TSA - setje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Art of Noize
    • Dec 2004
    • 38

    TSA - setje

    Heren, ik heb van 't weekend op een feestje een setje gehoord van Tecno Star Audio, STAR2000 zag ik later op hun site.
    Het was een partijtje van zo'n 100 man en het setje bestond uit 1 sub en twee echt kleine satelietjes, maar het volume en de klank waren van een dermate kwaliteit dat ik het bijna niet kon geloven dat dit echt alles was.
    Heeft iemand dit ook al eens gezien, gehoord?

    Klinkt goed/ hard en toch eenvoudig te transporteren, dat gaat toch richting mijn ideaalbeeld.
    Heeft iemand een idee waar het in nederland te krijgen is?

    groet, Art
    \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Er zijn verschillende merken die zo'n systeem hebben en het heeft steeds meer en meer succes !!
    HK-audio, B-52, JB systems, DAPยจ, enz...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

      #3
      Beste Art,

      STAR2000 van tecno star audio is idd een handig setje voor feestjes en partijen tot zo'n 150 man. Voor grotere feestjes tot zo'n 300 man kun je eventueel handig de set verdubbelen, dan heb je een sub per kant met op een tussenpaaltje 2 topjes gestapeld (dus 1000watt sub en 2x500watt top per kant).
      Anyway het setje wat je gehoord hebt komt bij mij vandaan, dat bandje huurt altijd geluid bij mij.

      Ik ben ook dealer/ importeur van TSA dus als je interesse hebt in een setje voor een demo of zo laat het maar even weten via mail ( info@audiologic.nl ).

      Groet, Michel

      AUDIO LOGIC

      Comment

      • Art of Noize
        • Dec 2004
        • 38

        #4
        @ Sis,
        ik ken de HK en DAP setjes ook en ik kan je melden dat die niet te vergelijken zijn met de TSA set, je hoort gewoon dat er naast het stevige versterkervermogen serieuze speakers gebruikt worden.
        Met name het laag is indrukwekkend, geen superdiepe sub, maar een krachtige bruikbare punch.
        B-52 kende ik nog niet ik zal deze eens opzoeken.

        @ Michel,
        ik mail je voor een afspraak.


        groet, Art
        \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          ken je deze ook ? en al gehoord ?



          Hier worden ook serieuze speakers in gebruikt nl B&C

          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • Art of Noize
            • Dec 2004
            • 38

            #6
            Hoi sis, ik zou ze graag eens vergelijken, want in mijn beleving was de lucas2000 het net niet. Maar het is lastig beoordelen als je de sets niet naast elkaar hebt.
            Als ik puur kijk naar de specs:
            lucas2000: 1200 w sub/ 131db max/ 56 kg
            2 x 400watt tops/ 125db max/ 17kg

            star2000: 1000watt sub/ 133db max/ 36 kg
            2x 500watt tops/ 133 dbmax/ 11 kg
            dan heeft de tsa mijn voorkeur, zeker na mijn luisterervaring van vorig weekend.
            De prijs scheelt elkaar niet veel heb ik intussen begrepen.
            Oja in de star2000 zitten beyma speakers hoorde ik van de dealer.
            In de star zitten standaard beyma's, in de duurdere series zitten beyma's die beyma volgens de specificaties van tsa maakt.

            Ik ga eens kijken of ik iets kan regelen zodat ik de sets kan vergelijken.

            groet, Art
            \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #7
              let ff op, de TSA's die ik heb mogen servicen hebben allemaal een -12dB-weerstand gekregen, en zijn omgebouwd naar RCF, door de toenmalige importeur.

              Comment

              • purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

                #8
                Beste Mac, en met RCF bleven ze ook niet heel hรจ?
                Dat zegt wel weer wat over de lui achter de knoppen..

                Enfin de budget-beyma's die ze bij TSA voorheen gebruikten gebruiken ze eigenlijk niet meer, die series zijn uit de productie gehaald. De huidige series (PX/ M /G) is niets mis mee, dit heeft wel zijn weerslag gehad op het prijskaartje, maar ik kan je verzekeren dat de prijzen voor de geboden kwaliteit nog erg scherp zijn.

