Klein Festival

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    Klein Festival

    Overlaatst nog eens een klein lokaal festival gedraaid (+- 2500 personen)

    Twee sfeerplaatjes hieronder, hier klikken voor de hele set.






    En nog een setje gear foto's hierzo

  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Moet ik dit nou echt vragen ? euh... materiaallijstje, toelichting ?
    Life is what you make it

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Apart EQtje op je MAX'en. Ik kom vaak niet verder dan 500Hz en 6K3 en af en toe 3K15. Nette setup met een goede sidefill setup zo te zien?
      Achtergrond van het feestje? Bree; Belgie voor zover ik kan vinden...

      MH2 op MOH en MH4 op FOH toch? Prima gear. PA?

      Flink wat tijd in het licht gestoken; mis alleen de echte plaatjes van de avond?
      Last edited by MusicSupport; 04-09-11, 22:11.
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Ik vind de sub opstelling wel apart, kun je vertellen of je daar nog verschillende delay's op toe hebt gepast?
        En zo op het eerste gezicht lijkt het bovenste kastje van de line-array gericht dat ik het lijkt alsof het een heel erg diepe tent is, is dat ook het geval?
        Dacht trouwens even dat het mijn zelfbouw line array was.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Hoe klinkt die Turbosound line array?

          Comment

          • mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

            #6
            Ik ben helaas zelf enkel even daargeweest om wat plaatjes te schieten, ik zal proberen om een lijstje te maken, maar ik ga er van uit dat de uitvoerder dit topic in de loop der dagen wel even tegenkomt en een volledig lijstje maakt.

            Inderdaad Bree, België trouwens

            Geluid:
            5X Turbosound FlexArray A + 1 X Turbosound FlexArray W /kant
            2X Turbosound Flexarray A delay
            4X Turbosound TSW-218 / kant
            1X Turbosound Milan m15 infill / kant
            12 X Turbosound TFL-780L
            2X Turbosound TFL-780L + 1 X Turbosound Aspect 500t Sidefill / kant
            1X Turbosound TFL-780L + 1 X Martin Audio LE700 drummonitor
            D&B Max monitoring
            Soundcraft MH4 FOH
            Soundcraft SM20 monitordesk (denk ik, zeker dat het geen mh2 is in ieder geval)

            Rigging:
            Globaltruss groundsupport
            Globaltruss truss, type etc mij onbekend
            electrotakels, merk en sturing mij onbekend

            weet niet vanbuiten wat er van licht hing. Weet dat er coemar gebruikt is voor intelligent licht.


            line-array en monitors aangedreven door labgruppen FP10000q
            laag aangedreven door mc2 E45 en E90

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Ik vind de sub opstelling wel apart, kun je vertellen of je daar nog verschillende delay's op toe hebt gepast?
              En zo op het eerste gezicht lijkt het bovenste kastje van de line-array gericht dat ik het lijkt alsof het een heel erg diepe tent is, is dat ook het geval?
              Dacht trouwens even dat het mijn zelfbouw line array was.
              tent was 40 meter diep vanaf de voorkant van het podium tot het einde, en werd bij warm weer open gezet zodat er nog eens 10 meter achter was.
              Ik heb de setup niet gedaan, dus geen idee wat er van delays en processing op zat

              Comment

              • 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

                #8
                Wauw, erg mooi.
                Vooral de apparatuur; erg netjes voor elkaar en het lijken me allemaal weloverwogen keuzes. Valt me vooral op aan de amps, maar ook de truss (Global geniet mijn voorkeur t.o.v. bijv. Prolyte).
                Sub was er wel voldoende aanwezig zo te zien, haha. Houdt die line-array al dat geweld bij? Vooral wat dichter bij het podium?

                @mrVazil: geen functie gehad hier verder? Kun je een mening delen over het geluid?

                Mvg,

                Teun

                Ps. Best geinig om te zien dat de Milan's ook voor dit soort toepassingen gebruikt worden.

                Pps. Weer een vrouw in 't vak gevonden!

                Wat voor software draait er trouwens op bovenstaande laptop? Van Turbo zelf?
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                Comment

                • mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

                  #9
                  de vrouw in het vak was het lief van de geluidstechnieker van de band die toen aan het spelen was. De laptop (en software) is ook van die man, en werd gebruikt voor stemeffecten.

                  Ik moest normaal het hele weekend op pukkelpop zijn, dus had hier geen functie. ben even daar geweest om deze plaatjes te schieten en heb de boel afgebroken.

                  Ik ben een turbo-fan dus niet geheel onbevooroordeeld, maar ik vond het geluid heerlijk. Ook van zowel de organisatie als het publiek als de spelende bands en dienstdoende techniekers niets dan goede commentaar gehoord.

                  Comment

                  • Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

                    #10
                    Originally posted by 4AC
                    maar ook de truss (Global geniet mijn voorkeur t.o.v. bijv. Prolyte).
                    Zonder al te veel offtopic te willen gaan, mag ik vragen waarom?

                    Ziet er netjes uit...

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #11
                      Originally posted by Lala
                      Zonder al te veel offtopic te willen gaan, mag ik vragen waarom?
                      Mijn kennis over truss reikt niet verder dan het (de-)monteren, laat ik dat voorop stellen.
                      Een oom van een goede vriend van me (dir./eig. podiumbouw bedrijf) heb ik laatst gesproken over dit onderwerp. Ik kan me het hele verhaal niet meer herinneren, maar het had vooral te maken dat Global andere maten hanteerde; zelfs de hoeken e.d. zijn een 50 maat, terwijl Prolyte 60 is (of iets in die richting). Voordeel is dus dat je bij Global qua afmetingen wat 'logischer' uitkomt, een maat die de opdrachtgever meestal opgeeft e.d. En Global scheen ook niet bepaalt de duurste te zijn.
                      Excuseer mij voor de kromme redenering, maar het is niet helemaal 'mijn ding', laat ik het zo zeggen.

                      Mvg,

                      Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Originally posted by 4AC
                        Pps. Weer een vrouw in 't vak gevonden!
                        Niet elke vrouw die rondloopt tussen de techniek is ook een techvrouw weet ik uit ervaring daar mijn vrouw en dochter ook wel eens even komen kijken/gedag zeggen als ik bezig ben. o.a. mijn vrouwen hebben geheel niet de intentie om ook maar iets met knoppen en kabels te doen.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #13
                          Originally posted by vasco
                          mijn vrouwen hebben geheel niet de intentie om ook maar iets met knoppen en kabels te doen.
                          Nee zijn vaker toch mannen, ik hou ook van knoppen, zeker als er (mijn/een) vrouw aan vast zit.

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            daarintegen barst het van de mannen die doen alsof ze zich serieus bezig houden met alle knopjes en schuifjes.

                            terwijl ze er in werkelijkheid geen biet verstand van hebben.

                            Dat zie ik bij de dames minder voorkomen. Die hebben ook nooit moeite om te zeggen als ze iets niet weten.

                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Showband +1

                              Comment

                              Working...