Eagles met Clair in Zig***ome???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    Eagles met Clair in Zig***ome???

    Ondanks het verbod op fotograferen, liep mijn Facebooktijdlijn gisteravond al snel vol met foto's vanuit de Ziggo-dome. Tot mijn verbazing ontbraken de bekende torenhoge bananen die je doorgaans tegenkomt op deze locatie. The Eagles lijken, afgezien van eerdergenoemd fotoverbod, ook vrij conservatief op het gebied van (de looks van) hun PA.

    Ik kan me niet herinneren dat er al eerder een Clair-set (neem aan dat dit het is) in de Ziggo-dome heeft gehangen, heel apart gezicht!




    EDIT: Wat is dit in ***snaam opeens? Het forum censureert een bepaalde drie-lettercombinatie, dat is toch ***verde***ver niet te geloven? Heb maar effe een streepje toegevoegd aan Ziggo-dome, hoewel het ding niet zo heet... (anders werd het Zig***ome)
    Last edited by Robert H; 23-05-14, 10:46.
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    Niks mis mee toch? volgens mij hangt er clair R4
    zijn wel meer bands die niet me de hype van bananenboksen meegaan
    ACDC tourt ook een een berg conventioneel X-array waar je U tegen zegt
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • Robert H
      • Jan 2006
      • 378

      #3
      Nu ken ik dit spul verder niet en heb ik ook geen idee hoeveel geluidsdruk ik me moet voorstellen bij een show van deze mannen, maarreh.... hangt er niet een beetje weinig?

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        [QUOTE=Robert H;608022]Nu ken ik dit spul verder niet en heb ik ook geen idee hoeveel geluidsdruk ik me moet voorstellen bij een show van deze mannen, maarreh.... hangt er niet een beetje weinig?[/QUOTE

        een formule 1 raceauto is ook maar een klein auto'tje qua afmetingen, maar is toch superieur! Ik bedoel maar..
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          allereerst bestaat er een wereld aan muziekliefhebbers die naar muziek luistert. Als je dat doet? Dan kan de muziek gewoon op 85 dBA. Ten tweede, kwaliteit <> kwantiteit. Je kan met ongelofelijk kleine kastjes werken tegenwoordig als het over muziek gaat.

          Maar het is "veiliger" marges mee te nemen. En de meeste bedrijven hebben nu eenmaal geen aparte sets voor elke toepassing. Dus meestal kies je voor de set die te groot is voor de toepassing. Als het eenmaal arena's worden dan is dat niet meer het geval. Dan zijn de systemen scalable. En sjouw je niet meer met dood gewicht.

          Op het niveau "tour met de eagles" waar kaartjes zo 100euro kosten. En het publiek gewend is thuis op vette stereo installaties naar remastered CD's of zelfs LP's te luisteren.... Dan kun je er van uit gaan dat de show ondergeschikt is aan het geluid. Dit zijn de tours waar van te leren valt. En waar betrouwbare geteste techniek langer blijft draaien dan de hipste systemen.

          Ik hoop dat er binnenkort ergens een intervieuw te vinden is. Sound on sound oid.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Wat ik zie hangen is echt niet zo weinig...
            Zo enorm groot is de Ziggo dome nou ook weer niet en overal hangen nog fills en delay stacks dus bij elkaar is het nog altijd een indrukwekkende stapel hout.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • JosV
              • Jan 2012
              • 21

              #7
              Ik heb onder andere i3 en iDL gespot, en een berg BT-218 subs.

              Comment

              • Robert H
                • Jan 2006
                • 378

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Wat ik zie hangen is echt niet zo weinig...
                Zo enorm groot is de Ziggo dome nou ook weer niet en overal hangen nog fills en delay stacks dus bij elkaar is het nog altijd een indrukwekkende stapel hout.
                Ik ga er ook blind vanuit dat het genoeg was hoor, zeker gezien de aard van de show. Toch keek ik raar op van zo'n side-hang van slechts twee kasten onder elkaar. Bij de meeste acts die daar staan, hangt toch al gauw een sliert van 8 á 10 dv-DOSC (of soortgelijke) kastjes op die plek. En vlak ernaast nóg een keer hetzelfde...

                Comment

                • rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

                  #9
                  dv-dosc? Das niet zo'n groot kastje. Meestal was het v-dosc met dv-dosc als frontfill eronder....

                  Maar dat terzijde.

                  Comment

                  Working...