Crest Pro200 versterkers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

    Crest Pro200 versterkers

    Heeft er iemand al ervaring met de Crest PRo200 lichtgewichten?
    Deze vallen nogal goed mee in prijs,Pro8200 2x1400W/4 ohm = 1995€ ex btw adviesprijs.


    Wat is het verschil met de CD reeks van Crest? Deze zijn waarschijnlijk traditioneel opgebouwd met trafo, maar wegen niet zo veel, bv CD3000 2x1500W/4 ohm komt op 20kg. Prijs valt ook goed mee, adviesprijs is 1400€ ex btw.
    Of gaat het hier over een low budget reeks van Crest?

  • Jac
    • Nov 2002
    • 32

    #2
    Ik heb zelf diverse Pro8200 en Pro9200 versterkers in gebruik en deze bevallen mij (en m'n rug) prima. De Pro 9200 versterkers gebruik ik op 2 Ohm per kanaal en gaat ook prima. De volgende adviesprijzen:
    PRO5200 2x 525W/4 Ohm € 1.325,00
    PRO7200 2x 1000W/4 Ohm € 1.615,00
    PRO8200 2x 1450W/4 Ohm € 2.030,00
    PRO9200 2x 2200W/4 Ohm € 2.885,00
    You have to realize that you must analyze before you equalize!

    Comment

    • Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

      #3
      Hey Jac, als ik me niet vergis gebruik je deze amps op MP Audio kasten, klopt dit?

      Comment

      • Jac
        • Nov 2002
        • 32

        #4
        Hoi Davy, dat klopt. Ik kreeg trouwens vorige week van iemand nog de opmerking dat deze set haarzuiver klonk. Misschien ook dankzij de Crest versterkers.
        Groetjes, Jac.
        You have to realize that you must analyze before you equalize!

        Comment

        • Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

          #5
          20 kg valt wel mee?? heb zelf 3 studiomaster in rekje zitten en deze wegen ook ongeveer 20kg per stuk maar het totaal is niet te tillen!!
          LANG LEVE DE WIEL

          ach ja deze info is ook niet echt van belang[8D]
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

          Comment

          • pro`d`user
            • Jun 2002
            • 534

            #6
            Vergeleken met echt zwaargewichten valt het wel degelijk mee.

            Specs zien er goed uit, ik ga binnenkort even luisteren.
            Barry K.
            Wij werken met EV ole ole
            In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

            Comment

            • arie
              • Feb 2003
              • 550

              #7
              hoi

              ik waarschijnlijk binnenkort een keer de cresten testen samen met onderandere labgruppen, qsc pl6, kind, en misschien ram audio.zodra ik getest heb zal ik hier mijn bevindingen posten.wat zal volgens jullie het beste klinken, en de meeste power geven?ik ben zelf nog steeds voorstander van de oudere crest pro serie 8001 en 9001, echt ewig zonde dat ze die eindtrappen niet meer maken.groeten arjan

              Comment

              • Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

                #8
                Zijn er ondertussen nog ervaringen met de Pro 200 reeks tov andere reeksen van Crest of andere merken versterkers?

                Ik heb zelf de ervaring dat de Digam 3000 en 5000 in het laag anders klinken dan de CA9 serie, in het voordeel van de Crest. Nu vroeg ik me af of de Pro 200 reeks ook klankverschillen heeft tov de CA serie.

                Ik gebruik nu CA9 versterkers op m'n set maar zou graag overschakelen naar de Pro8200 omdat dit beter uitkomt met vermogen in 4 en 2ohm en vooral omdat ik het meeste alleen moet doen en het gewicht dus ook bepalende factor is. Momenteel is het amprackje met 2xCA9 en processor alleen amper handelbaar.

                Ik heb momenteel 3 bassen van elk 500Waes 8ohm. 3 per versterkerkant wat dus uitkomt op 2.66ohm. Voorziet iemand daar warmteproblemen mee?
                De 8200 zal zo rond de 700-800W per bas leveren, afhankelijk hoeveel ik er aansluit. Ik heb dan overschot in vermogen dus het hoogste vermogen zal enkel voor de transiënten nodig zijn.
                Last edited by Dikke Foaf; 14-09-08, 20:15.

                Comment

                • Verheyen
                  • Jan 2007
                  • 65

                  #9
                  Ik heb de Pro200's van Crest en dit gaat hardstikke goed. Ervaring met de CA serie heb ik niet.
                  Wel met een 8001. Het laag klinkt toch wel anders maar daarom niet slecht. Op het mid en het hoog wint de pro200 het toch wel van de andere cresten.
                  Problemen heb ik er ook nog niet mee gehad buiten een defect ledje.
                  Een 9200 wordt wel stevig warm op 4 ohm. Op 2ohm gaan draaien zou ik hier dus ook niet mee doen.

                  Comment

                  • jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

                    #10
                    Originally posted by Verheyen
                    Ik heb de Pro200's van Crest en dit gaat hardstikke goed. Ervaring met de CA serie heb ik niet.
                    Wel met een 8001. Het laag klinkt toch wel anders maar daarom niet slecht. Op het mid en het hoog wint de pro200 het toch wel van de andere cresten.
                    Problemen heb ik er ook nog niet mee gehad buiten een defect ledje.
                    Een 9200 wordt wel stevig warm op 4 ohm. Op 2ohm gaan draaien zou ik hier dus ook niet mee doen.
                    en de crest 8001 vs. crest 8200 dan?

                    Comment

                    • Verheyen
                      • Jan 2007
                      • 65

                      #11
                      Als het echt voor het laag moet dienen dan toch maar een 8001 of eventueel een 8002 in plaats van een 8200.
                      Ik vind de 8200 op het sub het minst klinken van de hele pro 200serie.
                      7200 en 9200 doen het wel reuze op het sub.

                      Comment

                      Working...