                Groet, Michel
                ps Gerard : je zult het wel weer niet met me eens zijn en roepen dat Meyer toch meer kwaliteit biedt, maar ja daar hangt dan ook een stevig prijskaartje aan en is bovendien off-topic

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  dat laatste doe ik niet, omdat ik geen reclamebureau heb. Wordt er iedere keer door derden met de haren bijgeleept, maar niet door mij.
                  Ik constateer dat de TSA problemen heeft, met vooral de sub-kasten. Vandaar dat we de systemen gedimt hebben, met 12 a 20 dB. met RCF ook niet fantasties, maar betere dan met de originelen. Vandaar dat de Vorige Importeur nu een nieuw merk promoot.

                  ( en is op zoek naar een Volgende ???)

                  Comment

                  • purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

                    #10
                    Hoi Mac,
                    nogmaals de problemen waar jij het over hebt behoren tot het verleden. Helaas zijn er nogal wat sets samengesteld uit luidsprekerkasten van de "oudere" series, met name de sub met de 4 gaten erin de dualbandpass, van MDF (vooral voor installatiewerk) is niet helemaal berekend op zijn taak. Dit doet de naam van tecno star audio geen goed vandaar dat ze deze series ook uit het leveringsprogramma hebben gesloopt.
                    Verder is er nog eens een probleem geweest met de 2 x 18" TSG218 van 2400watt, wat te wijten was aan een fout van Beyma wat Beyma ook toegegeven heeft en wat uiteraard ook kosteloos verholpen werd.
                    Ik kan je verzekeren dat je ondanks je negatieve ervaringen toch verrast zult zijn als je de nieuwe series hoort. En ook zeker qua levensduur is er wel een en ander veranderd, anders was ik ook niet met het merk aan de slag gegaan.
                    Maar ja er is nog wel een en ander te doen om TSA weer op de kaart te zetten, maar dat houdt het leuk.

                    Trouwens mocht je zin en tijd hebben: ergens in maart duiken we met een TSA set het theater in (theater aan de parade in Den Bosch) mocht je zin hebben om het eens op je gemak te beluisteren ben je natuurlijk welkom.
                    De set die er dan staat is 4 x G18s sub en 4 x PX2612s top, samen goed voor 7,4 kW, maar toch compact.

                    groet, Michel

                    Comment

                    • Art of Noize
                      • Dec 2004
                      • 38

                      #11
                      Hoi Michel,
                      Die set die jij noemt wil ik idd wel eens horen, welke datum is dat precies?
                      Die set die jij noemt werkt toch met de grotere broer van de sub die bij de STAR2000 zit of heb ik het mis?

                      Groet Art
                      \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        http://www.sampletemple.com/sampletemple.html is de oude importeur

                        ff bellen met RuudJan, hoor je meer.

                        Comment

                        • dnleventssteven
                          • Apr 2005
                          • 4

                          #13
                          hoi michael,

                          Goed setje he Star2000

                          Heb je ook al probleemen met TSG218 gehad.

                          Groeten Steven

                          Comment

                          • wallie
                            • Dec 2004
                            • 51

                            #14
                            Ik verbaas me erover..

                            kan iemand me vertellen hoe die troep werkt? zo'n klein kastje kan toch nooit
                            gelijk zijn aan een grotere speakerkast?? in mijn beleveing klinkt kleiner kastje en toch
                            goed hard geluid heel raar 8-)
                            ~~
                            Ewald

                            "...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

                            Comment

                            • dnleventssteven
                              • Apr 2005
                              • 4

                              #15
                              Simpel,DB gehalte licht hoger en die kastjes werken als halve hore.
                              Hoe meer kasten hoe beter dat is zeer zeker je krijgt dan een harmonise koppeling he.

                              Waarom de kastjes zo goed spelen, een goede tjoenig van de kast en een goede amp.

                              Comment

                              Working...