5L!ve Rocknight

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BWSL
    • Jul 2006
    • 28

    5L!ve Rocknight

    Laatst meegewerkt aan 5L!ve in Holtum (Limburg). Dit was georganiseerd door de band Quinck die een professioneel podium wilde bieden aan 5 beginnende bands. Ik hielp hier mee in de podiumtechniek (Bands aansluiten, microfoons afstellen, etc.)

    foto's: 5L!VE Pictures
    en 5L!VE Pictures
    voor hele album: 5L!VE Pictures
    Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Wat voor spullen gebruikten jullie alzo voor het geluid?
    (PA, monitoring etc.)

    Gauw maar die rode micr. kabels vervangen door zwarte lijkt mij zo. (Zeker in combinatie met je zo geprezen Neutrik's......)

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • BWSL
      • Jul 2006
      • 28

      #3
      Ja die rode microfoonkabels vond ik ook niks, maar ze kwamen van het verhuurbedrijf, dus...

      Hier even technisch lijstje van gebruikte spullen.

      Geluid:
      - Shure SM 58 microfoons
      - Sennheiser EH 250 koptelefoon
      - Mackie CFX 16 mengpaneel
      - Main PA: 2* Mackie SRM 450 en 1* Mackie SWA 1501
      - Monitors: 2* Mackie SRM 350
      - Sidefills: 2* JBL EON 15 G2
      - Alle statieven van K&M

      Licht:
      - 1 Stroboscoop (Showtec)
      - 4 Movingheads
      - 2 stageblinders
      - 2* 4 parren
      - 2* 4 puntspots aan voorkant
      - rookmachine
      - Zero 88 FatFrog mengtafel
      Al het licht was van Mostert Extra Light & Power Services

      Daarnaast had het podium met de zaalregie contact via portofoons.
      En tijdens de bandwissel (netjes achter gesloten gordijnen) was er een presentatiefilmpje te zien van de betreffende band. Tijdens optreden kon je op dat scherm zien wat live met een camera werd gefilmd en aanvullende informatie.

      Verder was er een Adams 8000 Stage Drumstel.
      Last edited by BWSL; 27-03-07, 19:42.
      Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        ok leuke opzet en volgens mij druk bezocht, Persoonlijk hou ik wel van dit soort feestjes! maar ik heb toch een paar vragen/ opmerkingen

        Ik zie dat jullie 2 monitors en 2 sidefils hebben

        vaak is een monitor/drumfill voor de drummer best wel prettig hebben jullie daar geen comentaar op gehad ?

        verder zie ik een heleboel versterkers staan...waarom hebben jullie niet gekozen voor een vaste backline of wouden de bands persee hun eigen spullen meebrengen??

        ik organiseer zelf ook regelmatig feestjes met meerdere bands maar die zijn blij als ze geen versterker mee hoeven te brengen (vaak lastig met vervoer) en ik word er ook een stuk blijer van omdat ik het niet hoef om te wisselen in alle haast

        hoe beviel verder het uitversterken met aleen?? sm 58's? en hoe hebben jullie dat aangepakt?

        tja verder de kabels is idd een beetje een bende, de kleur ga ik niet over zeuren maar als het zo een bende is op het podium dan is de kans wel veel groter dat er iemend struikelt of weet ik veel

        ook is het voor jezelf een knoeiboel vooral als je ineens storing heb of iets dergelijks en je wat moet ompluggen.....

        ik ben benieuwt

        mvg jens

        Comment

        • BWSL
          • Jul 2006
          • 28

          #5
          van drummers hebben we eigenlijk geen commentaar gehad.
          Wijziging in bericht: sommige drummers klaagden wel dat ze de rest slecht hoorden

          verder wilde elke band eigen versterkers dus
          dat was een hoop gedoe bij elke bandwissel, versterkers bleven wel gewoon staan.

          het uitversterken ging verder goed
          Last edited by BWSL; 30-03-07, 19:11.
          Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

          Comment

          • sfvb
            • May 2006
            • 86

            #6
            geluid van jou ? of gehuurt , bij wie ?

            Comment

            • BWSL
              • Jul 2006
              • 28

              #7
              Geluid was gedeeltelijk van band Quinck: de organisator.
              en gedeeltelijk van het verhuurbedrijf waar Quinck vaste klant is, naam bedrijf weet ik zo even niet, maar de naam van de eigenaar is Jos Matthijssen, dacht ik, die komen uit Born, dacht ik.
              En licht was, zoals al eerder genoemd van Mostert Extra Light & Power Services, zitten daar ook ergens in de buurt. Ik zelf hoor niet bij Quinck, maar ben gevraagd om mee te helpen die avond met geluid.
              Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

              Comment

              Working...