DBX DriveRack PA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vsound
    • Jul 2005
    • 2

    DBX DriveRack PA

    Hallo iedereen, Ik heb een leuke PA set en draai nu nog 2-eg maar wil naar 3-weg, nu het volgende ik heb als top 2 dynacord F150 kasten op een P 1050 en 2 laag kasten dynacord F8 op 2 PCA 2450 gebridged. Nu wil ik een DBX DriveRack PA kopen en mijn Behringer 3400 met de fut sturen. Wat geeft de DBX extra aan mijn set en hoe zit ik met m'n processor gestuurde versterkers?

    Bedankt alvast voor alle info
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Hoe wil je dit geheel drie-weg gaan aansturen ? Met alleen een top en een bas ?
    Ook heb je maar twee versterkers dus ???

    Niet dat ik denk dat het geen zin heeft de Driverack in te zetten ipv de behringer, want je gaat er hoedanook een stuk op vooruit denk ik.

    Wat kun je op de processorgestuurde versterkers dan extra regelen tov een normale versterker ?? (ik ken deze types niet)

    Comment

    • Victor
      • Aug 2000
      • 54

      #3
      Om op je vraag terug te komen (wat biedt de Driverack extra t.o.v. de Behringer):

      Allereerst de mogelijkheid om met parametrische eq's op de outputs (3 kanaals op het hoog, 2 kanaals op het mid, 2 kanaals op het laag) je signaal zo te corrigeren dat het frequentieverloop vlak is. Daarnaast nog een 28-bands grafische eq voor correctie van zaalakoestiek, die ook (met een meetmicrofoon) door de Driverack zelf kan worden afgesteld (auto-eq).

      Verder limiters die het geluid goed laten als ze werken, in tegenstelling tot de Behringer.

      Uitgebreidere instelmogelijkheden van de crossover, bijvoorbeeld keuze van het filtertype (Butterworth of Linkwitz-Riley) en de steilheid (tot 24 dB/oktaaf).

      Erg handig is de mogelijkheid instellingen op te slaan in het geheugen, zodat je makkelijk met verschillende sets kan werken of instellingen voor een zaal waar je vaker komt kan terughalen.

      En tenslotte nog wat extra's als een compressor, subharmonic synth (die het laag kan oppoetsen) en nog wat kleinere zaken.

      Ik heb er nog een ongebruikt staan. Als je een demo wilt moet je maar even mailen.
      Groeten,
      Victor Noordland

      Comment

      • Blackspire
        • Jan 2002
        • 39

        #4
        Ik ben ook overgeschakeld van een behringer xover naar de driverack kan alleen maar zeggen dat deze op alle vlakken een grote verbetering is. De instellingen van de xover punten zijn ook veel beter in te stellen en veel mogelijkheden van soorten filters. De parametrische Eq's vind ik heel handig. En de limiters doen hun werk zoals het hoort. De subharmonische geeft ook een leuke toevoeging op het sublaag.

        Comment

        • vsound
          • Jul 2005
          • 2

          #5
          Deze set ga ik niet 3-weg aansturen wel het laag maar daar heb ik 2 versterkers gebridged op staan en er komen andere tops op ook op 2 versterkers uiteraard.versterker op mid en versterker op hoog.
          De processor in de versterker is alleen voor meer dynamiek, je kunt er niets op instellen.

          Comment

          Working...