik er niets over kon vinden. Bedankt voor de link!

        Indien er nog mensen met meer info en/of gebruikservaringen en/of prijzen zijn, hoor ik dit uiteraard graag .
        Die vraag heb ik voorig jaar ( dacht ik ) ook gesteld, maar blijkbaar kent hier niemand dit merk , laat staan er mee werken !!
        Dit is nog een nieuw bedrijf eigenlijk, die moet concurreren met die andere topmerken !
        Tja, het is een harde wereld voor die nieuwkomers
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • ST
          • May 2005
          • 32

          #5
          citaat:Geplaatst door Max

          Het ging om een aktief systeem bestaande uit 4 subs en twee tops wat rond de € 3500,- zit,
          Qua prijs moet je toch minstens aan het driedubbele denken. Zo goedkoop is het jammer genoeg niet.
          Moet dat nou ?

          Comment

          • Max
            • Feb 2003
            • 680

            #6
            citaat:Geplaatst door ST

            citaat:Geplaatst door Max

            Het ging om een aktief systeem bestaande uit 4 subs en twee tops wat rond de € 3500,- zit,
            Qua prijs moet je toch minstens aan het driedubbele denken. Zo goedkoop is het jammer genoeg niet.
            [B)]Hmm, verkeerde info gehad dus.. Ging overigens om de ES serie.

            Oke, dan weet ik genoeg.

            Ben namelijk aan het kijken naar een multifunctioneel systeem. Dus voor de kleine shows een sub-top setje, voor het middelgrote werk twee subs per kant met een topkast enzovoorts. Het moet zowel voor discowerk bruikbaar zijn als voor bandjes, en het moet zowel bruikbaar zijn voor mijn eigen show's als voor verhuur.

            Bell VPS systeem valt helaas af omdat dit systeem alleen in zijn geheel bruikbaar is, en de EV RX systems zijn helaas nogwat duur in aanschaf en zijn erg betaalbaar te huren in de Regio dus die bevallen ook af.

            Comment

            • PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

              #7
              3500€ is voor het 10" topje (aktief) per stuk.
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                heb ff de naam van het topic aangepast aan de naam van het systeem.

                Dat zoekt wat gemakkelijker...

                Comment

                • marcoaudio
                  • Aug 2005
                  • 1

                  #9
                  citaat:Geplaatst door ST

                  Bedoel je niet KV2 Audio ? Dit is ontworpen door ontwerpers die voorheen bij Mackie en RCF hebben gewerkt. Dus niet bij D&B (want die produceren ook geen actieve systemen) De systemen zijn waarschijnlijk van "PA Geluid" waar "Prime Time" sinds kort mede- eigenaar van is.

                  Er zijn in Nederland helaas nog niet veel bedrijven die met KV2 Audio werken maar het is zeker een veelbelovend groeiend topmerk.
                  Op deze site vindt je meer http://www.kv2audio.com/
                  D&B geen actieve systemen?? En de F1220/1222 dan? En de C3 top?

                  Comment

                  • Jasper Ravesteijn
                    • Aug 2004
                    • 39

                    #10
                    Q Marco,

                    Goed punt. En dan natuurlijk niet een M2 vergeten, of een actieve MAX controller in een P1200.
                    Maar over het algemeen klopt het natuurlijk wel wat er gezegd wordt, de meeste d&b systemen bezitten een passief X-over filter.

                    Denk dat het woord "aktief" veel gebruikt en misbruikt wordt. Er zijn nogal wat betekenissen voor deze aanduiding.
                    - Self-Powered systemen, met amps/co in het kastje
                    - Aparte aansturing van speakercomponenten
                    - Als iets erg luid klinkt
                    - Als ik hard werk, ben ik aktief

                    J.

                    Comment

                    • parasound
                      • Jun 2005
                      • 16

                      #11
                      Een komplete set van KV2 met dubbel 18 inch laag kost meer al snel rond de 17000 euri's.
                      Je hebt dan wel een topkwaliteit geluid waar wij met open mond naar stonden te luisteren tijdens de demo bij Konitech in Malden.
                      RTJ

                      Comment

                      • Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

                        #12
                        Is dit inmiddels al in gebruik in Nederland door de verhuurbedrijven?
                        Wie heeft er al eens mee gewerkt??

                        Klinkt het inderdaad zo goed

                        Comment

                        • Lennartsound
                          • Dec 2006
                          • 269

                          #13
                          Ze denken iig wel goed na:
                          Even in Line Array, Systems which are a huge step forward over dual axis arrayable systems, a system which measures perfectly in an empty room will be affected by HF interference once the audience arrives. This happens because as the air temperature
                          rises, it begins to move, flowing upwards in a random way. This random movement of air sends the previously perfect, vertically aligned high frequency elements, on a collision course changing direction and resulting in cancellations, hot spots, and poor intelligibility in the longer distance.
                          Characteristics experienced with many of today’s more commonly used systems, but not exhibited when they are measured in a perfect environment.
                          Ook de waveguides van de ES serie spreken mij aan, belooft een "smooth" uitdeiende golf. Doet mij erg denken studiomonitoren (Genelec en Mackie)


                          Last edited by moderator; 04-04-07, 21:37.

                          Comment

                          • Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

                            #14
                            Het schijnt super te klinken, vergelijkbaar met Meyer UPA1

                            Comment

                            • dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

                              #15
                              Originally posted by Lennartsound

                              [php]
                              "Ze denken iig wel goed na":
                              [/php]
                              Even in Line Array, Systems which are a huge step forward over dual axis arrayable systems, a system which measures perfectly in an empty room will be affected by HF interference once the audience arrives. This happens because as the air temperature
                              rises, it begins to move, flowing upwards in a random way. This random movement of air sends the previously perfect, vertically aligned high frequency elements, on a collision course changing direction and resulting in cancellations, hot spots, and poor intelligibility in the longer distance.
                              Characteristics experienced with many of today’s more commonly used systems, but not exhibited when they are measured in a perfect environment.
                              jij niet als je dat verhaal gelooft
                              knoppen en waarden :)

                              Comment

                              Working...