Cerwin Vega

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjef
    • Sep 2004
    • 40

    Cerwin Vega

    Heeft iemand ervaring met de Cerwin Vega serie Intense of met het merk Cerwin Vega vertel me je ervaring erover!

    Het gaat mij vooral of ze geschikt zijn voor Drive in Shows

    Ik heb de volgende set op oog,

    Per kant:
    1x 252 Intense Top 2x 15 inch
    2x 118 Intense Sub 1x 18 inch

    Versterkers:

    3x Dynacord S1200
    Welke Crossover het wordt heb ik nog geen idee van

    voorbeeld http://www.sound-explosion.nl/cerwinvega.JPG

    Al vast bedankt voor de reacties
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    #2
    cerwin vega ken ik wel, de nieuwe serie echter niet. eerder stonden zij bekend om hun bashoorntjes!! veel vermogen op de speaker in een hoorn en heel veel druk vooral als je dan ook nog een aantal van die subjes stackt!! B36 is bijvoorbeeld een leuk subje die wil drukken. cv geeft lage vermogens op maar de speakers kunnen meestal veel meer hebben, wij hebben altijd 800watt op een 300 watt sub staan en dat gaat zeer goed. Odeon uit doetinchem heeft cv naar nederland gebracht. nu wordt dat geloof ik gedaan door feedback. maar zoals ik al zei nieuwe serie ken ik niet. Oude serie vind ik erg goed, alleen de kasten zijn zo groot he!!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

    Comment

    • Boi
      • Apr 2004
      • 541

      #3
      Dit is de huidige verdeler voor Nederland http://www.musicworksdistribution.com/
      Zeer leuke kastjes voor nette prijzen.
      groetjes
      Boi
      groetjes

      ___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

      Comment

      • sound world
        • May 2005
        • 5

        #4
        Wij hebben het in de zaak staan en hebben er goede ervaringen mee. Een heel leuk en betaalbaar systeem.

        Ronald-Jan

        Comment

        • Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

          #5
          Goede verhalen over gehoord, maar ik ben er nooit helemaal zeker van of Cerwin Vega een echt profesioneel gebruikt merk is.. ze blijven een beetje met die afterburners hangen in de sub's maar ik ben idd ook wel benieuwd hoe de ervaringen over het algemeen zijn met CV.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Ik heb eigenlijk ook dezelfde vraag bij het merk Cerwin Vega als Upgrading your system.

            Waar kunnen we het merk kwalitatief gezien mee vergelijken ?

            Vooral de PSX123 ziet er in mijn ogen veelbelovend uit, heb hem nog niet gehoord, maar ga zeker een keertje luisteren.

            Comment

            • Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

              #7
              Ik heb de psx153 gehoord en ik vond dat deze behoorlijk te kort kwam in het laag, terwijl je van een 3 weg 15" toch best wat mag verwachten. Ik denk dat het met de psx123 hetzelfde zal zijn. Van de psx153 vond ik het hoog ook teveel aanwezig.
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                ik heb hier een set van CV met de PSX36 sub ( 4 ) EN psx123 ( 2 STUKS )

                hET IS EEN HELE GAVE SET !

                Heb alleen het idee dat mijn versterker rack wat ik nu gebruik te weinig vermogen levert voor deze set.

                Als je de specs moet geloven van CV is de PSX36 250W op 8ohm en de PSX123 250W op 8ohm

                Heb er aktief een rack op staan van 4X 750W op 4ohm ( altoM2400 )

                dus 1 amp voor de subs ( loopt door tot 120hz ) 2X 750W op 4ohm en 1 amp op de PSX123 ( vanaf 120hz ) 2X 500W op 8ohm.

                Bij volledig gebruik merkte ik dat deze set veel meer power kan hebben ! Vol in de clip klonk jet veel beter en kwam het meer tot zijn recht zonder vervorming !

                Volgende X ga ik deze set testen met mijn Master DP5000 rack !
                4X 1750W op 4ohm !

                Vindt de klank zeer goed van CV en ZEKER HET LAAG daar zijn ze een van de weinigen van hoor~.

                En de prijs ?? ik heb voor de PSX123 378,00 betaald en voor de sub 472 euro in BTW !

                Ik weet zeker dat mijn volgende koop weer dezelfde set is en ook de AB36 ( als je die hoort zal je er ook over nadenken ) wat een druk wat daar uitkomt !

                Zo klinkt ook de coax top/m0nitor erg lekker en de dubbel 15 PSX kast is echt super voor fullrange gebruik.

                Maar uit ervaring mot je er echt meer vermogen instoppen dan 2x het vermogen van de speaker,

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  @ mephisto: Voor wat voor toepassingen gebruik je de set ? voor Drive-inn of voor Live versterking ??

                  Comment

                  • Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

                    #10
                    Als ik aan Cerwin Vega denk denk ik aan die goedkope disco speakers met die mooie rode randen. Dat was niet echt fijn spul. Het is er wel iets op vooruit gegaan maar vind het nog steeds niet helemaal goed.
                    Weinig helderheid en detail.

                    Comment

                    • Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

                      #11
                      Ik heb de set alleen voor disco gebruikt !

                      Voor live zou het zeker een mooie set zijn zeker op het mid ! erg helder ondanks een 6,5 midspeaker.

                      Cerwin Vega is al jaren een marktleider in Amerika zeker de EARTHQUAKES subkasten ! Deze gaan zeker hard en LAAAAAAGGGGG !

                      Wat er in europa vroeger is verkocht ( met die rode randen ) was ook een budget serie die in vergeljking van andere budget merken in die tijd al meer klasse had !

                      Ik denk dat weinig mensen ervaring hebben met dit merk want het is hier niet echt in de handel geweest.

                      In de auto industrie is het een van de topmerken op het gebied van BOOMCARS !

                      Ik bedoel als je met een enkel 18 hoorngeladen subkast op 1W 1M 108DB produceert ( AB36 700W 8ohm RMS ) vindt ik toch wel erg heftig hoor tegenover de meeste duurdere merken met dubbel 18 frontloaded kasten van 1200 / 1400W 4ohm ) !

                      Comment

                      • MMD
                        • Feb 2005
                        • 53

                        #12
                        Ik had ook interesse in hun kasten, echter toen ik herhaaldelijk kontakt zocht, met CV, met de vraag of ze wat meer specs hadden en hoe ze daar aan kwamen gaven ze niet thuis.
                        Voor ik wou gaan luisteren wou ik eerst wat op papier zien want ik moest een aardig eindje rijden voor ik ergens was waar het te koop stond.
                        Groet André

                        Comment

                        • Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

                          #13
                          ik kan je de psx serie laten horen hoor ! geen probleem en met de prijs worden we het wel eens !

                          Weet niet waar je naar toe wou gaan maar FEEDBACK heeft wel wat demostratieklaar staan.

                          En de huidige importeur heeft inderdaad weinig of geen info over het produkt daar ben ik inmiddels ook achtergekomen.

                          Ben er geweest en ze konden me nieys laten zien of horen en stuurden me naar feedback !

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Wel gek dat de importeur weinig info kan geven. Gelukkig dat Feedback naast de deur is dan.

                            Comment

                            • Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

                              #15
                              dat is ook zo daarom heb ik geen vertrouwen in deze importeur
                              moet wel zeggen dat ze sinds kort de hele import hebben van de benelux mss dat ze nu meer kunnen of doen met het produkt.

                              Maar diegene die de PSX serie willen horen heb ik hier de PSX serie staan ( serie boven de budget lijn !


                              Comment

                              Working...