Contra banaan?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    Contra banaan?



    (tnx to DT)

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    wat mij het meest voor de hand liggende lijkt dat de onderste kastjes een balkon aanstralen naast de bühne
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      das wel heel vreemd NESS... kan alleen maar bedenken dat de tech aan de paddows heeft gezeten en de laatste kastjes verkeerd om heeft geplaatst....???? Wel leuk...raad je plaatje....ben wel zeeer benieuwd naar de reden...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Moderne kunst?

        Comment

        • Robert H
          • Jan 2006
          • 378

          #5
          Kwam deze foto ook al ergens tegen inderdaad, zelden zo'n bizarre setup gezien. Ik heb de rest van de foto's ook gezien (kan het even niet weer vinden). Het gaat om een groot podium met daarop vier (!) concertvleugels en een mallet-band. Daarachter staat een groot koor op prakken. Men vermoedt in de reacties op die foto's dat die onderste 2 of 3 kastjes worden gebruikt als een vorm van monitoring voor het koor. De overbodige kast(en) zullen er tussen geknoopt zijn om er een nette hang van te maken. Hoewel, net... Het publiek zit wel tegen een paar Speakons aan te kijken natuurlijk.

          Eerlijk gezegd denk ik dat het in zo'n situatie ook nog wel werkt ook, het scheelt in ieder geval sidefills inhangen, of floortjes neerleggen. Ik heb geen idee van de horizontale spreiding van die EAW's, maar het zal gauw richting de 100 á 120 graden gaan, daar pak je dus snel dat hele podium mee. In een R&R-situatie is dit natuurlijk compleet onbruikbaar, maar voor deze toepassing, met relatief laag podiumvolume, kan ik me voorstellen dat het prima te doen is.

          Neemt niet weg dat het een bizarre constructie is, hahahaha!
          Last edited by Robert H; 31-12-13, 10:06.

          Comment

          • AH
            • Apr 2004
            • 248

            #6
            Bose Direct/Reflecting®-luidsprekersysteem

            Het meeste geluid dat u hoort bij een liveconcert, is geluid dat wordt gereflecteerd door de muren, het plafond en de vloer. Slechts een klein percentage van het geluid bereikt u rechtstreeks. Deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid is nu net waardoor livemuziek daadwerkelijk live klinkt. Bij conventionele luidsprekers wordt vrijwel al het geluid rechtstreeks de kamer in gestuurd. De ruimtelijkheid van een liveconcert gaat zo echter verloren.
            Dankzij de technologie in Direct/Reflecting®-luidsprekers kan deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid worden geproduceerd. Zo ervaart u in uw eigen huis de energie, de impact en de emoties van een liveconcert.
            Anne Homan

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Als het inderdaad is om het podium van geluid te voorzien vind ik het eigenlijk wel briljant gevonden.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                Originally posted by AH
                Bose Direct/Reflecting®-luidsprekersysteem


                Het meeste geluid dat u hoort bij een liveconcert, is geluid dat wordt gereflecteerd door de muren, het plafond en de vloer. Slechts een klein percentage van het geluid bereikt u rechtstreeks. Deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid is nu net waardoor livemuziek daadwerkelijk live klinkt. Bij conventionele luidsprekers wordt vrijwel al het geluid rechtstreeks de kamer in gestuurd. De ruimtelijkheid van een liveconcert gaat zo echter verloren.
                Dankzij de technologie in Direct/Reflecting®-luidsprekers kan deze combinatie van gereflecteerd en rechtstreeks geluid worden geproduceerd. Zo ervaart u in uw eigen huis de energie, de impact en de emoties van een liveconcert.

                hahahahahahahaha hou op ik val bijna van me stoel :-) zo zo restreeks uit de bose broshure kunnen komen
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

                  #9
                  hier zijn nog een paar foto's,







                  Fijne jaarwisseling!
                  Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Drie mogelijke redenen
                    - om de takel met 1 lijn in balans te laten hangen-dwz voor het tegenwicht of evenwicht,
                    - om een soort van beamsteering te krijgen om lage frequenties uit te doven zoals bij de CardSub
                    - om een natuurlijke echo te creëeren .

                    1 valt af, wegens 2 takels en meer stuurlijnen voor de zwaartekracht
                    3 lijkt me ook niet logisch
                    Blijft 2 over, ze willen een bepaald frequentiegebied uitcancelen. ( ingebouwde pleonasme of tautologie?)

                    Wel weer lekker CreaBea , dat wel

                    Comment

                    • RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

                      #11
                      Hangende sidefill?
                      Heerlijk die stilte

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Ik kwam het dingetje tegen op facebook van de week. Sommigen zeggen dat het tegengewicht is, maar voor dat geld koop je toch een takel... Ziet er wel uit alsof de onderste 4 kasten ook bekabeld zijn, dus waar dit voor is snap ik niet zo goed. Wel een creatief idee


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          #13
                          Met de foto's uit Tilburg erbij, die had ik overigens nog niet gezien,
                          is het idd duidelijk dat de onderste kastjes als stagemonitor
                          worden gebruikt.
                          Het lijkt mij overigens dat alleen de onderste 2 bekabeld zijn
                          en de 2 erboven niet?

                          Terecht werd al opgemerkt dat het publiek dan wel naar de
                          bekabeling zit te kijken.
                          Een rok of fries is dan wl op z'n plek?

                          Ik blijf het wel geniaal vinden eigenlijk.......
                          grtz

                          Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          • bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

                            #14
                            Met de foto's uit Tilburg erbij, die had ik overigens nog niet gezien,
                            is het idd duidelijk dat de onderste kastjes als stagemonitor
                            worden gebruikt.
                            Lijkt mij dan toch, dat er in het gebied dat die onderste kasten bestrijken geen muzikant te bekennen zal zijn...
                            Iemand die topkastjes achter op het podium al opgevallen ??
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                            Comment

                            • Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

                              #15
                              Originally posted by MacGyverSounds
                              Drie mogelijke redenen
                              - om de takel met 1 lijn in balans te laten hangen-dwz voor het tegenwicht of evenwicht,
                              - om een soort van beamsteering te krijgen om lage frequenties uit te doven zoals bij de CardSub
                              - om een natuurlijke echo te creëeren .

                              1 valt af, wegens 2 takels en meer stuurlijnen voor de zwaartekracht
                              3 lijkt me ook niet logisch
                              Blijft 2 over, ze willen een bepaald frequentiegebied uitcancelen. ( ingebouwde pleonasme of tautologie?)

                              Wel weer lekker CreaBea , dat wel
                              Ik gok (mede) op 1. Trek maar 'ns 'n lijntje van de takels rechtdoor. Zit je toch (ongeveer) in het midden van de banaan en dus (waarschijnlijk) ook op het zwaartepunt.

                              Overigens zijn de onderste 3 kastjes aangesloten...

                              Comment

                              Working...