Vervangen drummics

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

    Vervangen drummics

    Tot nu toe gebruikte ik altijd de C418 clipjes van AKG voor de toms/snare. Deze zaten nl in de AKG drumkit. Nu ga ik deze vervangen, hoogstwaarschijnlijk door e604 (toms) sm57 (snare). Maar bij het rondneuzen links en rechts ben ik ook de pg56 van shure tegengekomen. Nu is mijn vraag of die pg56 wat is en/of er hier mensen zijn die er ervaringen mee hebben.
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    #2
    Misschien (iets heel anders) kun je een Kijken voor AV Jefe.
    Gebruiken we zelf ook al 3jaartjes, en nog nooit problemen mee gehad.
    Is te vergelijken met de Sennheisser drum Mics, maar een stuk goedkoper!
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      niet doen, die akg's klinken beter. (vind ik, ondanks extra overspraak)
      Alhoewel die sennheisers wel weer veel meer roadproof zijn, dus voor losse verhuur wat betrouwbarder..

      Comment

      • mertens
        • Mar 2001
        • 53

        #4
        die pg serie is voor het geld niet gek, maar als je toch een invertering doet voor de aankomende 3 jaar. zou ik toch voor je eerste keuze gaan. de snare alleen even vervangen door een Beta 56.

        Comment

        • Beldog
          • May 2004
          • 140

          #5
          @ ************** ; Ik ben niet ontevreden over de klank van de c418, het is alleen maar dat ze zo fragiel zijn, laatst is er eentje gesneuveld op het "slagveld" van een drummer. Dat is eigenlijk de hoofdreden.

          Comment

          • Rieske
            • Aug 2002
            • 544

            #6
            AV Jeffe zou ik links laten liggen. Ik heb ze pas gehoord en was niet onder de indruk. Ze zijn volgens ook totaal niet vergelijkbaar met welk A-merk dan ook. Voor wat extra euro's heb je dus Sennheiser of AKG (met een hogere inruilwaarde). De 604's zijn inderdaad erg roadproof en klinken gewoon goed; daar is geen discussie over mogelijk. De PG serie is ook wel lekker maar zijn te rondom gevoelig en pikken dus teveel op. Dan moet je al erg snel gaan "gaten". Een Beta 56 vind ik persoonlijk niet voor alle snare's geschikt terwijl je met een SM 57 meestal sneller een goede sound krijgt. Wat je keuze ook wordt; succes d'ermee !
            Life is what you make it

            Comment

            • lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

              #7
              Audix heeft een paar heel goede drum-mics.
              D2: Snare+toms
              D4: Floor
              i5: Snare

              Comment

              • Beldog
                • May 2004
                • 140

                #8
                @ Lifesound : Een kennis van mij werkt zowel in de studio als op podia met Audix. Die is daar erg tevreden over, maar deze zijn toch nog gevoelig duurder dan e604 of sm57.

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Gisteren voor het eerst met de nieuwe snare mic van Sennheiser de E903 gewerkt. Perfect hoor! Zeker aan te bevelen voor dat geld (ca. 175 euro)
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    heb je ook de rolls-royce van de snare-mic's (sm57) voor...
                    hoe zit het met de overspraak van vooral de hi-hat op die sennheiser?

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      citaat:Geplaatst door **************

                      heb je ook de rolls-royce van de snare-mic's (sm57) voor...
                      hoe zit het met de overspraak van vooral de hi-hat op die sennheiser?
                      Beetje late reactie:
                      Overspraak is zeker niet slechter dan de 57. Gebruikte ik trouwens eerst ook. Vind vooral de attack van de sennheiser beter.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

                        #12
                        spijtgi dat de C414 zo veel geld kost, anders met 3 stevige mic's heb je het beste van het beste

                        Comment

                        • Beldog
                          • May 2004
                          • 140

                          #13
                          Ik heb de e604 aangeschaft, ben er wel erg tevreden over. Goed klank en enorm gebruiksgemak.
                          Toch bedankt voor jullie reacties.

                          Comment

                          • MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

                            #14
                            Hoe gebruiken jullie de 418's live trouwens. Ik weet dat je setjes met zon mini mixer hebt. Prikken jullie dan een stereo lijntje vanaf die mixer in stereo of prikken jullie alle mics los (en hoe, met die mini jacks)
                            Drummer en techniek freak.
                            _____________________________________________

                            Comment

                            • Bartje
                              • Jun 2005
                              • 95

                              #15
                              In plaats van de 604's zijn de 904's ook een goede optie.. deze klinken iets "rustiger" en zijn erg stevig (lees Roadproof).
                              Heb deze gekozen voor mijn drumsetje na lang dubben tussen een aantal andere opties. Samen met een 52, 91, 57/57Beta, akg c430's en akg c3000.
                              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

                              Comment

                              Working...