compact live-rackje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    compact live-rackje

    Fotoooooos!!!!


    Voor in de kleine kroegen/zaaltjes gebruikte ik tot nog toe 2 losse cases die op elkaar stonden, toch maar 1 rack van gemaakt.


    Toepassing: voor kleine dingen, vast jong 5 mans bandje , kroegjes enz.

    van boven > beneden:
    Soundcraft GB2-16
    Racklight
    Lexicon MPX550
    SPL TD2 (kick en snare)
    Behringer compressor (bass en key)
    Alesis 3630 (vocals)
    KT sq1 (insert op eindmix)
    3 He lade
    Connector panel (power in/out, speakon out, multi 64p>stagebloc 16-4)
    Phonic XP2000






    Ipv de lexicon komt nog een M-one XL, maar daar is een rack-oor van afgebroken .
    Beide compressors moeten nog vervangen worden door DBX 166's , maar die zitten nu in een ander rack).
    Morgen eerste keer mee op klus in deze opstelling.

    Bovenin (boven de mixer) zit nog een connectorpaneel met aux6 uit, st return 1 in (voor externe FX (voiceding van TC, eigendom van het bandje)) en 2 track in.

    Bij tekort aan kanalen schuift de FX van 15/16 naar st return 2, en wordt de Phonic gebruikt voor monitors, nu gebruik ik 15 + 16 in de multi/stageblok als return voor 2 monitorkanalen.

    ik zou zeggen: "SKIET ER OP LOS" wat kan/moet anders?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

    #2
    Waarom niet 3HE blind bovenin, en dan je racklight met direct je effecten er onder? Dan worden de effecten ook echt belicht en zitten ze weer wat hoger. Verder mis ik de CD speler in je setje.

    Comment

    • Waveform
      • Dec 2009
      • 321

      #3
      Hey dit is in principe een aardig rackje voor kleinere gigs. Ik zou niet de moeite doen om die DBX er in te plaatsen, maar meteen gaan voor een quad BSS / Klark Teknik.

      Leuk tafeltje wel, echter zou ik je FX gear in een aparte rack plaatsen ipv onder je mengtafel. Lijkt me niet echt praktisch zo.

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Originally posted by Waveform
        Leuk tafeltje wel, echter zou ik je FX gear in een aparte rack plaatsen ipv onder je mengtafel. Lijkt me niet echt praktisch zo.

        Er staat niet voor niets "compact" in de titel...
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          Originally posted by BJD
          Waarom niet 3HE blind bovenin, en dan je racklight met direct je effecten er onder? Dan worden de effecten ook echt belicht en zitten ze weer wat hoger. Verder mis ik de CD speler in je setje.
          Door het lichtje bovenin te doen, heb ik meteen een 'rustplateau' voor mijn handen en voldoende ruimte om tekst te tapen.
          Vanavond zal ik merken of het lichtje voldoende verlicht.
          Ipv CD gebruik ik een ipod (aangesloten via de 2-track)

          Originally posted by Waveform
          Hey dit is in principe een aardig rackje voor kleinere gigs. Ik zou niet de moeite doen om die DBX er in te plaatsen, maar meteen gaan voor een quad BSS / Klark Teknik.

          Leuk tafeltje wel, echter zou ik je FX gear in een aparte rack plaatsen ipv onder je mengtafel. Lijkt me niet echt praktisch zo.
          BSS/Klark, ja dat is leuk ook voor mijn portomonaie, en die 166's heb ik liggen. DPR 404 staat op mijn verlanglijstje, maar nu even niet mijn prioriteit.

          Compact was inderdaad uitgangspunt, het is maar 1 FX, bij grotere dingen gebruik ik wel een apart FX/dynamics rack welk naast de mixer komt.

          Ik probeer vanavond nog wat in action foto's te maken.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • dexter
            • Jul 2005
            • 433

            #6
            Ik zou de compressors niet vervangen.
            De alesis is zeker stukken beter dan de dbx maar dat is mijn mening.
            Maja dan moet je hem wel goed instellen en dat kan niet iedereen.
            Als je toch perse wilt vervangen zou ik ook voor een quad compressor kijken van bijv bss of klark.

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Originally posted by Whitefarmer
              Ipv de lexicon komt nog een M-one XL, maar daar is een rack-oor van afgebroken .
              Heb ik ook gehad, blijkbaar zijn die rackoren van nogal slechte kwaliteit.
              Na een mailtje aan TC kreeg ik netjes (en kosteloos) een nieuw rackoor toegestuurd (buiten garantie)!

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

                #8
                Gisteravond eerste klus met nieuwe rack werkte lekker snel in op/afbouw.

                Lichtje was inderdaad niet helemaal je van het.



                Bandje (Ruby Red):
                Drum: kick, snare, hh, 2 racktoms, 2 floortoms, cowbell (ingebouwde microfoons!!)
                Bass (Di via ashdown kabinet), 2 gitaren (E609), 2 zang(sm58).

                PA: HK pro:18s, ev ZX5 op een 4-acoustic P-900 (2* 900W 8 ohm)
                mon. 2* EV zx1 op de phonic.

                owja,





                ... Het was een paaldanswedstrijd waar we in de pauze speelden ..
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Is het nou lastig om een paaldanseres uit te versterken?

