Iemand nog VDosc gebruikt afgelopen weekend?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    Iemand nog VDosc gebruikt afgelopen weekend?

    Of was het allemaal op?
    Hieronder wat foto's van Qlimax in het Gelredome. Geen idee of het ergens naar klinkt maar er is in ieder geval genoeg energie in gestoken.






    Iemand wat meer informatie over deze opstelling en de idee'en erachter?
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Meegevlogen en gerichte subs onder een compacte korte array met grotere hoek.

    Minder lange worp dus veel blokken nodig om in vakken een compleet geluidsbeeld te maken.

    Een hoofdsysteem met iets teveel delaystacks. Of het werkt kan ik je niet vertellen. Iets met looptijdverschil wanneer de delays niet kloppen...

    Of die gevlogen subs werken..... Ik vond het gevlogen J Sub cluster bij Symph in Rosso helemaal niks.

    Ziet er wel gaaf uit. Leverancier hiervan is hoogstwaarschijnlijk Rentall. Dus als je meer wilt weten moet je daar zijn.
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Originally posted by jadjong
      Of was het allemaal op?
      Was nog niet allemaal op, in de HMH hingen ook 24 Vdosc en 12 DVdosc kastjes met op de grond 20 SB25 subs.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • BMP Sound Services
        • Sep 2009
        • 8

        #4
        Het klonk zeker ergens naar. Set-up is bedacht om in het dak minder geluid te krijgen en dat is gelukt. Veel kasten maar wel overal gewoon goed geluid.
        Komt wel slim....

        Comment

        • qvt
          • Oct 2009
          • 721

          #5
          Klonk opzich niet verkeerd! Zat wel een beetje teveel sublaag in op sommige plaatsen

          Lijstje was zo ongeveer :

          4x Front
          9 Vdosc gevlogen
          4 Sb28 gevlogen
          6 dV dosc gestacked (3 per kant)
          32 Sb28 gestacked (16 per kant)

          4x Sidefill
          8 dVdosc
          2 Sb28

          18x Delay
          6 Vdosc
          4 Sb28

          Versterkt met LA8'en en aangestuurde met meyer galileo, geleverd door Rentall (die hebben wel in gehuurd bij anderen (AED ed))

          Alleen beetje jammer dat er alweer geroepen wordt zonder onderbouwing
          There is no substitute for imagination

          Comment

          • BMP Sound Services
            • Sep 2009
            • 8

            #6
            Originally posted by qvt
            Klonk opzich niet verkeerd! Zat wel een beetje teveel sublaag in op sommige plaatsen

            Lijstje was zo ongeveer :

            4x Front
            9 Vdosc gevlogen
            4 Sb28 gevlogen
            6 dV dosc gestacked (3 per kant)
            32 Sb28 gestacked (16 per kant)

            4x Sidefill
            8 dVdosc
            2 Sb28

            18x Delay
            6 Vdosc
            4 Sb28

            Versterkt met LA8'en en aangestuurde met meyer galileo, geleverd door Rentall (die hebben wel in gehuurd bij anderen (AED ed))

            Alleen beetje jammer dat er alweer geroepen wordt zonder onderbouwing
            Je klinkt als iemand die erbij was van de week? Dan hebben we volgens mij samengewerkt.
            Komt wel slim....

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #7
              Originally posted by BMP Sound Services
              Je klinkt als iemand die erbij was van de week? Dan hebben we volgens mij samengewerkt.
              Nope ik was bezoeker Maar werk wel eens voor rentall en ken enkele personen die meer weten als ik kon zien
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • BMP Sound Services
                • Sep 2009
                • 8

                #8
                Ik merk het ja. Alleen klopt het niet helemaal.
                Last edited by BMP Sound Services; 23-11-09, 16:31.
                Komt wel slim....

                Comment

                • Zheny
                  • Mar 2009
                  • 42

                  #9
                  ik was er ook weer bij dit jaar ( bezoeker ) en het was een hele verandering met vorig jaar!
                  geluid was enorm goed, dat er een beetje teveel sublaag in zat zullen de meeste bezoekers niet erg hebben gevonden.
                  http://www.licht-geluid.nl

                  Comment

                  • DJ_Progrezz
                    • Apr 2008
                    • 104

                    #10
                    Met zo'n opstelling kun je dus op geen enkel moment van de geluidsdruk ontsnappen. Dat vind ik persoonlijk wel een beetje een nadeel. Natuurlijk moet je dan voor het podium niet zo hard knallen om het tot achter te krijgen. Maar uit die delay stacks zal ook wel serieus wat druk zijn gekomen.

