Waar zijn kleurenfilters van gemaakt?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan klaasen
    • Aug 2004
    • 3

    Waar zijn kleurenfilters van gemaakt?

    Van welk (welke kunstof) materiaal zijn kleuren filters gemaakt. via dit forum topic http://circuitsonline.shockmedia.nl/...iew/12931/last, op een ander forum ben ik hier terecht gekomen.

    Voor een gelegenheid heb ik er een aantal nodig maar vindt ze te duur om orginelen aan te schaffen en be3n dus opzoek naar een andere oplossing.

    Of mischien heeft iemand nodig wel een partij afdankertjes liggen die eventueel in mijn bezit zouden kunnen komen.
  • design
    • Nov 2003
    • 57

    #2
    www.leefilters.com staat wel ergens hoe en waarval het gefabriceerd word, maar:
    Las op dat forum waar je naar verwees dat je halogeen (bouw) lampen wou gebruiken.
    In dat geval plak de filters er erg ruim omheen. Ga in iedergeval niet creatieve budget oplossingen
    gebruiken, kan nogal brandgevaarlijk worden

    David

    Comment

    • jan klaasen
      • Aug 2004
      • 3

      #3
      de lampen worden naar alle waarschijnlijkheid aangepast met een ge ventileerde stalen flens tussen het glas en het filter zodat er een luchtstroom onstaat tussen de filter een het glas, dit betekent dat er alleen stralings warmte (stroom niet weg) opgevangen hoeft te worden.

      de lampen zullen voor gebruik langdirig en uitvoerig worden getest onder een gecontroleerde omgevings

      Comment

      • DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

        #4
        Ik weet niet hoeveel lampen je wilt gebruiken maar je hebt voor 5 euro een setje van 4, lijkt mij niet de moeite waard om zelf te gaan knutselen?
        We're ready to party, are you?

        Comment

        • LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

          #5
          Filters worden in de regel van polyesther gemaakt. Er zijn meerdere manieren om polyesther te kleuren, welke methode de voorkeur heeft verschilt per fabrikant. LEE is volgens mij een gekleurde laag, toegevoegd aan transparant polyesther. Rosco is een soort sandwich van een kleur tussen twee beschermlagen. In het geval van GAM (weinig gebruikt in NL) is het polyesther zelf gekleurd. Voor volledige & correcte info kun je het best even de websites van de fabrikanten zelf raadplegen.

          Zelf filters maken lijkt me geen optie, en dat je ze te duur vindt om aan te schaffen kan ik me bijna niet voorstellen! Een vel LEE (ongeveer 0,5 bij 1,2 meter) zou bij de gemiddelde leverancier een euro of 6 moeten kosten (als ik mijn vaste leverancier als referentie neem).

          En houd in gedachte dat een goed gekozen combinatie van een paar kleuren over het algemeen betere resultaten oplevert dan een hele reeks kleuren door elkaar heen, zelfs als het gaat om feestjes & partijen, dus met een paar vellen ben je er wel als je een klein aantal halogeen armaturen wilt filteren.

          En de tips van Design/David zijn allebei erg waar, kijk uit met knutselen want er is wel degelijk brandgevaar, en zorg voor flink wat ruimte als je zo nodig een halobakje wilt filteren.

          LuxProDeo

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6
            Ik heb ook al deelgenomen in de andere topic, en wil wel even zeggen dat het voor bouwlampen is...
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            Working...