J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 5 1 2 3 4 5 Laatste

Ingeschreven
    May 2010

Standaard Contra banaan?

(tnx to DT)

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Standaard

wat mij het meest voor de hand liggende lijkt dat de onderste kastjes een balkon aanstralen naast de bühne
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Ingeschreven
    Jun 2012

Standaard

das wel heel vreemd NESS... kan alleen maar bedenken dat de tech aan de paddows heeft gezeten en de laatste kastjes verkeerd om heeft geplaatst....???? Wel leuk...raad je plaatje....ben wel zeeer benieuwd naar de reden...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Moderne kunst?

Standaard

Kwam deze foto ook al ergens tegen inderdaad, zelden zo'n bizarre setup gezien. Ik heb de rest van de foto's ook gezien (kan het even niet weer vinden). Het gaat om een groot podium met daarop vier (!) concertvleugels en een mallet-band. Daarachter staat een groot koor op prakken. Men vermoedt in de reacties op die foto's dat die onderste 2 of 3 kastjes worden gebruikt als een vorm van monitoring voor het koor. De overbodige kast(en) zullen er tussen geknoopt zijn om er een nette hang van te maken. Hoewel, net... Het publiek zit wel tegen een paar Speakons aan te kijken natuurlijk.

Eerlijk gezegd denk ik dat het in zo'n situatie ook nog wel werkt ook, het scheelt in ieder geval sidefills inhangen, of floortjes neerleggen. Ik heb geen idee van de horizontale spreiding van die EAW's, maar het zal gauw richting de 100 á 120 graden gaan, daar pak je dus snel dat hele podium mee. In een R&R-situatie is dit natuurlijk compleet onbruikbaar, maar voor deze toepassing, met relatief laag podiumvolume, kan ik me voorstellen dat het prima te doen is.

Neemt niet weg dat het een bizarre constructie is, hahahaha!
    Laatst gewijzigd door Robert H; 31-12-13 om 10:06.

Standaard

Bose Direct/Reflecting®-luidsprekersysteem

Het meeste geluid dat u hoort bij een liveconcert, is geluid dat wordt gereflecteerd door de muren, het plafond en de vloer. Slechts een klein percentage van het geluid bereikt u rechtstreeks. Deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid is nu net waardoor livemuziek daadwerkelijk live klinkt. Bij conventionele luidsprekers wordt vrijwel al het geluid rechtstreeks de kamer in gestuurd. De ruimtelijkheid van een liveconcert gaat zo echter verloren.
    Dankzij de technologie in Direct/Reflecting®-luidsprekers kan deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid worden geproduceerd. Zo ervaart u in uw eigen huis de energie, de impact en de emoties van een liveconcert.
    Anne Homan

Standaard

Als het inderdaad is om het podium van geluid te voorzien vind ik het eigenlijk wel briljant gevonden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AH Bekijk Posts
    Bose Direct/Reflecting®-luidsprekersysteem

Het meeste geluid dat u hoort bij een liveconcert, is geluid dat wordt gereflecteerd door de muren, het plafond en de vloer. Slechts een klein percentage van het geluid bereikt u rechtstreeks. Deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid is nu net waardoor livemuziek daadwerkelijk live klinkt. Bij conventionele luidsprekers wordt vrijwel al het geluid rechtstreeks de kamer in gestuurd. De ruimtelijkheid van een liveconcert gaat zo echter verloren.
    Dankzij de technologie in Direct/Reflecting®-luidsprekers kan deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid worden geproduceerd. Zo ervaart u in uw eigen huis de energie, de impact en de emoties van een liveconcert.

hahahahahahahaha hou op ik val bijna van me stoel :-) zo zo restreeks uit de bose broshure kunnen komen
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Ingeschreven
    Nov 2010

Standaard

hier zijn nog een paar foto's,

Fijne jaarwisseling!
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Drie mogelijke redenen
    - om de takel met 1 lijn in balans te laten hangen-dwz voor het tegenwicht of evenwicht,
    - om een soort van beamsteering te krijgen om lage frequenties uit te doven zoals bij de CardSub
    - om een natuurlijke echo te creëeren .

1 valt af, wegens 2 takels en meer stuurlijnen voor de zwaartekracht
    3 lijkt me ook niet logisch
    Blijft 2 over, ze willen een bepaald frequentiegebied uitcancelen. ( ingebouwde pleonasme of tautologie?)

Wel weer lekker CreaBea , dat wel

Forum Rechten