FX & EQ rack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    FX & EQ rack

    Ik kreeg mijn 'oude' topic niet terug gevonden, daarom maar een nieuwe..;-)

    Mijn FX & EQ rack per 19 juli 2007...



    FX Rack :

    Furman PL Plus E, power distributer
    Lexicon PCM60, erg geile galm...
    Lexicon PCM80, multie fx
    TC Electronic M-2000, multie fx
    TC Electronic D-Two, delay
    BSS DPR404, compressor
    Klark Teknik DN514+
    BSS FCS960

    EQ Rack

    Furman PL Plus E, power distributer (ja,ja...de meter wijkt nog steeds af..)
    TC Electronic M-One, multie fx
    3 stuks Apex GX230, 2 X 30 band EQ

    Het enige wat er nog moet wijzigen : DN514+ eruit in de plaats een BSS DPR504 en ik wil nog 2 compressors of DBX 160, of SPL Dynamaxx of Drawmer DS241. Over het laaste stukje wil ik graag meer weten...

    Geen foto van, maar wel in huis, in de rackbag : TC Electronic Triple C en Tascam MD350. Voor het FX rack komt nog een nieuwe kist...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

    #2
    Nette rekjes, super ook met die Furmans...


    ...maarreh, waar is je CD-spelert?

    Comment

    • jens
      • Aug 2004
      • 1067

      #3
      ziet dr gelikt uit ! zullen we ruilen ?




      Ik moet het de komende jaren denk ik met nog wel een beetje minder doen

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Laten we wel ff erbij zeggen dat ik er 7 jaar overgedaan heb om dit te realiseren....

        CD speler komt nog..;-)
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Mattheusvz
          • Jun 2007
          • 107

          #5
          Een bron van inspiratie!! Ziet er top uit, mooie keus aan speeltjes!! Hoe bevallen trouwens de TC M-one en de D-two??
          Ik zit nog met een LXP-1 en een LXP-5 in het rack en ben al een beetje aan het rondkijken voor vervanging....

          Comment

          • Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

            #6
            Originally posted by Mattheusvz
            Een bron van inspiratie!! Ziet er top uit, mooie keus aan speeltjes!! Hoe bevallen trouwens de TC M-one en de D-two??
            Ik zit nog met een LXP-1 en een LXP-5 in het rack en ben al een beetje aan het rondkijken voor vervanging....
            Ik wil evt. je LXP-1 en LXP-5 wel overnemen!!!
            groet Mike
            Olaf, hoe bevalt de M2000??

            Comment

            • eddy56
              • Mar 2004
              • 102

              #7
              Net rackje,

              Als je er een nieuwe kist omheen zet, zou ik gelijk ook de stekker 90 graden draaien. Deze komt nu zoals het lijkt lager als het rack uit of niet.

              Mvg.

              Eddy
              Apogee, i\'m loving it!

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #8
                Originally posted by Mike Manders
                Ik wil evt. je LXP-1 en LXP-5 wel overnemen!!!
                groet Mike
                Olaf, hoe bevalt de M2000??
                Ha ha ha...
                De handelaarsgeest komt boven ;-)
                Groot gelijk Mike ! Als je je mond open trekt, dan heb je wat!

                Ziet er puik uit Olaf, waarom heb je eigenlijk een M-1 in je MON EQ-rack? Is dat inderdaad als effect voor op MON? Zo'n PCM 60 lijkt me trouwens ook echt gaaf... vorige week een PCM 70 in een local rack gehad, display had helaas kuren, dus heb hem niet kunnen proberen. Lekker old-school klank?

                Inderdaad, zoals eerder gesuggereerd, als je dan toch een nieuwe kist gaat nemen, draai dan direct je multi-connector 90 graden, zodat hij binnen de kist past.

                Tot snel!
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Nou, bij de nieuwe kist komt de SocaPex op de achterkant, dan komt ie ongeveer in het midden...Voorheen zette ik het binnenrack op de stolp, dus dan had je nergens last van.

                  De M-2000 heb ik nog niet goed kunnen proberen, heb hem sinds gistermiddag binnen...En moest eerst nog het een en ander solderen..;-) Maar nu is het rack tenminste waar standaard qua aansluitingen...

                  ik wil nog 2 compressors of DBX 160, of SPL Dynamaxx of Drawmer DS241. Over het laaste stukje wil ik graag meer weten...Het kan ook nog een BSS 402 worden, by the way...
                  Wie ziet wat het liefst?
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Icm de 404 die je al hebt? Zeker 2 x 160a... kost relatief gezien wel veel ruimte...

                    Die Dynamaxx schijnt trouwens ook erg goed te zijn, alleen heb je daar niet de controls die je zou willen, misschien eens uitproberen anders?
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • Mattheusvz
                      • Jun 2007
                      • 107

                      #11
                      Originally posted by Mike Manders
                      Ik wil evt. je LXP-1 en LXP-5 wel overnemen!!!
                      groet Mike
                      Olaf, hoe bevalt de M2000??
                      Helaas Mike, de LXP-tjes hebben al een andere bestemming (binnen de band)..... Vandaar ook de interesse in de TC-tjes. Tja, en zo'n PCM lijkt me ook wel wat..... nu alleen nog een 19" Senseo apparaat en de ultieme FX rack lijkt naderbij te komen

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        De M-One is een fijn apparaat, ik zou nu trouwens wel kiezen voor de XL versie, XLR aan sluitingen, verbeterde effecten, betere processor enz. Vooral tegenover bijv. Lexicon PCM (m.u.v. PCM60...) is TC erg makkelijk en overzichtelijk met bedienen.
                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

                          #13
                          Das een erg leuk rack Olaf, al zie ik zelf alles in kleinere kistjes: alle effecten bij elkaar, alle EQ's en alle dynamics en eventueel een rack met cd spelers.

                          Comment

                          • lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

                            #14
                            Vele kleine kistjes = vele verschillende kabels naar je console.
                            1 of 2 racks = 1 of 2 multi's naar de tafel, en starten maar...

                            Comment

                            • Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

                              #15
                              Originally posted by lifesound
                              Vele kleine kistjes = vele verschillende kabels naar je console.
                              1 of 2 racks = 1 of 2 multi's naar de tafel, en starten maar...
                              Daarvoor kom je akkerman vaak tegen.

                              Ik kom het vaak tegen hoor, los drive-rack, los fx-rack en los engine rack, gaat met 3 akkerman multikabels naar je tafel en klaar. Werkt snel, werkt goed en kan er best net uitzien.

                              //edit: Olaf, erg nette rackjes!
                              Last edited by Mark-LED; 21-07-07, 10:26.

                              Comment

                              Working...