QSC of Labgruppen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bj
    • Jun 2003
    • 67

    QSC of Labgruppen

    Bij die oude onderwerpen kijkt men vaak toch niet meer, dus stel maar een nieuwe vraag.
    Wat kan ik het beste kiezen op de subs. QSC PL 4.0 of een Labgruppen FP3400? Het antwoord graag onderbouwen. Op de toppen doe ik de Powerlight 2 serie, de PL236.

    Bart-Jan
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    labgruppen heb ik zelf niet veel ervaring mee, maar wel al positiefs van gehoord. QSC's vind ik te plat klinken voor subs, voor subs gebruik ik van QSC nog altijd de MX3000's, heb al een boel andere QSC's hierop gehoord, en vielen allemaal zwaar terug bij de zware pieken, waardoor laag stukken platter klonk dan met MX3000's.
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      tjah tjah welke subs heb je, dat kan ons misschien helpen bij een juiste keuze...

      maar zowel de qsc als de labgruppen zijn beide zeer goed...
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • dj bj
        • Jun 2003
        • 67

        #4
        De RX118 van EV. Heb je die PL 4.0 ook gehoord van QSC? Er zijn namelijk nogal wat verschillende modellen op de markt.

        Comment

        • Michel van de Beek
          • Oct 2000
          • 283

          #5
          Zowel Lab als QSC zijn prima versterkers. Maar je moet horen wat de combinatie speaker - amp doet, dat is belangrijk.

          Dus het beste wat je kan doen is kijken of je bij je vaste/plaatselijke leverancier een test kan regelen zodat je kan horen wat de amp op jou set doet. De ene amp doet het nu eenmaal beter op speaker A dan speaker B. Laatst nog eens wat amps aan het vergelijken geweest, erg verhelderend.
          Groeten,
          Michel

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            R.E.M. heeft een tournes met EAW KF760 line -arrays gedaan met QSC gepowerd, dat zegt toch iets over de kwaliteit van de eindtrappen denk ik !!


            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Bor
              • Jan 2003
              • 50

              #7
              Lab's zou ik zeggen.

              qua serice en onderhoud hebben de Lab's een voorsprong denk ik! Maar misschien hebben andere mensen weer andere ervaringen!

              Het blijft in dat opzicht een gok, als je pech hebt met een Amp.....
              Rob Kuenen

              Comment

              • flurk
                • May 2003
                • 409

                #8
                Beter gewoon de P1202 met sub module.Ben je zeker dat het goed klinkt!

                Comment

                • arie
                  • Feb 2003
                  • 550

                  #9
                  beide zijn zeer goede eindtrappen, is denk ik meer een kwestie van smaak en gevoel wat je bij de ene eindtrap misschien meer hebt als bij de andere.groeten Arie

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Bor

                    Lab's zou ik zeggen.

                    qua serice en onderhoud hebben de Lab's een voorsprong denk ik! Maar misschien hebben andere mensen weer andere ervaringen!

                    Het blijft in dat opzicht een gok, als je pech hebt met een Amp.....
                    Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van Lab-gruppen, zoals je zegt moet je wel geluk hebben met een amp.
                    Ik heb een Lab-gruppen zien sneuvelen in de opname studio waar ik werk, dit lag een beetje zwaar op mijn maag want dit verwacht je niet [V]
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • dj bj
                      • Jun 2003
                      • 67

                      #11
                      Ik heb niet zulke hele goede verhalen gehoord over de P1202, dus die wordt het zeker niet. Wil ik in de toekomst nog een x wat anders, dan zit ik tenminste niet met zo'n module van de 1202. Labgruppen blijft wel te gebruiken

                      Comment

                      • pro`d`user
                        • Jun 2002
                        • 534

                        #12
                        Ik zou gaan kijken naar Electrovoice P2000 of P3000, heb ik al vele
                        malen zeer goed werk zien leveren in combinatie met Rx-118.
                        Lekker veel power en in combinatie met een processor van Ev erbij klinkt het naar mijn
                        mening heel goed.

                        Ik heb Ev Rx-118 een keer gehoord in combinatie met QSC (was volgens mij een redelijke budget serie overigens) en dat was inderdaad beduidend minder dan de eerder genoemde P-serie van Electrovoice.
                        Ik heb nog nooit Labgruppen in combinatie met deze Rx-subjes gehoord.

                        Zou gewoon is bij de dealers gaan vragen of het mogelijk is om deze versterkers in combinatie is te mogen beluisteren. Volgens mij is er geen enkele dealer die Lab QSC en EV heeft dus je zal denk ik bij meerdere dealers moeten informeren of het mogelijk zou zijn om de versterkers voor een dagje mee te krijgen om ze te vergelijken.
                        Post je hier nog wel je bevindingen als je dat gaat doen?
                        Barry K.
                        Wij werken met EV ole ole
                        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

                        Comment

                        • dj bj
                          • Jun 2003
                          • 67

                          #13
                          Het nadeel van de CP3000 vind ik dat deze op 2 ohm te weinig power geeft. Het geeft dan 1600 watt per kanaal. De Lab of de Qsc heeft dan net iets meer bij 2 ohm en daarom ben ik aan het kijken naar deze 2 versterkers. Ik zal mijn bevindingen weergeven.,

                          Comment

                          • pro`d`user
                            • Jun 2002
                            • 534

                            #14
                            1800 watt bij 2Ohm per kanaal. Electrovoice P3000.
                            Barry K.
                            Wij werken met EV ole ole
                            In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

                            Comment

                            • dj bj
                              • Jun 2003
                              • 67

                              #15
                              Ja dan heb ik weer zo'n zware kast. Leek mij wel eens een keer heerlijk om een lichte case in handen te hebben

                              Comment

                              Working...