Studio Color 575 in Upld

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diedel
    • Sep 2004
    • 24

    Studio Color 575 in Upld

    Hallo allen,

    vrij recent had ik een probleempje dat ik niet kon oplossen en een ieder die ik het vroeg ook niet. Ik had vier SCs hangen en daarvan heb ik er toen ik de eerste twee een adresje had gegeven op onverklaarbare wijze drie in Upld functie gekregen, nl de eerste, de tweede en de vierde en niet degene waar ik op dat moment aanzat. Er staat dan Upld in de display en de spot reageert nergens en dan ook nergens meer op.
    Wat ik weet:
    Ik heb ze alleen geadresserd
    Ze hadden onderling dmx en spanning, DMX zat nog niet in de tafel
    Upld betekendt dat ze onderling software uit gaan wisselen.

    Wat ik wil weten:
    hoe kan dit gebeurd zijn?
    hoe kan je je eruit redden, oftewel: hoe krijg je 'm weer aan de praat.

    Groeten,

    Diedel
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

    #2
    Diedel,

    My best educated guess.
    Je kan HES Colors crossloaden.
    Dit wil zeggen dat je vanuit eender welke color aan het begin van eender welke datalink je de resterende colors op die link kunt crossloaden naar de zelfde softwareversie van die bewuste color.

    Dit is een handig feature als je bevoorbeeld met een set Colors zit van verschillende rental bedrijven, met verschilende software versies.
    Dit wil wel eens niet zo prettig zijn bij het programmeren.

    Dus waarschijnlijk is de kans groot dat je tijdens het prutsen aan de instellingen van die ene color je per ongeluk het commando XLD yes hebt gegeven ...waardoor alle andere colors in die link inderdaad in Upld gaan.

    Ik heb het ook al eens tegengekomen dat het bij een color spontaan verscheen na een remote reset, maar dit bleek enkel te verhelpen door deze color geforceerd te uploaden met nieuwe software. Dus dat zal bij jou wel niet het geval geweest zijn.

    Als je dus per ongeluk die XLD geactiveerd hebt is de enige remedie die sessie uitzitten. Vooral NIX doen, niet de spanning van die colors halen, geen datakabels uittrekken. do not touch anything.
    Na het Upld van de colors resetten ze allemaal automatisch en behoren ze weer tot de levenden.


    <in edit: er was ook iets met het opletten van het crossloaden met welke colors je dat naar waar doet. De details ontgaan me even, maar het had iets te maken met het verschil in de logic boards van de S-versies en de Series 575-versies.>
    Groeten.
    G-LiTe
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

    Comment

    • LaGaffe
      • Sep 2004
      • 4

      #3
      Er zijn 3 verschillende Studio Color versies.

      1. met de magnetische ballast (het allereerste type

      2. de eerste elektronische ballast types in eenzelfde type behuizing als de magnetische ballast

      3. de studio 575 serie (electronisch) die zijn basis deelt met de spot CMY.

      Daardoor 3 verschillende software versies die NIET! uitwisselbaar zijn. Wat G-Lite zegt klopt, echter het kan zijn bij de eerste versies dat door middel van aansluiten op een dimmende spanning deze in UPLD komen en blijven ongeacht je of je deze aan/uit zet op de spanning. Enige remedie: een juist werkende in de keten aansluiten (Trek de voedende DMX-signaal eruit) en ze op VASTE! spanning aansluiten en vanaf de goed werkende een upload doen. Deze zorgt ervoor dat die andere vernieuwd hun software krijgen en deze weer naar behoren functioneren.

      Indien de spanning tijdens het uploaden onderbroken wordt moet de EPROM vanuit de fabriek opnieuw geprogrammeert worden. Wacht dus tot alle fixtures een reset hebben gedaan na de upload.

      Suc6
      Eerst was er licht...

      Comment

      • Fons
        • Sep 2003
        • 67

        #4
        Diedel,

        Als je problemen blijft houden bel dan eens naar:
        Flashlight Technical Services 030-2428888
        High End London +44 208 5795665 of
        High End Austin +1 512 8362242

        Houdt de serie nummers en de software versie in de Studio Colors bij hand, daar gaan ze je naar vragen.

        Groet,

        Fons
        fons@highend.com

        Comment

        • Diedel
          • Sep 2004
          • 24

          #5
          @ G-lite: ok, ik had die spanning er dus niet vanaf moeten halen Maar zou het niet logisch zijn dat als ik dus in een spot blijkbaar dat commando XLD heb gegeven die spot zelf ook niets meer zou moeten doen tot die al z'n software heeft overgeheveld naar de andere drie?

          @Fons: ik heb Flashlight gebeld, daar kwamen ze ook vandaan, die konden niet anders dan nieuwe lampen brengen, zij het niet dat heel rotterdam dichtstond door de acties en ze dus niet bij me konden komen.

          @La Gaffe: als ik het goed heb zijn het allemaal hetzelfde type spots. Ze hebben alleen op vaste spanning gestaan en niet op gedimde. Ik heb dus wel de spanning er af gehaald tijdens het Upldn dus als ik het goed begrijp moeten ze nu terug naar de fabriek.....

          In ieder geval alleen dank en ik weet iig wat ik volgende keer moet doen. BTW, hoe lang duurt zo'n Upld sessie normaal gesproken?

          Groeten,

          Diedel

          Comment

          • Fons
            • Sep 2003
            • 67

            #6
            Diedel,

            Het uitzetten van de spots tijdens een upload is niet echt goed voor ze, maar dat had je al wel begrepen.

            Wat je kunt proberen:
            Zorg dat je een werkende spot hebt van hetzelfde type.
            Probeer te crossloaden naar de half geupdate spots
            Dit kan plusminus 10 minuten duren.
            Als het niet in een 1 keer lukt probeer het dan nog een paar keer. Soms reageert een spot alsnog.
            Mocht dit alles niet baten dan moet het moederboard terug naar de fabriek.

            Voor meer informatie over crossloaden:
            Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

            of
            Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

            afhankelijk van welk type je hebt.

            Succes

            Fons

            Comment

            • Diedel
              • Sep 2004
              • 24

              #7
              He Fons,

              idd ik was er achter dat het niet goed is om ze uit te zetten.
              Ik had al op de site HE gekeken en de manuals doorgespit, maar daar stond alleen dat ik kon uploaden en hoe dat moest, niet wat je vooral niet moet doen[}]
              Inmiddels is het opgelost en hebben ze weer de goede software.

              Dank en Groeten,

              Diedel!

              Comment

              Working...