afluisteren zenders

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    afluisteren zenders

    Hallo jongens,

    ik ben op zoek naar een betaalbaar apparaatje om zenders mee af te luisteren. Ik wil deze in het rack bij de ontvangers schroeven, zodat de zendertechneut met een hoofdtelefoon backstage kan checken of een zender storingsvrij werkt.

    Het is allemaal erg low-budget, dus het liefst heb ik iets van Behringer ofzo. Heeft iemand hier een goed idee voor?
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    voor de zenders van sennheiser (1ste serie) kun je misschien een in ear ontvanger van sennheiser gebruiken, voor de rest kun je (lijkt me) de solo functie op je mengpaneel het best daarvoor gebruiken, of je moet de 500+ serie gebruiken van sennheiser, of de rete dure shure systemen. Daar zit het allemaal ingebouwd
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #3
      Je kan natuurlijk gaan voor een radio-scanner. Maar dat mag niet in Belgie. In nederland weet ik het niet.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4


        Je komt idd wel erg snel bij Behringer uit als het weinig mag kosten, maar goed 16 inputs, alleen wel in stereoparen, dus wel telkens het balansknopje draaien om de bronnen afzonderlijk te kunnen beluisteren. Deze zullen dan ook wel op de koptelefoon uiterst links of rechts staan, maar dat valt misschien ook wel te modden... Verder zit er al wel een hoofdtelefoonversterker in.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

          #5
          Maar eigenlijk: zorg dat de PA man een koptelefoon bijheeft en dat je allebei een walkietalkie hebt. Dan is ook al veel opgelost.

          Overlaatst als stagehand ook een situatie voorgehad waarbij we niet wisten of de draadloze mic nu eindelijk werkte. Hij had het eerder op de avond laten afweten. De VU van de ontvanger sloeg wel uit, maar wat er op de console gebeurde: ons een raadsel want de PA vrouw had geen koptelefoon bij (had zich door omstandigheden vrij laat moeten voorbereiden op die PA). Op goed geluk dan maar...

          Comment

          • Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

            #6
            Uiteraard heeft de frontman een hoofdtelefoon, en contact met de zendertechneut...
            Maar die zendertechneut die is er nu juist om er voor te zorgen dat de frontman zich niet druk hoeft te maken over de vraag of de zenders goed werken. Hij heeft zijn handen al vol aan de zaalmix.

            Dankje Sparky, ik geloof dat dit wel zo'n beetje is waar ik naar zocht...
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #7
              Als je stageblock is uitgevoerd met male en femalexlr per kanaal kan je ook een simpel hoofdtelefoon versterkertje gebruiken, kan je ook gelijk nog andere lijntjes checken als dat nodig mocht zijn. En je hebt hele simpele modelletjes die ook nog op batterijen werken.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

                #8
                Neej, Sparky zijn oplossing is wat mij betreft de beste tot nu toe...

                Even voor de duidelijkheid, ik zie nu dat ik dat niet gemeld heb: het gaat om theater, met behoorlijk vlotte zenderwissels tussen de scenes door. Geen tijd dus voor geklets met de frontman of gepiel met het stageblock...

                Desondanks uiteraard mijn grote dank voor jullie meedenken...
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                Comment

                • Japio de monitorman
                  • May 2005
                  • 57

                  #9
                  De meeste monitor techneuten hebben een monitor naast de tafel, en een koptelefoon bij de hand, net zo makelijk, en dan nog als je een goeie zender hebt dan zie je dat al op het digitale display op je zender, dus waarom moeilijk doen.

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    de theater producties die ik heb meegedraait, daar hadden ze allemaal genoeg zenders (zelfs spare zenders) zodat je tijdens changementen niet hoeft te wisselen, maar dan praten we ook over J v/d Ende producties waar geen cent bespaard wordt op de apparatuur
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

                      #11
                      Er is hier helemaal geen monitortechneut, het is geen Joop vd Ende, dus we hebben ook niet voldoende zenders... Daarnaast zijn het ook nog redelijk low-budget zenders, voor een low-budget produktie.

                      Vandaar dat we zo "moeilijk" doen...
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                      Comment

                      • Japio de monitorman
                        • May 2005
                        • 57

                        #12
                        was niet persoonlijk bedoeld, maar mag ik vragen wat voor type zenders je hebt?

                        Comment

                        • Japio de monitorman
                          • May 2005
                          • 57

                          #13
                          en... je hebt een backstage, en geen monitoring zie ik, dan is het toch beter om je zenders bij de tafel te hebben, en je kan je zenders ook afluisteren op je kanalen van je mengpaneel, ik denk niet dat een low budget paneel geen afluister functie heeft.

                          Comment

                          • Daan Hoffmans
                            • Aug 2000
                            • 1225

                            #14
                            Zenders zijn Zeck DAISY, met AKG C417 druppeltjes. We hebben 6 ontvangers in een rackje zitten. In sommige theaters zit je in zo'n regie-cabine achter glas, wat de werking van de zenders niet altijd ten goede komt.

                            Daarom heb ik ze het liefst naast het podium, waar de zendertechneut dan zelf de zenders kan checken zonder dat de frontman daar aandacht aan hoeft te besteden.
                            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                            Comment

                            • Japio de monitorman
                              • May 2005
                              • 57

                              #15
                              Ik snap wat je bedoeld.
                              Wij bijvoorbeeld, hebben alleen onze studio techneut achter glas, op technisch vlak dan, een monitortechneut op het podium met tafel en een fronttechneut met tafel op een balkon...dat werkt ook wel, maar onder het soundchecken ( als je in de regie kamer zit ) ga je dan ook wel je zaal in om je geluid te beluisteren, of het goed klinkt, en delay tijden goed zijn, je galm niet te hard staat, of dat je correcties moet doen in je equalizing?
                              Of is het meer met studio doeleindes?

                              Comment

                              Working...