COEF MP250 Zoom movinghead

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimken
    • Jul 2004
    • 1

    COEF MP250 Zoom movinghead

    Hoi, graag zou ik willen weten of de COEF MP250 Zoom movinghead of dit goede zijn qua kwaliteit, functies, snelheid, enz.. in vergelijking met andere merken bv. showtec of Martin bv.
    Ik heb ff gezocht op internet voor de kostprijs van zo'n toestel, maar kheb die nergens gevonden. Weet er iemand de prijs van 1 coef MP250 Zoom?
    alvast bedankt, Wim
    Gratis gastenboekje? - www.guestbook4you.be
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

    #2
    Wij hebben deze in gebruik. Ze zijn lekker snel, hoge lichtopbrengst en nog nooit echt grote problemen mee gehad zoals errors. Enige punt is dat ze redelijk geluid maken bij het bewegen.

    Toch kunnen ze niet meer opboxen tegen de nieuwe mac 250's (bv krypton) kwa prijs en prestaties.

    Prijs mp250zoom: €2145,- excl.

    Tiemen van het forum hier heeft ze geloof ik ook in gebruik, misschien dat hij ook zijn ervaringen kan vertellen?

    Anders Jan van fire-en-ice wel: http://www.fire-en-ice.nl

    Succes!

    Comment

    • Adverbo
      • Feb 2004
      • 60

      #3
      Plus dat ze eventueel niet veel bij verhuur te vinden zijn als je er meerdere moet hebben.
      In dezelfde prijs "lengte" neem ik liever bekende (en meer gevraagd) merken. Ook binnenkort zal SGM zijn nieuwe reeks aankondigen : Idea Spot. Bestaat uit een spot in 250 en 575 en wash in 250 en 575. Volgens mij zouden deze onder licentie SGM gemaakt worden maar zouden wel van bij DTS (meer bekend voor zijn PARREN en theaterspotten )komen. De eigenschappen lijken er veel naar. Deze beiden zullen wel minder mogelijkheid aanbieden dan de huidige modellen op de markt. DTS is al verkrijbaar...www.dts-show.com
      Ik heb momenteel geen info kunnen verkrijgen van bij DTS omdat ze met vakantie zijn.

      Ja, in deze tijden zijn er wel veel mogelijkheden en de keus blijft moeilijk.

      Comment

      • Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

        #4
        Wij hebben genoeg van die dingen te huur hoor hier

        Comment

        • Adverbo
          • Feb 2004
          • 60

          #5
          Heel goed te weten. Ik sprak wel over België want Wimken komt uit Eeklo.

          Comment

          • Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

            #6
            Mijnheer Adverbo toch. U weet duidelijk niet waarover u praat. Die coef'en waren tot voor de Krypton ongeëvenaard. Geen enkele mh met die lamp had zo'n enorme lichtopbrengst. Is ook 1 van de belangrijkste redenen waarom wij ze inderdaad ook gebruiken. Wat u begint te verkondigen over DTS gaat er bij mij ook niet goed in. What's the point? Coef is nog steeds een zichzelf respecterend merk, wat zo'n 10de rangs merk-vergelijking erbij komt doen moet u eens uitleggen. Vroeger zou ik zeggen : kopen die handel. Nu is de markt al teveel geëvolueerd en kijk je beter naar iets anders...

            Tiemen

            Qua ervaringen : veel te veel lawaai, snelle bewegingen, weinig onderhoud nodig, nooit errors, automatische repositioning wat geweldig handig is(ben eens benieuwd als je DTS-dingen dat ook hebben)...

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              citaat:Geplaatst door Adverbo

              Heel goed te weten. Ik sprak wel over België want Wimken komt uit Eeklo.
              dan is wimken een gebuur van sis
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

                #8
                citaat:automatische repositioning
                Kun je me daar eens wat meer over vertellen?

                Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

                Groeten Joost

                Comment

                • Adverbo
                  • Feb 2004
                  • 60

                  #9
                  Tiemen,
                  Bedankt voor de reactie. Heb ik ergens vermeld dat er iets mis was met COEF ? Heb ik ergens een verkeerde opmerking gemaakt over COEF ? Enkel sprak ik van meer bekend (en gevraagd) merken. Ik wist niet (en weet nog niet) of er inderdaad veel COEF in verhuur te vinden zijn. Dit in tegengestelde van andere merken die 250 spots aanbieden.
                  Sorry voor deze onwetendheid. Maar nooit heb ik deze merk verkeerd gesteld, of ben ik het mis?
                  Ik sprak niet enkel over DTS maar wel eerst over SGM. Mijn bedoeling was niet om een of andere merk hiermee te promoveren. Ik wil enkel ook vermelden dat er andere merken zijn die wel ook bekend zijn en die ook producten aanbieden in dezelfde "segment". Het is wel de bedoeling om vragen te behantwoorden en een mening geven zonder natuurlijk iemand of iets af te breken. Ik kan ook enkel uw reacties lezen en mijn standpunt houden. Dit zal ik vanaf nu wel doen als er nog zo'n reactie komt.
                  Tot zover....