                  Voor de rest, leuk rekje! Op zon GB2 kun je leuk bandjes mixen.
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #10
                    Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Is het nou lastig om een paaldanseres uit te versterken?

                    Voor de rest, leuk rekje! Op zon GB2 kun je leuk bandjes mixen.
                    Ik heb wel 'paal' beschikbaar gesteld!

                    Ja, GB2 ben ik blij mee, mijn 'grote' mixer is de GB4-32, die had ik eerder en is de reden dat ik voor de GB2 gekozen heb.

                    Ik wil voor mijn taperack een GB2-12R2, (nu een spirit RACPAC)
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

                      #11
                      Hoe bevallen de ZX-1'tjes op monitor?
                      Is het een R&R band, en houden de zx1 het dan een beetje bij???

                      Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                      Comment

                      • Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

                        #12
                        Originally posted by SPS
                        Hoe bevallen de ZX-1'tjes op monitor?
                        Is het een R&R band, en houden de zx1 het dan een beetje bij???

                        Paul
                        ZX1, kén nét ...

                        Het is een pop/rock bandje (Anouk, Scene, ABBA, U2 en eigen werk), waarbij de drummer toch aardig 'hakt'.
                        Er gaat alleen zang en key over de monitor, en dat gaat net....
                        Voorheen aagestuurd door QSC GX-5 (450W/8ohm) gister door Phonic XP2000 (400W/8ohm).
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                        Comment

                        • drummerke
                          • Oct 2006
                          • 432

                          #13
                          mm ik heb toch paar opmerkingen zoals:

                          Waarom zit die versterker onderaan in het rack? Staat normaal toch naast podium.
                          Hoeveel weegt zo een rack met al die spullen in?
                          Persoonlijk vind ik ook steeds raar als er verschillende prijsklasse van materiaal gebruikt worden. Ik zie een toch mooie GB2 en een mooi gekleurde EQ, maar de rest van de rand apparatuur vind ik dan toch net iets minder (niet dat het slecht is daarom é). Tis zo beetje als ZX1 aan sturen met Phonic..ik denk dat één ZX1 meer kost dan versterker.

                          Betrefd die ZX1 als monitor voor piano, overbelast je die dan niet in het laag? Ik heb db technologies twin 228 (is 2x 8") en is toch altijd op het randje.

                          Comment

                          • stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

                            #14
                            Ziet er netjes uit zo'n compact rackje en met toekomstplannen wordt het denk ik toch wel wat beter.

                            @drummerke
                            Een compactrack zoals deze staat waarschijnlijk wat dichter bij het podium dan waar je normaal je mixer hebt staan.
                            Doel is dan ook alles in zo min mogelijk kisten te vervoeren.

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              Originally posted by Whitefarmer
                              ...Beide compressors moeten nog vervangen worden door DBX 166's , maar die zitten nu in een ander rack...

                              Bij tekort aan kanalen schuift de FX van 15/16 naar st return 2, en wordt de Phonic gebruikt voor monitors, nu gebruik ik 15 + 16 in de multi/stageblok als return voor 2 monitorkanalen.
                              Drummerke, waarschijnlijk heb je de posts niet allemaal (goed) gelezen, een selectie uit mijn eerdere post zie hierboven.

                              Dan blijft inderdaad de Phonic (die had ik nog liggen) over als 'zwakste' schakel, maar die gebruik ik dus alleen als ik echt 16 kanalen vanaf podium krijg. (bij deze klus meteen als 'test' of het werkbaar was).
                              Naar mijn idee is mpx550/M-one, dbx166's en SPL TD2 behoorlijk algemeen geaccepteerde apparatuur.

                              Verder vind ik het prettig om een amp in het rackje te hebben voor als het een HEEL klein klusje is, waar alleen een klein PA'tje (ZX1) nodig is, deze voed ik dan vanaf de Phonic.(scheelt een amp sjouwen)
                              Normaal staan er dus 2 amps (of meer) bij het podium.(de drummer gebruikt in-ear, en krijgt van mij een lijntje drums en een lijntje 'band', welke hij zelf in een sub-mixertje in balans brengt)
                              Gewicht: uhmm .. ja, best zwaar, maar gelukkig zitten er wieltjes onder.


                              Of ik tekort kom in het laag?? "het kén nét" schreef ik al, temeer omdat bij de huidige nummers nog weinig van het orgeltje gebruik wordt gemaakt.
                              Toevallig dat ik me voorgenomen heb volgende keer toch met een zwaarder setje monitors te gaan werken (RCF art300). Voordeel van de ZX1 in een kroeg waar het podium altijd al te klein is, is dat ze zo klein zijn, en toch een aardig volume kunnen produceren.


                              Zoals STAINZ al schreef, doel is compact, menig kastelein is blij als ze zien dat ik slechts (ongeveer) 1 m2 van de kroeg gebruik.

                              ps. de multi is 30 meter, met dit rack sta ik doorgaans op een meter of 5-10 van het podium.
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...