AUDAC audio systeem horeca

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jenspeeters
    • Mar 2017
    • 1

    AUDAC audio systeem horeca

    Hallo iedereen

    Mijn ouders beginnen binnenkort een restaurant in België. Het pand omvat een 110 vierkante meter bij benadering. Nu was mijn vraag aan jullie, of iemand al ervaring heeft met de full-range luidsprekers van AUDAC. Zelf ben ik een volkomen leek in dit vakgebied, dus ik ben benieuwd naar jullie meningen. Elke feedback is welkom! Alvast bedankt.

    The PX115 delivers a clear and natural sound with an RMS power of 300Watt and a maximum power of 600 Watt. With a frequency range from 45 Hz up to 20Khz
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

    #2
    Originally posted by Jenspeeters
    Hallo iedereen

    Mijn ouders beginnen binnenkort een restaurant in België. Het pand omvat een 110 vierkante meter bij benadering. Nu was mijn vraag aan jullie, of iemand al ervaring heeft met de full-range luidsprekers van AUDAC. Zelf ben ik een volkomen leek in dit vakgebied, dus ik ben benieuwd naar jullie meningen. Elke feedback is welkom! Alvast bedankt.

    http://audac.eu/products/d/px115mk2-...speaker-15inch
    Dag Jens,

    geen ervaring met Audac topkasten, maar toch even een reactie:
    je haalt een 15" top aan, dat lijkt me niet erg geschikt voor jouw doel. Je spreekt over een restaurant, dan doe ik de aanname dat je op zoek bent naar een rustig geluidsbeeld op niet al te hoog volume, klopt dat? Zo ja: dan is het aan te raden om meerdere kleinere speakertjes door de ruimte verspreid te plaatsen. Denk eerder aan 8" of 10". Mis je dan toch laag, dan evt een lief basje bijplaatsen.

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Originally posted by Fridge
      Dag Jens,

      geen ervaring met Audac topkasten, maar toch even een reactie:
      je haalt een 15" top aan, dat lijkt me niet erg geschikt voor jouw doel. Je spreekt over een restaurant, dan doe ik de aanname dat je op zoek bent naar een rustig geluidsbeeld op niet al te hoog volume, klopt dat? Zo ja: dan is het aan te raden om meerdere kleinere speakertjes door de ruimte verspreid te plaatsen. Denk eerder aan 8" of 10". Mis je dan toch laag, dan evt een lief basje bijplaatsen.
      Dan vind ik 8"/10" toch al aan de grote kant...

      Zou zelf voor de bekende Electro Voice eitjes (Evid) gaan (met eventueel een subje erbij).

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Brooklyn-Audio Coax6, aangevuld met het nieuw uit te komen 12" subje.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

          #5
          Voor zulke doeleinden zou ik ook meerdere kleinere kastjes plaatsen. Die Coax 6 zijn hier uitermate geschikt voor. Zo heb je onmiddellijk topkwaliteit en kan je - wanneer het "gezellig" wordt - toc ook lui wanneer het eens moet. Wel in combinatie met een subje erbij dan.
          Last edited by Tofke78; 28-03-17, 15:45.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Ik sluit me aan bij vorige schrijvers. Klein en compact lijkt mij voor een restaurant een must.
            Naast genoemde 6" van BA, heeft LSS ook nog een 4" speaker met enorm goed kwaliteiten en in iedere
            kleur leverbaar.


            Neem hiernaast ook de akoestiek van de gelegenheid eens onder de loupe.
            Ik kom wel eens in gelegenheden waar ik het gesprek van 6 tafels verder
            woordelijk kan verstaan. Hier en daar een akoestische demping en bijvoorbeeld
            isolatie van de onderzijde van tafels doet wonderen.

            Suc6.

            Laat je de uiteindelijke keuze nog eens horen en geef dan ook de naam en plaats
            door s.v.p. Tijdens het luisteren een heerlijke maaltijd (of in omgekeerde volgorde)
            is altijd leuk
            .
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            Working...