                  Comment

                  • jans
                    • Feb 2003
                    • 869

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Tiemen

                    Qua ervaringen : veel te veel lawaai, snelle bewegingen, weinig onderhoud nodig, nooit errors, automatische repositioning wat geweldig handig is(ben eens benieuwd als je DTS-dingen dat ook hebben)...
                    Helemaal mee eens.
                    Als je ook een sturing wilt kopen laat je dan goed informeren over de masterdisco van coeff. Wij hebben deze ook en deze geeft problemen, traag aansturen en ongecontroleerd laten bewegen en aansturen van de shutter van de moving-head, welke coeff na veel zeuren heeft erkent maar de oplossing is er nog niet. Wij hebben de tafel nu twee jaar en het probleem deed zich voor vanaf ongeveer die tijd. De voorlopers schijnen goed te zijn. Mocht je bij fire en ice informeren, Jan is ook op de hoogte.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                    Comment

                    • Tiemen
                      • Dec 2001
                      • 944

                      #11
                      Als je de kop een duw geeft zal hij vanzelf naar dezelfde positie terugkeren.

                      Comment

                      • Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

                        #12
                        Wij hebben nog nooit echt problemen gehad met die masterdisco's. Al verschillende geinstalleerd in zalen, discotheken nooit problemen gehad.

                        Tot voor kort, 1e fixture knop zat te klooien met de shutter. Is je probleem opgelost als je al je fixtures onder knoppen 2 tot 12 zet?

                        Comment

                        • Adverbo
                          • Feb 2004
                          • 60

                          #13
                          Tiemen,
                          De "automatische repositioning" bestaat niet enkel op de COEF. Veel andere bieden dit ook aan (DTS o.a. heeft het ook) en van snelle bewegingen, weinig onderhoud nodig, nooit errors kunnen veel merken hier ook in aanmerking komen. Wil je eens een DTS Spot 250 AUB gaan testen. Als je ermee de prijs vergelijkt dan is deze zeker in een goede rangschikking. Ze heeft wel minder mogelijkheden maar voor beginners zou deze toch qua kwaliteit/prijs rato zeker niet mis zijn. Als SGM ervan een "OEM" gemaakt heeft, wilt het ook iets zeggen.

                          Comment

                          • Tiemen
                            • Dec 2001
                            • 944

                            #14
                            Nogmaals. Welke mh behalve de krypton van Martin heeft zo'n enorme lichtopbrengst?

                            Comment

                            • Adverbo
                              • Feb 2004
                              • 60

                              #15
                              Bestaat er nu nog maar EEN criteria ? Lichtopbrengst is natuurlijk heel belangrijk maar als dit dan een nadeel wordt om perfecte gobo's beelden eruit te krijgen... Ik spreek hier niet van de COEF omdat ik dit model nooit heb kunnen testen. Nogmaals ik heb niets tegen COEF, in tegendeel. Ik wou enkel vermelden dat een aankoop heel grondig bestuudeerd moet zeker als je 5 of 10000€ wilt spenderen. Als je dan niet tevreden bent met uw aankoop dan ben nog zwaarder ontvreden. Eigenlijk moet men hier liever spreken van de bedoelingen van de aankoop. Ik heb op een andere post ook vermeld dat het altijd afhankelijk was van wat ermee moet gebeuren. Je kunt een minder goede MH gaan aanschaffen als je echt niet veeleisend bent maar het wilt (omdat het "IN THE MOOD" ligt).
                              Als je voor grote optreden of evenementen meer materiaal moet hebben, dan moet je ze ook nog ergans in verhuur vinden en ook op een prijsofferte zal een bv. MARTIN meer zeggen dan een andere merk (zelfs als de aangeboden apparatuur kwalitatief beter is).
                              Nooit vergeten dat de klant altijd het laatste woord heeft, maar misschien kun je hem goede raad geven (die natuurlijk in uw voordeel ook spelen).

                              Comment

                              Working...