Isolatieplaten bevestigen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kerstboom
    • Nov 2003
    • 12

    Isolatieplaten bevestigen

    Binnenkort wil ik een kamer isoleren met isolatieplaten. (Isolatieplaten van de bouwmarkt) Deze wil ik tegen een muur bevestigen waar nu nog behang op zit. Hoe kan ik deze het beste bevestigen?

    Ik heb misschien al de oplosing gevonden: http://www.auralex.nl/product_info.p...bac1c21d95033a

    Maar is dit iets? Wie kan mij verder helpen?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Wat bedoel je met "isoleren" en met "isolatieplaten"? Ik ga even voor een wilde gok: Je gaat niet isoleren, maar dempen met noppenschuim. Bevestigen op een vlakke ondergrond gaat prima met Bison kit, gewoon uit een potje allebei de vlakken goed insmeren even wachten en dan op elkaar plakken, zit muurvast.

    Als je wat anders bedoeld: even wat duidelijker zijn.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • kerstboom
      • Nov 2003
      • 12

      #3
      citaat:Geplaatst door sparky

      Wat bedoel je met "isoleren" en met "isolatieplaten"? Ik ga even voor een wilde gok: Je gaat niet isoleren, maar dempen met noppenschuim. Bevestigen op een vlakke ondergrond gaat prima met Bison kit, gewoon uit een potje allebei de vlakken goed insmeren even wachten en dan op elkaar plakken, zit muurvast.

      Als je wat anders bedoeld: even wat duidelijker zijn.
      Sorry ervoor als ik wat onduidelijk ben. Ik bedoel dus inderdaad dempen met noppenschuim. Ik denk dat ik de platen dan dus maar met Bison kit ga bevestigen, tenzij iemand anders nog suggesties heeft.

      Comment

      • soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

        #4
        als je een groot stuk (oppervlakte) wil bekleden kun je ook bison contactlijm kopen (in blik) dat is bijna zelfde als bizon kit maar dan makkelijker te bevestigen en het gaat ook NOOID meer heel van je kant af
        de groeten SCF

        Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Ik zou geen bison contact lijm gebruiken, dat is veel te dun !
          Die platen zuigen als een spons je lijm op, dan ben je voor een kamer een paar honderd euro aan lijm kwijt! [V]

          Spuitlijm is in dit geval een betere oplossing om je platen mee in te lijmen, de muren kan je bijvoorbeeld met bison TIX insmeren, dat smeerd makkelijker,trekt geen draden, en druipt niet van verticale vlakken af,zoals die dunne contact lijm.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            Als je dit gaat doen om minder herrie bij de buren te krijgen bespaar je dan de moeite.

            Het zal de reflecties van je hoge tonen wat dempen. En dat was het dan.
            [:X]
            lekker belangrijk!

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              ik zou gewoon op je wanden 10 mm ?? spaanplaat zetten, en hierop met een nietpistool (zo'n lomp ding waarin je moet knijpen) de platen bevestigen. op die manier is het ook weer te verwijderen.

              maar zoals al gezegt, verkijk je niet op de demping geluidsdicht is wat anders dan dempen
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • flurk
                • May 2003
                • 409

                #8
                Demping kan je enkel verkrijgen door een opeenvolging van verschillende materialen na elkaar.Bv. de muur/lucht/kurk/multiplex.Zo breek je de geluidsgolven.Maar zelf dit is niet optimaal.Beste is ,maar daarvoor moet je wel gefortuneerd zijn,een zwevende ruimte.Een ruimte in een ruimte die volledig van elkaar gescheiden zijn.Enkel de draagpunten komen in aanraking van elkaar d.m.v. rubberblokken.Dit principe werd hier bij ons reeds enkel keren toegepast op cafees en heeft een redelijk goed resultaat.Maar ik merk ook dat daar waar ramen zijn en deuren het geluid er gewoon doorvliegt.

                Comment

                • bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

                  #9
                  Wil je echt een goed geisoleerde studio/oefenruimte dan is dit
                  de enige manier om het echt geluidsdicht te krijgen.


                  Voor de liefhebber heb ik nog wat nieuwe materialen liggen die ik
                  over heb van onze laatste verbouwing.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Heb je waardes van de demping die je hiermee hebt weten te realiseren Paul?
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

                      #11
                      Als je de link verder volgt kom je alle info tegen.





                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                      Comment

                      • sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

                        #12
                        ja, die info was ik ook al tegengekomen, ik weet alleen niet hoe ik deze tabel moet interpreteren. Ik heb ook de uitgebreide rapporten aangevraagd bij Nevima.

                        Maar naast deze rapporten ben ik benieuwd welke resultaten jij in een real-life situatie gehaald hebt met dit systeem en welke materialen en werkwijzes je gebruikt hebt.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                        Comment

                        • bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

                          #13
                          Ik heb de bouwwijze gevolgd zoals Nevima het op hun site laat zien
                          Begonnen met een zwevend plafond,
                          18 mm cementgebonden platen tegen de balken geschroefd en opgevuld met 10 cm dik glaswol.



                          Hieraan een zwevend plafond gehangen opgevuld met wederom 10 cm
                          glaswol.
                          Daarna de wanden geplaatst met een spouw van 10 cm



                          De vloer heb ik niks aan gedaan want die is van beton [8D]

                          Daarna nog dubbele deuren geplaatst en voila[^]
                          Ik heb deze ruimte's midden in een woonwijk gebouwd dus ik
                          moest een vergunning van de gemeente hebben.
                          En die heb ik gewoon gekregen want je hoort dus buiten en bij de buren helemaal niets !!



                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            Bedankt voor de info tot zover, maar uiteraard roept deze op zijn beurt weer des te meer vragen op :-)

                            Hoe gehorig was de situatie voor de isolatie?
                            Tot welke geluidsdruk produceer je binnen?
                            Heb je het over slaapkamers in woonhuizen die omgebouwd zijn?
                            En waar is dan precies die vergunning voor nodig?
                            Is er geen contactgeluid via de vloer naar de buren toe!!??

                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

                              #15
                              De ruimtes zijn gemaakt in de kelder onder mijn woning/bedrijfspand.
                              Aangezien ik ze commercieel gebruik, had ik er een milieu vergunning voor nodig van de gemeente.
                              Voor de isolatie heb ik er een keer een band laten spelen wat gelijk klachten uit de hele buurt opleverde...
                              Na de isolatie heb ik ze laten meten door een bedrijf die er een
                              compleet PA insleepte en een tape met roze ruis afdraaide op 130 db.
                              Dit was dus buiten en bij de naaste buren niet hoorbaar.
                              Ik draai nu al weer 5 jaar zonder problemen met elke avond van de week herrie in de kelder, variƫrend van metal tot gospel
                              De vloer wil ik nog wel een keer aanpakken omdat ie in het pand nog
                              wel wat geluid naar boven doorgeeft, alhoewel dat te verwaarlozen is.
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                              Comment

                              Working...