octopod 30 led fixture

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

    octopod 30 led fixture

    Heeft er iemand ervaringen met led lampen?
    Andere merken prijs e.d. octopod zelf is van de chinese firma alkalite.

    Deze moeten gaan dienen om een verkeerslichtenparkoer na te bootsen.

    Heeft er dus iemand ervaringen of tips?

    groeten Wietse
  • LND
    • Jan 2004
    • 100

    #2
    Allereerst even zeggen dat je eigenlijk niet echt van 'LED-lampen' kunt spreken. Het zijn eigenlijk een heleboel LEDjes bij elkaar die de lichtbron vormen ... :-)

    Wij hebben zowel de PixelLine als de LedTubes van Showtec en zijn zeer tevreden over de lichtopbrengst... Die PixelLines zijn echter wel 10cm breed en 1m lang, en die oppervlakte staat vol met LEDjes. Ze geven dus enorm veel licht.

    De Octopod (e.d.) vind ik nogal ontgoochelend qua lichtopbrengst. Je kan ze volgens mij enkel maar gebruiken om op de rand van een podium te zetten. Zijn zeker niet geschikt om in de truss te hangen...


    Pixel Line 1044 (James Thomas)

    LED Tube (Showtec)

    MVG,
    Leander

    Comment

    • VERVALLEN

      #3
      Tegenwoordig hebben ze op de markt zo'n zeer goede hoge rendemends leds te koop. Deze leds zijn NIET te vergelijken met de gekende geel / groen / rode leds die in versterkers, mengtafels, TV, ... zitten. De HR leds geven een pak meer licht, geven nauwelijks GEEN warmte af, en ge moet ze nooit vervangen. LEDs gaan immer zonder enig probleem meer dan 15.000 werkuren mee!!!!
      Bovendien kunnen de lampjes tegen enorme schokken (vervoer, en on the road gebruik)
      Tevens werken leds op zeer lage spanningen waardoor ze enorm veel bruibaar toegepast kunnen worden in regen / wind/ ...

      Led lichten zijn gewoon "the future".
      Niets dan voordelen ermee!

      Comment

      • LND
        • Jan 2004
        • 100

        #4
        LED-fixtures zijn inderdaad de future !
        Maar momenteel bestaan er alleen nog maar LED-fuxtures om te gebruiken als 'backdrop'-items.

        Heb jij al ooit met LED-fixtures gewerkt in een truss ? Probeer maar eens van op 4m hoogte iemand voldoende te belichten met LEDs. Een LED-fixtures zie je als je er naar kijkt, maar hij straalt bijna geen licht uit. Is ook de bedoeling ervan !

        Leander

        Comment

        • DJEM
          • Jul 2004
          • 254

          #5
          Tegenwoordig gebruiken ze in echte verkeerslivhten al van die speciale led's Ze hebben de eigenschap dat je ze van ver ziet, maar volgens mij kun je op 1m afstand al niet meer de krant erbij lezen
          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

          Comment

          • Djbuzz
            • May 2007
            • 29

            #6
            Originally posted by DJEM
            Tegenwoordig gebruiken ze in echte verkeerslivhten al van die speciale led's Ze hebben de eigenschap dat je ze van ver ziet, maar volgens mij kun je op 1m afstand al niet meer de krant erbij lezen
            Maar wat vinden jullie nou van de showtec Ocotopod set dan? zijn ze wel redelijk fel of dat niet? voor in een kleinze zaal?

            groetjes,

            Timo

            Comment

            • fox
              • Jan 2003
              • 36

              #7
              Originally posted by LND
              LED-fixtures zijn inderdaad de future !
              Maar momenteel bestaan er alleen nog maar LED-fuxtures om te gebruiken als 'backdrop'-items.

              Heb jij al ooit met LED-fixtures gewerkt in een truss ? Probeer maar eens van op 4m hoogte iemand voldoende te belichten met LEDs. Een LED-fixtures zie je als je er naar kijkt, maar hij straalt bijna geen licht uit. Is ook de bedoeling ervan !

              Leander
              Sorry Leander, maar daar ga ik niet mee akkoord. Wij hebben enkele maanden geleden een hoop LED-licht gekocht (MH, Par64, Tube, Bol) en zijn zeer tevreden over de lichtopbrengst. Een LED-par64 is natuurlijk niet vergelijkbaar met een 1000Watt-er, maar toch heel overtuigend. En onze 36W-MH's geven een pak licht. (en je kunt er 50 op een enkel lijntje prikken )

              Comment

              • crates & barrels
                • Feb 2008
                • 1

                #8
                Originally posted by fox
                Sorry Leander, maar daar ga ik niet mee akkoord. Wij hebben enkele maanden geleden een hoop LED-licht gekocht (MH, Par64, Tube, Bol) en zijn zeer tevreden over de lichtopbrengst. Een LED-par64 is natuurlijk niet vergelijkbaar met een 1000Watt-er, maar toch heel overtuigend. En onze 36W-MH's geven een pak licht. (en je kunt er 50 op een enkel lijntje prikken )
                Dat komt misschien wel omdat dit topic ondertussen 4 jaar oud is en men vandaag dus ook 4 jaar verder staat in de ontwikkeling van LED-apparaten

                Comment

                • fox
                  • Jan 2003
                  • 36

                  #9
                  oeps...

                  stond bovenaan in de lijst door vraag van Timo, vandaar...

                  Comment

                  Working...