                    Met de helft aan speakers zou je ook MEER dan voldoende moeten hebben. Of is het pas hard genoeg als alle trommelvliezen in te zaal op ontploffen staan?

                    Ik vind dit gewoon ronduit belachelijk. Die productiekost moet natuurlijk gecompenseerd worden door een hogere ticketprijs.

                    Comment

                    • oversound
                      • Dec 2003
                      • 218

                      #11
                      De rede van deze opstelling is toch om geluidsoverlast rondom het Gelderdome tegen te gaan.
                      De test met deze opstelling in real life was volgens mij op Thrillogy, toen ik aan licht breken was
                      werd het mij verteld
                      Last edited by oversound; 23-11-09, 17:47.
                      Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

                      Comment

                      • RenéE
                        • Oct 2006
                        • 291

                        #12
                        @DJ_Progrezz

                        Heb van een bezoeker gehoord dat het volume juist helemaal niet buitenproportioneel was.

                        Er spelen meer zaken dan alleen 'geluidsdruk', zoals het reeds genoemde overlast maar ook de akoustiek. Dat je deze oplossing zomaar als belachelijk bestempelt komt vrij kortzichtig over.
                        Last edited by RenéE; 23-11-09, 17:25.

                        Comment

                        • Zheny
                          • Mar 2009
                          • 42

                          #13
                          Originally posted by RenéE
                          @DJ_Progrezz

                          Heb van een bezoeker gehoord dat het volume juist helemaal niet buitenproportioneel was.

                          Er spelen meer zaken dan alleen 'geluidsdruk', zoals het reeds genoemde overlast maar ook de akoustiek. Dat je deze oplossing zomaar als belachelijk bestempelt komt vrij kortzichtig over.
                          zo denk ik er ook over, je kon wel ontsnappen aan de geluidsdruk(denk aan boven op de tribunes of de ring rondom het gelredome) akoustiek in zo'n galmbak zal wel buitengewoon slecht zijn, en word het met zo'n opstelling een stuk beter, andre rieu laat ook vaak overdreven veel ophangen om de akoustiek te verbeteren. het geluid was wel stevig maar als je even rust wou was het niet moeilijk om daar een plekje voor te vinden.
                          http://www.licht-geluid.nl

                          Comment

                          • Robert H
                            • Jan 2006
                            • 378

                            #14
                            Nu werk ik niet dagelijks met dit soort geluidssystemen (integendeel) maar ik hoor en lees regelmatig wat men bij diverse producties zoal aan spullen inhangt. Natuurlijk word het steeds gekker, zoals bij U2 met hun 360-tour Clair-systeem (alleen al aan de veldzijde 216 kasten in de lucht). Als ik echter de aantallen in het lijstje op de vorige pagina zo zie vraag ik me toch echt iets af:

                            Zijn dit niet abnormaal veel speakers???

                            We praten over 108 kasten V-Dosc met 72 subs, zonder de (toch al niet misselijke) main-PA mee te tellen! Volgens mij klopt het lijstje niet helemaal, maar een snelle rekensom brengt ons op een kastje of driehonderd! En dat voor het soort muziek dat door de dynamiek (lees: het gebrek aan) en dominante mid al snel twee keer harder gaat dan een live-band.

                            Ik vond de destijds revolutionaire double-hung set van de Chilipeppers al imposant, dat waren 'slechts' 30 Vdosc-en per kant voor ongeveer net zoveel publiek. En dan ging ieder afzondelijk signaal in feite ook nog eens door slechts de helft van die kasten. In het Gelredome hing alleen boven het publiek dus al twee keer zoveel!

                            Comment

                            • flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

                              #15
                              ziet er indrukwekkend uit.. (het audio dan) genoeg banaantjes=spreiding! Ik heb gehoord dat het audio zeer oke was.

                              Ik geloof dat 105dB het limiet is (wat overigens 8 uur of langer... achter elkaar nogal schadelijk is) je zult er maar in staan voor de lol!! maar dat terzijde.

                              Weet ook iemand wat er allemaal in het dak hing qua belichting? Ik vind de show (wat ik van de filmpjes heb gezien) stukke minder dan vorig jaar. daarom ben ik wel benieuwd wat er allemaal hing afgzien van de nonnoemelijke hoeveelheid lasers.
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                              Comment

                              Working...