L-acoustic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    L-acoustic

    Afgelopen vrijdag op een klusje met L-Acoustic gewerkt. Kwam van het bedrijf waar mede-forummer Ronald Dirkmaat werkt. Ik ben altijd al te spreken geweest over dit spul, maar ik had het al een tijdje niet gehoord. Maar afgelopen vrijdag wist ik gewoon niet wat ik meemaakte, zo strak en transparant. En dat terwijl ik EAW gewend ben. Heeft iemand anders weleens met dit merk gewerkt?
    Er is me verteld dat dit waarschijnlijk komt omdat ik dus voortdurend met EAW (en RH) op pad ben, dat dit weer een 'nieuwe sound' voor me is (weer eens iets anders), en dat het daarom zo'n bijzondere ervaring was. Iemand wel eens meegemaakt?

    Groetjes!

    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>
  • ricardo
    • Oct 2007
    • 24

    #2
    Originally posted by Daan Hoffmans
    Afgelopen vrijdag op een klusje met L-Acoustic gewerkt. Kwam van het bedrijf waar mede-forummer Ronald Dirkmaat werkt. Ik ben altijd al te spreken geweest over dit spul, maar ik had het al een tijdje niet gehoord. Maar afgelopen vrijdag wist ik gewoon niet wat ik meemaakte, zo strak en transparant. En dat terwijl ik EAW gewend ben. Heeft iemand anders weleens met dit merk gewerkt?
    Er is me verteld dat dit waarschijnlijk komt omdat ik dus voortdurend met EAW (en RH) op pad ben, dat dit weer een 'nieuwe sound' voor me is (weer eens iets anders), en dat het daarom zo'n bijzondere ervaring was. Iemand wel eens meegemaakt?

    Groetjes!

    Jep ik ben ook EAW gewend, tot ik in de HMH de Vdosc van L acoustics hoorde.. dit klonk wel heftig maarja dat mag dan ook wel als je 32 tops per kant heb en 12 sb118..

    Comment

    • Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

      #3
      is idd een fijne set om op te werken . Het enigste waar ik vaak in het begin in stink is dat ik niet echt door hoef te drukken op de mengtafel daar het een line array is.
      Mits goed ingeregeld en ingehangen kom je een stuk verder dan met een conventionele pa dus ben je op dat moment meer bezig met hoe het klinkt is altijd effe wennen zeg maar.
      Wat ik wel jammer vind is dat line arrays te vaak in veel te kleine zalen worden gebruikt wat meer problemen veroorzaakt dan dat ze oplossen.
      (zie topic mike manders) maar goed als een bedrijf een investering van hier tot tokio heeft gedaan in een line array dan moet het ook de deur uitzijn wil het zijn geld opbrengen

      Comment

      • Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

        #4
        Gheghe,

        dit is wel een heel oude koe...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

        Comment

        • dabassman
          • May 2003
          • 172

          #5
          Originally posted by ricardo
          Jep ik ben ook EAW gewend, tot ik in de HMH de Vdosc van L acoustics hoorde.. dit klonk wel heftig maarja dat mag dan ook wel als je 32 tops per kant heb en 12 sb118..
          Vraag ik me toch af welke toppen dat waren dan. Want zover ik weet mag je van geen enkele l'acoustic top er 32 onder elkaar hangen. V-dosc maximaal 16, kudo maximaal 21 en dv-dosc geloof ik maximaal 24.

          Ik heb de afgelopen 2 jaar eigenlijk alleen met l'acoustics gewerkt en idd het is een supermerk. Zowal om te bouwen als om te horen
          Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

          Comment

          • Robert H
            • Jan 2006
            • 378

            #6
            Originally posted by Daan Hoffmans
            Gheghe,

            dit is wel een heel oude koe...
            Tja, het mooie 2001...

            Jammer dat dit forum nog geen 50 jaar bestaat. Dat zou grappige bumps van topics opleveren:

            "Gisteren was ik voor een bandje aan het werk in het Noord-Hollandse Blokker. Die jongens kwamen notabene helemaal uit Liverpool. Ze speelden leuke muziek en hadden veel succes bij de dames. En sjongejonge, wat gaan die Voxen toch hard.

            Zijn er hier toevallig nog meer mensen die ervaring met Vox hebben?"


            Beetje ontopic: Wie zei dat ze onder elkaar moeten?





            Neemt niet weg dat ik zo'n setje nog niet in de HMH zie hangen...
            Last edited by Robert H; 02-02-08, 12:12.

            Comment

            • ricardo
              • Oct 2007
              • 24

              #7
              Originally posted by dabassman
              Vraag ik me toch af welke toppen dat waren dan. Want zover ik weet mag je van geen enkele l'acoustic top er 32 onder elkaar hangen. V-dosc maximaal 16, kudo maximaal 21 en dv-dosc geloof ik maximaal 24.

              Ik heb de afgelopen 2 jaar eigenlijk alleen met l'acoustics gewerkt en idd het is een supermerk. Zowal om te bouwen als om te horen
              oke, daar weet ik niks van maar ik heb nog even gekeken voor je dit waren de dv dosc toppen.

              ik zag op een van de cases een logo van purplegroup staan misschien kan je anders hun een belletje geven en vragen wat ze er hadden geplaats ofzo.

              ik kan je zelf helaas niet meer verder helpen.

              Comment

              • noot
                • Nov 2005
                • 37

                #8
                @ Robert H
                De op de foto's te zien zijnde manier van vliegen heeft een speciale reden ( heeft David Rat bedacht en kun je via de zoekfunctie vast wel terug vinden op dit forum). Dus als dit bandje in de HMH zou spelen dan zou het daar ook zo hangen.

                @ ricardo
                ach purple.....

                Comment

                Working...